BTC USD 50,346.3 Gold USD 1,785.41
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Awas Koperasi Palsu

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
PETALING JAYA - Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) menasihatkan orang ramai supaya berwaspada terhadap empat koperasi palsu yang menawarkan pelbagai peluang perniagaan untuk menarik minat pelabur.

Empat koperasi tersebut ialah Koperasi Nabinco, Koperasi Gagasan Berjaya Enterprise, Koperasi Usahawan Siswazah Gagasan dan Koperasi Siswazah Islam Malaysia.

Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Noh Omar berkata, hasil aduan orang ramai dan siasatan SKM mendapati, pihak yang tidak bertanggungjawab ini telah menggunakan nama koperasi dan menawarkan perkhidmatan melalui pelbagai cara seperti iklan, internet, akhbar, e-mel dan risalah melalui ejen.

Kata Noh, antara perkhidmatan itu ialah peluang perniagaan dan pelaburan yang memberi pulangan lumayan dalam masa singkat secara tetap serta memberi kemudahan pinjaman dengan faedah yang tinggi tetapi tempoh bayaran sehingga 15 tahun.

"Hasil risikan SKM mendapati kesemua 'koperasi' tersebut tidak wujud, malah alamat yang diiklankan adalah palsu dan sering berubah-ubah," katanya selepas merasmikan Seminar Perniagaan Melalui Internet Dalam Gerakan Koperasi di sini, semalam.

Noh berkata, sehingga kini pihaknya belum dapat mengambil apa-apa tindakan terhadap pihak terbabit kerana kesukaran mengesan lokasi mereka.


Ni bukan KOPERASI tapi KOREK poket KASI

:eek::eek::eek::eek:
 
Last edited:
Sponsored Post

cikepong

Active+ Member
Messages
4,367
Joined
Apr 1, 2008
Messages
4,367
Reaction score
50
Points
30
nabinco tu macam kenal je...tu yang pau gores dan menang
 

ADI78

Super Active Member
Messages
6,298
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,298
Reaction score
17
Points
65
PETALING JAYA - Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) menasihatkan orang ramai supaya berwaspada terhadap empat koperasi palsu yang menawarkan pelbagai peluang perniagaan untuk menarik minat pelabur.

Empat koperasi tersebut ialah Koperasi Nabinco, Koperasi Gagasan Berjaya Enterprise, Koperasi Usahawan Siswazah Gagasan dan Koperasi Siswazah Islam Malaysia.

Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Noh Omar berkata, hasil aduan orang ramai dan siasatan SKM mendapati, pihak yang tidak bertanggungjawab ini telah menggunakan nama koperasi dan menawarkan perkhidmatan melalui pelbagai cara seperti iklan, internet, akhbar, e-mel dan risalah melalui ejen.

Kata Noh, antara perkhidmatan itu ialah peluang perniagaan dan pelaburan yang memberi pulangan lumayan dalam masa singkat secara tetap serta memberi kemudahan pinjaman dengan faedah yang tinggi tetapi tempoh bayaran sehingga 15 tahun.

"Hasil risikan SKM mendapati kesemua 'koperasi' tersebut tidak wujud, malah alamat yang diiklankan adalah palsu dan sering berubah-ubah," katanya selepas merasmikan Seminar Perniagaan Melalui Internet Dalam Gerakan Koperasi di sini, semalam.

Noh berkata, sehingga kini pihaknya belum dapat mengambil apa-apa tindakan terhadap pihak terbabit kerana kesukaran mengesan lokasi mereka.


Ni bukan KOPERASI tapi KOREK poket KASI

:eek::eek::eek::eek:

kalu korek poket kasi mcm pemimpin kerajaan kita jer ni...tapi yg ni dah di HALALKAN
 

tokputih

CG Top Poster Club
Messages
27,260
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,260
Reaction score
862
Points
176
tulah... banyaknye koop yang wujud... tapi yang terjerat KAKITANGAN KERAJAAN jugak.....
 

ahib0205

Legendary Member
Messages
19,329
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
pergh... guna nama lagi :( akhirnya ramai umat ISLAM tertipu dan tertipu dan tertipu
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register