Awas penangan 'Datuk Kabi'

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR - Selepas penglibatannya dibongkar media Jumaat lalu, mangsa-mangsa penipuan 'Datuk Kabi and family' mula tampil membuat laporan polis mengenai kegiatan sindiket tersebut.

Kebanyakan mangsa mendakwa modus operandi digunakan 'Datuk' itu amat licik sehingga mereka terpesona dengan janji-janji yang ditabur suspek semasa berunding.

Seorang mangsa, Terrence Chan, 31, mendakwa, dia yang bekerja sebagai ejen hartanah kerugian RM20,000 apabila ditipu oleh 'Datuk' yang tidak membayar perjanjian sewa masuk ke sebuah rumah banglo di Jalan Ampang di sini.

"Sebaik menduduki rumah itu, 'Datuk' itu telah menyerahkan sekeping cek bernilai RM20,000 malangnya apabila cek itu cuba ditunaikan ia didapati cek tendang,'' katanya ketika ditemui di Brickfields semalam.

Menurut Terrence, dia tidak sangka akan ditipu kerana semasa rundingan mendiami rumah banglo tersebut dibuat, 'Datuk' itu turut memperkenalkan seorang peguam kepadanya.

Malah ujarnya, dia mudah percaya dengan 'Datuk' itu kerana melihat ahli keluarganya yang 'mempamerkan' dua buah kereta mewah termasuk Nissan Fairlady dan Toyota Estima semasa proses rundingan di rumah mereka.

Seorang lagi, mangsa Wei Yue Wan, 48, merupakan seorang kontraktor dalaman pula berkata, dia kerugian RM8,000 apabila ditipu seorang ahli keluarga 'Datuk' tersebut.

Ceritanya, dia mula mengenali salah seorang ahli keluarga 'Datuk' itu pada September lalu sebelum diminta memasang lampu di sebuah rumah banglo di sini.

'Datuk' punya pasal semua mudah dipercayai
 
Last edited:
Sponsored Post

ratusanRM

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
22,686
Reaction score
359
Points
131
macam2 hal :mad::mad:
 

Lynn_81

Active+ Member
Joined
Oct 31, 2008
Messages
3,599
Reaction score
18
Points
25
Manusia nie kalau dgr title jer semua nak percaya,
Org yg ader title ckp mmg ader title, diorg x nak cayer,
Org tunjuk sikit jer, dah naik caya,
Org lain yg byk harta tak menunjuk, diorg ckp miskin,
Jgn berkawan kerana harta @ darjat,
Tp berkawan ler dgn hati yg ikhlas,
Jgn wat bussiness hanya kerana nak harta yg byk,
tp wat buss. sebab utk menampung keperluan keluarga anda.
:">:">:">:">:">
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Manusia nie kalau dgr title jer semua nak percaya,
Org yg ader title ckp mmg ader title, diorg x nak cayer,
Org tunjuk sikit jer, dah naik caya
,
Org lain yg byk harta tak menunjuk, diorg ckp miskin,
Jgn berkawan kerana harta @ darjat,
Tp berkawan ler dgn hati yg ikhlas,
Jgn wat bussiness hanya kerana nak harta yg byk,
tp wat buss. sebab utk menampung keperluan keluarga anda.
:">:">:">:">:">
adoi...apa hang kata nie...pening aku...

~X(
 

kalau

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
adoi...apa hang kata nie...pening aku...

~X(
maksud dier tue, yg asli nyer tue derang tak caya........
yg tak ori tue, derang caya......
 

Lynn_81

Active+ Member
Joined
Oct 31, 2008
Messages
3,599
Reaction score
18
Points
25
adoi...apa hang kata nie...pening aku...

~X(
hehehe...
maksud kiter org yg tul2 ader title tuh,org x nak caya sbb low profile ler,
& bila org tunjuk [email protected] besar2 terus nak caya,
sowi ler brother, x terang kan tul2,...:)):)):))
 

naj2921

Active+ Member
Joined
Apr 16, 2008
Messages
4,529
Reaction score
12
Points
25
datuk kabi??

dengar nama pun dah seram :)):)):))
 
Sponsored Post
Top
Log in Register