BTC USD 38,852.3 Gold USD 1,821.40
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Awas 'Nadia lawa' tipu orang

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KUALA LUMPUR - Gara-gara mahu glamor dengan membayangkan gambarnya akan dipaparkan dalam sebuah majalah, seorang suri rumah kerugian RM5,000 apabila dia ditipu seorang wanita menyamar sebagai wartawan.

Kejadian pukul 12.30 tengah hari itu berlaku di sebuah pusat membeli-belah di Wangsa Maju di sini kelmarin apabila dia dihampiri oleh suspek yang digambar sebagai amat menawan.

Suspek memperkenalkan diri sebagai 'Nadia' kepada mangsa yang berusia 45 tahun dan bagi menyakin dia adalah wartawan, suspek turut membawa sebuah beg kononnya diisi kamera.

"Sebaik mendekati mangsa, Nadia mula bercerita mengenai kerjayanya sebelum memujuk mangsa bergambar kononnya untuk dimuatkan dalam majalah,'' cerita Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan.

Menurutnya, mangsa yang tertarik dengan Nadia terpengaruh sehingga dia sanggup mengikut semua arahannya.

"Nadia kemudiannya mengatur strategi dengan mengarahkan wanita itu memilih pakaian di pusat membeli-belah itu,'' katanya.

Zakaria memberitahu, selepas memilih pakaian, Nadia meminta mangsa mencuba pakaian tersebut.

"Ketika di dalam bilik persalinan, dia turut mengarahkan mangsa supaya membuka barang kemas seperti gelang, rantai dan simpan ke dalam beg tangan mangsa dengan alasan majikannya mahu mencari wanita yang berperwatakan gadis kampung,'' katanya di sini semalam.

Kata beliau, mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa telah mengikut semua arahan Nadia.

Adoi...macam tu pun boleh ker

~X(~X(~X(
 
Sponsored Post

private_eye217

Active+ Member
Joined
Aug 12, 2008
Messages
2,724
Reaction score
47
Points
30
HAHAHA.nilah manusia nak kaya nak glamor..
habis semua nak serah,pas2 padah diri sendiri
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,221
Reaction score
833
Points
176
macam ni punya worang pun ada kaaa....
 

rissa

Super Active Member
Joined
May 5, 2007
Messages
7,123
Reaction score
54
Points
75
sah Metro nye article...
 

ADI78

Super Active Member
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,298
Reaction score
17
Points
65
dah tuo pun nak glemer....amek obat
 

rafina_80

Active+ Member
Joined
Jan 30, 2008
Messages
4,102
Reaction score
44
Points
30
ermmm..nak sgt glamor...

tapi glamor gak..kuar paper jerk..
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
mmmm..jadi kan teladan...
 

DDos

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,111
Reaction score
690
Points
166
apa punya mak cik daaaaaaaa

sudah tua ppun mau glamour lagi ka, itu pun tak bleh pk, aiyakkkkk
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
adoi...

kena tipu terang2 atas sbb kebijakan diri sendiri...:D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register