Artis ditipu berjuta ringgit

CG Sponsors




Latest Threads General Chat

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR - Selain vokalis kumpulan Search, Amy yang mendakwa menjadi mangsa penipuan seorang ejen pelaburan rupa-rupanya ramai lagi artis terkenal tanah air turut menjadi mangsa.

Walaupun pada mulanya enggan tetapi atas perasaan bimbang lebih ramai akan terpedaya, mereka tampil membuat pengakuan kepada Kosmo! Ahad semalam.

Salah seorang daripada mereka, Hattan juga menjadi mangsa dan mendakwa rakan-rakan artis yang lain turut kerugian berjuta-juta ringgit setelah wanita yang menjadi ejen skim lesap Julai lalu.

Malah beliau juga mengaku menggunakan wang berjumlah RM50,000 daripada tabung Amanah Saham Didik milik anaknya, Adam.

Walaupun kesal dengan apa yang berlaku, Hattan berharap ia menjadi teladan kepada masyarakat supaya jangan terpengaruh dengan sebarang skim pelaburan.

Semalam Kosmo! melaporkan Amy kerugian lebih RM1 juta kerana terpedaya oleh ejen tersebut.

Tempias juga terkena kepada penyanyi dan pelakon, Awie, yang rugi ribuan ringgit setelah menyertai skim pelaburan yang sama.

"Saya akui saya tertipu dan ini adalah kesilapan paling ***** yang pernah saya lakukan. Mungkin kerana memikirkan untuk mendapat pulangan jangka pendek, saya melabur," ujarnya kepada Kosmo! Ahad.

Lebih terkejut, katanya, wanita yang menjadi ejen itu juga rupa-rupanya mempunyai empat kes polis sebelum ini.

Selain itu, penyanyi Misha Omar juga mengalami nasib yang sama selepas terpengaruh dan turut mengalami kerugian ribuan ringgit.

"Kalau nak sebut jumlah kerugian, buat sakit hati," jelasnya

Menteri pun kantoi apa nak heran depa tipu artis
 
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Pelaburan yang lebur

WARTAWAN MALIAH SURIP minggu ini membongkar penipuan wang pelaburan membabitkan sebilangan artis terkenal yang dipercayai didalangi seorang wanita.

Berselindung di bawah jenama syarikat rokok antarabangsa, wanita berusia 30 tahun ini menjalankan operasinya melalui ‘sayap’ syarikatnya.

Dan realitinya, syarikat rokok itu tidak pernah mempunyai perdagangan pelaburan seperti yang didakwa.

Selain Awie, Hattan, Amy dan Misha, VAZZ difahamkan terdapat ramai artis lain malah VIP, terperangkap dalam pelaburan ini. Wang pelaburannya bukan sedikit. Menurut sumber, kebanyakan golongan VIP menghabiskan wang sehingga RM10 juta seorang, dengan masing-masing dijanjikan pulangan lumayan dalam tempoh sebulan.

“Walaupun wanita itu ada membuat pembayaran ‘keuntungan’ sekurang-kurangnya dua kali, dia sering menghilangkan diri selepas itu. Bayaran itu pula hanya kira-kira 30 peratus daripada keseluruhan wang pelaburan,” kata penyanyi Awie.

AMY SEARCH

Angka kerugian: RM 1 juta




--------------------------------------------------------------------------------



SEMPAT didakwa sebagai individu yang bertanggungjawab mengelapkan duit rakan artis lain, hakikatnya, Amy sendiri terpedaya dengan kebaikan wanita yang kerap bertandang dan sama-sama berusaha menjana keuntungan daripada pelaburan yang mereka jalankan.

Perkenalan sebagai rakan membawa kepada sebuah perdagangan sebelum Amy yang telah mendapat pulangan terhadap pelaburannya juga terpaksa berputih mata selepas wanita itu menghilang pada malam majlis ulang tahun ke-50nya Julai lalu.

Tegas Amy: “Saya tak gelapkan duit sesiapa kerana hakikatnya kami semua ditipu wanita ini. Dan semua yang menyertai pelaburan ini pun pernah mendapat pulangan lumayan sebelum ditipu.

“Siapa boleh menyangka kalau kebaikan dan kenaifan kita untuk melabur akan dijadikan sebagai kelemahan oleh orang seperti ini.”

Amy turut memberitahu wanita tersebut yang berselindung di bawah beberapa nama syarikat kali terakhir memberikan mereka cek yang merupakan cek tendang dan terus menghilang tanpa khabar berita.

Serik dengan pelaburan seumpama ini, Amy yang bagaimanapun menyedari risiko wang yang dilabur akan lebur menyarankan agar semua khalayak lebih berhati-hati apabila berkait isu kewangan seperti ini.

HATTAN

Angka kerugian: Jutaan ringgit




--------------------------------------------------------------------------------



MENJADI individu terawal yang mengenali wanita ini, kata Hattan sesiapa pun boleh terpengaruh dengan kredibilitinya sebagai seorang yang arif tentang pelaburan.

Berketerampilan kelas A, perkenalan awal sebagai teman dan artis sebelum Ramadan tahun lalu, akhirnya terjalin dengan usaha sama di bawah skim pelaburan sebuah syarikat rokok antarabangsa.

Sama seperti Awie, dua transaksi pertama berjalan lancar sehinggalah wanita itu menghilangkan diri Julai lalu.

“Mungkin sebab tamak dan Tuhan nak hapuskan dosa-dosa saya yang lalu, maka ini agaknya bentuk hukuman yang saya terima.

“Saya reda, hanya saya sedih, kami sama-sama mendaftar untuk mengerjakan haji dan kemudian, dia hilang tanpa khabar berita,” jelas Hattan yang telah membuat laporan di Balai Polis Jalan Travers.

Tambah penyanyi ini, yang membuatkan dia bertambah terkilan ialah hampir semua simpanannya disalurkan ke dalam skim ini termasuk menggunakan tabungan Amanah Saham Didik anaknya, Adam, yang bernilai RM50,000.

Pertama kali terkena dan mempercayai skim ini, Hattan mahu apa yang terjadi ke atas dirinya memberi teladan kepada masyarakat.

“Kerana kadang-kadang, kita tak tahu bila kita akan ditipu. Tak apalah, hari ini hari dia, esok lusa hari kita. Ada rahmat daripada Tuhan,” katanya yang enggan memberitahu angka tepat wang yang telah lebur gara-gara mahu menyimpan aset secara mudah.

MISHA OMAR

Angka kerugian: Ratusan ribu ringgit

TIDAK pernah berjumpa, tetapi sekadar melihat wajah wanita ini daripada foto, Misha tertarik mencuba skim ini selepas melihat Hattan, Awie serta beberapa teman artis lain sudah mendapat pulangan.




--------------------------------------------------------------------------------



Sementelah skim ini membawa tagline membantu bumiputera menjana pendapatan dengan cara mudah.

“Kalau nak sebut jumlah kerugian itu, buat sakit hati. Tapi saya melihat ini sebagai satu pengajaran paling berguna.

Tak apalah, mungkin tak ada rezeki saya,” kata penyanyi yang bakal muncul dengan album terbarunya awal Disember ini pasrah.

Tidak mahu berselindung di sebalik kekhilafannya turut serta dalam skim itu, kata Misha lagi penuh makna: “Saya fikir sejauh mana dia nak lari di bumi Tuhan ini sebab Allah tetap melihat dia. Dia berdosa dengan ramai orang.”

AWIE

Angka kerugian: Ratusan ribu ringgit

WA kena beb, begitu luah Awie sambil ketawa pada soalan yang saya ajukan kepadanya. Dia mengaku telah kehilangan ratusan ribu ringgit hasil pelaburan dalam skim yang disertainya sejak beberapa bulan lalu.




--------------------------------------------------------------------------------



Kata Awie, dia terpedaya kerana wanita itu kelihatan begitu meyakinkan dan tahu selok-belok kewangan serta urus niaga yang dijalankan.

Malah dua urusan pertama Awie membawa pulangan lumayan sebelum wanita tersebut menghilangkan diri sekitar Julai lalu. Beratus ribu ringgit hasil titik peluh Awie lebur.

“Saya akui saya tertipu dan ini adalah kesilapan paling ***** yang pernah saya lakukan. Mungkin kerana memikirkan untuk mendapat pulangan jangka pendek dengan mudah, jadi saya melabur.

“Malangnya sekarang sudah lebur. Wanita itu hilang bersama duit saya dan jutaan ringgit wang orang lain termasuk VIP. Orang bijak pandai pun ramai yang terpedaya dengan modus operasinya,” jelas Awie panjang lebar.

Selepas membuat laporan dan menyelidik latar belakang wanita itu, barulah Awie tahu wanita tersebut telah mempunyai empat kes polis termasuk satu waran tangkap. Dia dipercayai sudah menjalankan operasi yang sama sejak berusia awal 20-an.

Kata Awie yang reda dan pasrah dengan dugaan kecil Tuhan ini: “Saya mendedahkan isu ini bukan kerana mahu meraih simpati. Tapi saya mahu perkara ini menjadi pengajaran supaya khalayak tidak cepat terpengaruh dengan skim seperti ini.”
 

onerich

Active Member
Joined
Apr 25, 2007
Messages
1,574
Reaction score
17
Points
25
apa nama kompeni yang digunakan untuk menipu nih..mcm pernah dengar kawan2 aku join skim ini..dengan menggunakan syarikat rokok jugak..pelaburan akan berganda, jika tak keluarkan.:)
 

sharpshooter

Fun Poster
Joined
May 10, 2008
Messages
324
Reaction score
1
Points
15
kalau artis punya cerita,,, mana ada nak rugi sikit2.. semua dok pakat enjjut ratusan ribu, jutaan ringgit..
saje la tuh, kalau dia cakap 5/6 ribu bengang lak kot..
padahal melabur bukan banyak pun aku rasa..
tapi pape pun, berhati2lah dalam melabur..
even asb n ape3 pun ada untung ugi, klu ada yg pecaya bizxder ugi tuh..
biz dalam mimpi je lor..
 

monohaihyip

Active Member
Joined
Mar 20, 2007
Messages
1,316
Reaction score
13
Points
25
apa nama kompeni yang digunakan untuk menipu nih..mcm pernah dengar kawan2 aku join skim ini..dengan menggunakan syarikat rokok jugak..pelaburan akan berganda, jika tak keluarkan.:)
aku ingat pelaburan Hyip ala SwissCash ni dah mati... Rupa-rupa nya timbul balek... kalau lah artis-artis ini pernah melabur dlm Hyip sblum ini, sy yakin mereka xakan tertipu.. salmmmm
 

cari_makan

Active+ Member
Joined
Sep 27, 2006
Messages
4,198
Reaction score
80
Points
30
cian kat artis2 ni kena tipu... nape laa depa tak belajar main forex sendiri? mai sini aku ajar bacic.free jer? :D
 

Zulnas78

Active Member
Joined
Jun 18, 2007
Messages
1,562
Reaction score
6
Points
25
aa...aku pun cian kat si artis2 nie. Duit beratus ribu pastu nak beranak kan lagi beratus ribu.. Cuba bagi kat orang miskin yang tak makan, rumah yang beburuk ke, anak yatim ke , dan orang tetua yang sakit kat Rumah Kenangan. tentu akan bertambah pelaburan diorang tue..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register