Askar hantar SMS tak jadi kahwin 2 hari sebelum sanding

CG Sponsors




Anas Asarani

Fun Poster
Joined
Aug 9, 2009
Messages
939
Reaction score
1
Points
15
Askar hantar SMS tak jadi kahwin 2 hari sebelum sanding
Oleh Mohamed Farid Noh
[email protected]

BATU PAHAT: Impian seorang anggota tentera wanita bernikah dan bersanding dengan jejaka idamannya hancur berkecai apabila lelaki berkenaan tiba-tiba membatalkan perkahwinan mereka, dua hari sebelum majlis pernikahan berlangsung dengan alasan tidak mempunyai sijil kursus pernikahan.

Pembatalan perkahwinan berkenaan menyebabkan bakal pengantin, Nor Adriana Hanim Hairudin, 25 yang bertugas di Kementerian Pertahanan, Kuala Lumpur, berasa trauma dan tertekan sehingga beliau mengurung dirinya selama tiga hari berturut-turut di dalam bilik.

Lebih mengharukan, majlis persandingan berkenaan terpaksa diteruskan kelmarin apabila tetamu mula hadir ke rumah ibu bapanya tetapi ia terpaksa ditukar sebagai majlis doa selamat. Keadaan tambah kalut apabila bapa Nor Adriana, Hairudin Ahmad, 50, tiba-tiba pengsan akibat terlalu sedih dengan nasib yang menimpa mereka sekeluarga.

Hairuddin yang bekerja sendiri ketika ditemui berkata, mereka sekeluarga bukan saja malu malah rugi besar dengan kejadian itu.

“Kami sudah mengedarkan 1,500 kad jemputan bagi majlis persandingan, Sabtu lalu (kelmarin). Semua perbelanjaan juga sudah dilangsaikan secara tunai membabitkan makanan, khemah, andaman dan beberapa persiapan lain berjumlah lebih RM15,000.

Ibu mangsa, Ramiton Maidin, 47, pula ketika ditemui berkata, pembatalan perkahwinan anaknya itu bermula selepas dia menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada bakal menantunya yang berusia 26 tahun dan bertugas di Kem Rejimen Pertama Armo Diraja, Kuantan, Pahang, ketika bekerja pada kira-kira jam 1.30 petang, 1 Februari lalu.

“Dia (bakal menantu) meminta majlis pernikahan yang dijadualkan pada 5 Februari dan persandingan pada 6 Februari, ditunda kepada 7 dan 8 Februari kerana masih belum boleh menghantar pelbagai dokumen pernikahan yang diperlukan, atas alasan pegawai bertugas belum menyerahkan kepadanya.

“Saya memberitahu dia, kami tidak boleh menunda tarikh berkenaan kerana sudah terlalu hampir, selain pelbagai persediaan sudah dilakukan termasuk pelbagai perbelanjaan,” katanya.

Ramiton berkata, pada 2 Februari, dia, suami dan Nor Adriana bertolak ke Kuantan untuk menemui lelaki berkenaan bagi mengetahui masalah sebenarnya tetapi tidak dibenarkan masuk ke kem. Mereka kemudiannya menerima SMS daripada lelaki itu yang berjanji akan menghantar dokumen berkenaan keesokan harinya.

Mereka kemudian menerima panggilan daripada seorang pegawai tentera kem di Kuantan yang bertanyakan pernahkah lelaki itu meminta majlis perkahwinannya ditangguhkan sejak Januari lalu.

“Saya katakan tidak dan menghantar SMS pembatalan perkahwinan yang diberikan lelaki itu kepada pegawai berkenaan sebagai bukti. Esoknya, kami menemui pegawai itu dan hasil perbincangan, kami mendapat tahu bakal menantu ini tidak pernah mengikuti kursus perkahwinan mahupun memohon cuti untuk bernikah.

“Esoknya, makcik tanya dia sama ada mahu bernikah dengan Nor Adriana atau tidak, dia menjawab tidak mahu. Sejak itu, semua perhubungan dilakukan menggunakan SMS dan apabila cuba dihubungi, dia tidak menjawab panggilan,” katanya.
 
Sponsored Post

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
aiyoo....itu pon takmo ka?.......slpas tu boleh berseronok...:D
 

clorox_bersih

Legendary Member
Joined
Jul 2, 2008
Messages
18,906
Reaction score
43
Points
120
sadisnya...erm..salah sapa lah agaknya??
moga leh dijadikan pengajaran kepada semua
 

may4ver

Legendary Member
Joined
Jul 17, 2006
Messages
13,700
Reaction score
225
Points
128
kesian ppuan tu...
kasi saman malu jer...
 

shila70

Active Member
Joined
Oct 21, 2008
Messages
1,650
Reaction score
0
Points
20
kesian pihak belah pompuan tu..
apa kena ngan si lelaki tu :-?
nikah pun nak buat main2~X(
 

marlen

Legendary Member
Joined
May 27, 2008
Messages
16,925
Reaction score
31
Points
125
laki mmg lambat matang..

laki mcm ni otak dia kat lutut gamaknya..
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
kesian pihak belah pompuan tu..
apa kena ngan si lelaki tu :-?
nikah pun nak buat main2~X(
penakut sgt......:p:p

ade kot masalah tersembunyi yang lelaki taknak cerita...:)
 

pedagang cyber

Active+ Member
Joined
Mar 28, 2007
Messages
2,961
Reaction score
19
Points
25
simpati dgn pihak pompuan..kenapa pihak laki buat mcm tu
 

sprinter

Fun Poster
Joined
Aug 1, 2009
Messages
935
Reaction score
9
Points
15
adeiii......mcm2 hal..sape2 yg ada sijil kawin tu pi masuk meminang Nor Adriana Hanim Hairudin, 25
 
Sponsored Post
Top
Log in Register