Attention!Pau Ahmad bukan muslim yang buat

CG Sponsors




taytrading

Banned
Joined
Jan 19, 2012
Messages
1,238
Reaction score
33
Points
30
Salam.. maaf juga sy nak bagitau; bayak juga peniaga melayu x kisah pasal halal haram nih.. x caya nanti tgk pasar ramadhan, dah dekat ni.. berapa byak murtabak basuh telurnya.., rokok pun kira haram jelas terang dan nyata, kalau ikutkan mana baik, pau ahmad yang dapat pengiktirafan halal atau rokok.. kira baguslah pau ahmad sebab kita boleh paksa dia buat pengiktirafan halal.. peniaga melayu yang jual kat stall2 tu ape hal.. banner besar produk muslim tapi bila sy nak beli tanya marjerin guna brand ada halal jakim tak.. tergagap2 nak jawab, bila tanya telur basuh tak terus tarik muka.., kalau kueh muih tu tengok tong minyak masak yang digunakan.. pure bukan muslim punya sbb sngat murah

bagi saya sekeluarga guideline makanan dan sabun

1- IMP
2- pengusaha muslim dengan HALAL JAKIM SAJA
3- pengusaha non-muslim dengan HALAL JAKIM SAJA
4- pengusaha muslim

mesti ada halal jakim paling kurang, no 4 tu pun jarang sangat.. tu pun selepas soal jawab bahan digunakan, lain dari tu x kira melayu ke bukan melayu ke jangan layan
 
Sponsored Post

AdamFayyadh

Active Member
Joined
Apr 1, 2013
Messages
2,267
Reaction score
4
Points
25
maaf cakap juga.. bayak produk melayu pun sama macam cina buat
Kadang2 lagi teruk pun ada.
Lbh teruk lagi lps inspection halal terus dh terabai.
Spec halal utk audit je.
Selalu tgk pengusaha cina lagi serius ttg halal haram.
 

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
17,839
Reaction score
1,377
Points
206
Up balik thread ni. Produk Pau cina pakai nama melayu siap tulis jawi. Eh kato cina tak suko tulisan jawi?
 

g-man

Active+ Member
Joined
Jan 16, 2011
Messages
4,334
Reaction score
538
Points
81
Bab duit,cina buat2 tulih jawi...binawe sunggoh:poop:
 

rayz

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2007
Messages
12,938
Reaction score
727
Points
161
kepala butuh

dok guna jawi pasaipa

 

theblur

Super Active Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
6,565
Reaction score
564
Points
121
Yang tak sokong Cina bernombor 927292719, yang neutral Cina bernombor 92638261912, yang sokong Cina bernombor 826272518.

Yang kau bedal semua Cina sama kenapa?

Kita jgn main badminton, smash sesama sendiri.. Main la lumba lari atau marathon, siapa berusaha dia menang.
 

SKK

Fun Poster
Joined
Oct 6, 2013
Messages
647
Reaction score
212
Points
23
Apa ko merepek ni natangggg... Mana ada orang pukul rata je cina. Cina Islam mana ada masalah. Cina kapir je masalah sebab Islamophobia.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register