BTC USD 23,578.7 Gold USD 1,864.03
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Azeez Rahim dibebas 9 tuduhan rasuah, AMLA

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
125,444
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
125,444
Reaction score
21,325
Points
2,866
Awards
1
wak tomy ke yg lepaskan ni
Mahkamah yg lepaskan
pendakwaan langsung tak terlibat

Mahkamah lepas kan pun atas sebab peguam Azeez kata SPRM punya siasatan dah selesai dan sprm kembalikan semua harta Azeez yg dirampas
 
Sponsored Post

Mad_Hatter

Legendary Member
gem
Messages
10,219
Joined
Apr 12, 2011
Messages
10,219
Reaction score
1,713
Points
201
Ini adil nie 😅

c4fcd77255d3692aa5b68a71c7bfeb43.gif
 

akecema

CG Top Poster Club
gem
Messages
28,995
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
28,995
Reaction score
5,043
Points
486
Awards
1
tak, bukan pendakwaaan yg mohon

kronologinya adalah

1.SPRM masih lagi siasat kesnya
2.pastu SPRM bagitau kes dia dah selesai dan semua harta dikembalikan
3.peguam Azeez masukkan notis usul kat Mahkamah utk lepaskan dan bebaskan dari kes
4.jadi Mahkamah diberitahu pasal SPRM kata siasatan semua selesai, jadi nya Mahkamah lepas bebaskan Azeez

utk makluman, kes ni didakwa semasa Tommy Thomas jadi pendakwaan

kes Azeez sebelum ni banyak
jadi sikit sikit Mahkamah lepaskan dan bebaskan


yg hari ni adalah bakinya

sepertimana kes2 sblm ni, kerajaan skrg kene ambik 'kredit' jugak
mcm kes anak tiri najib, walaupun tommy yg lepaskan tapi sbb zaman PN, PN yg salah
skrg zaman HaNat, dapat la jugak kredit
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
125,444
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
125,444
Reaction score
21,325
Points
2,866
Awards
1
Bekas Pengerusi Tabung Haji, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi di sini pada Jumaat, atas tiga tuduhan rasuah dan enam tuduhan pengubahan wang haram berhubung projek jalan raya di Perak dan Kedah.

Hakim, Datuk Azhar Abdul Hamid memutuskan demikian selepas membenarkan permohonan notis usul yang dikemukakan bekas Ahli Parlimen Baling menerusi peguam, Amer Hamzah Arshad, supaya anak guamnya dibebaskan daripada semua pertuduhan itu.

1670553603448.png
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
125,444
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
125,444
Reaction score
21,325
Points
2,866
Awards
1
Pendakwaan x nk merayu ke

tn apoeki, peguam yg minta dari mahkamah
sebab dia failkan notis usul mengatakan sprm dah pun selesaikan kes dan harta Azeez pun dah dikembalikan

jadi pihak pendakwaan takde halangan utk Mahkamah benarkan permohonan peguam
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
125,444
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
125,444
Reaction score
21,325
Points
2,866
Awards
1
Budak Kita
xkan la nak merayu
tn akecema, ni bukan pendakwaan yg minta
tapi peguam yg minta atas sebab SPRM selesaikan kes dan harta Azeez dah dikembalikan
Mahkamah benarkan

pendakwaan pun takde objection pada apa yg peguam minta
 
Sponsored Post

Top
Log in Register