BTC USD 62,546.2 Gold USD 1,799.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ayam organik lebih baik tapi mahal..korang beli tak?

sayang2010

Freshie
Joined
Dec 15, 2010
Messages
41
Reaction score
0
Points
6


Ramai doc suggest kita beli ayam organik sebb ayam biasa tu dah macm2 ubat yg dicucuk sebelum sampai kt tgn kita..tp..ayam organik/ayam kampung yg tak dicucuk tu dah la kecik sket..pas tu mahal..:ptp bagus utk kesihatan..kalu uouls beli yang mana?:)
 
Sponsored Post

fazil3801

Active Member
Joined
Feb 17, 2007
Messages
1,689
Reaction score
9
Points
25
aku pergi pasar kajang beli ayam kampung..murah aje...beli n sembelih sekali
 

C_Kenek

Super Active Member
Joined
Feb 23, 2008
Messages
5,123
Reaction score
58
Points
70
sekali sekala bolehla beli nak beli selalu tak lehla
 

mrsmoney

Active+ Member
Joined
Dec 31, 2009
Messages
3,522
Reaction score
100
Points
33
Beli ayam HPA, gemuk2 besar. Tapi rasanya kureng sikit. Kenapa ye..? Ke Mrs je yg rasa gitu..??
 

kamal_kampong

Legendary Member
Joined
Apr 30, 2007
Messages
17,192
Reaction score
1,109
Points
201
Beli ayam HPA, gemuk2 besar. Tapi rasanya kureng sikit. Kenapa ye..? Ke Mrs je yg rasa gitu..??

betul2..beli jer ayam HPA..siap bagi makan herba lagi, dengar nasyid dan quran dan tidak di cucuk bukan2..kurang lemak dan besar2..

kureng?..kureng kat mana tu?..

tp cuba bezakan ayam biasa dengan HPA..try simpan dua2 jenis ayam ni 2-3 hari dan bau mana yg kurang enak?..he2..
 

hafiz89

Fun Poster
Joined
Jan 30, 2009
Messages
410
Reaction score
3
Points
15
tak payah susah2.. tangkap ayam dalam reban, terus sembelih.. kadang2 beli jugak kat pasar basah.
 

felton_183

Junior Member
Joined
Dec 13, 2010
Messages
63
Reaction score
3
Points
11
ermm....kalau ayam organik mahal....ayam kg pulak susah nak dpt, ape kata ubah selera sikit makanan sayur berperisa ayam...ok gak rasa nye... :)
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register