BTC USD 37,396.8 Gold USD 1,797.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Artis antara ahli 'Ajaran MLM'

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KUALA LUMPUR - Kumpulan 'Ajaran MLM' yang didedahkan Kosmo! semalam rupa-rupanya bukan hanya menarik minat segelintir tokoh politik serta ahli korporat, malah turut dikaitkan dengan penglibatan golongan artis.

Antara yang didakwa menjadi pengikut ajaran itu ialah beberapa penyanyi tanah air yang masih aktif.

Seorang pengikut ajaran itu yang hanya dikenali sebagai Zizah mendedahkan, populariti yang dimiliki oleh selebriti berkenaan dikatakan menjadi bonus besar kepada ajaran berkenaan kerana ia dijadikan 'modal' untuk menarik penyertaan 'ahli baru' dengan lebih cepat dan mudah.

"Atas faktor itulah, daripada sifat was-was saya untuk tak nak jadi pengikut kumpulan itu masa awal-awal dulu, tiba-tiba boleh berubah dan bertambah yakin pula," katanya.

Mengikut ajaran ini, pengikutnya yang berjaya mencari lebih ramai ahli boleh menggantikan bilangan solat yang perlu dibuat. Selain itu, mata ahli akan ditutup untuk ke kelas agama 'pentilawah' (ketua pengajar).

Dakwa Zizah, aktiviti 'dakwah' selebriti berkenaan bukanlah dengan cara penampilan mereka secara terbuka dengan ahli, tetapi ia turut 'diterjemahkan' melalui elemen lagu dan lakonan.

"Ada beberapa lagu yang dicipta mempunyai senikata yang jelas menjurus kepada ciri-ciri ajaran mereka dan impian ajaran itu untuk membina sebuah negara Islam yang baru di negara jiran.

"Ketaksuban membangunkan 'negara jelmaan' itu pun turut pernah dilakonkan dalam sebuah tayangan beberapa tahun lalu," dakwanya sambil menyatakan beliau diminta menutup matanya oleh 'pendampingnya' setiap kali mahu ke kelas tilawah yang lokasinya dirahsiakan.

Ada artis join MLM...ada pula yang join Ajaran MLM

~X(~X(~X(
 
Sponsored Post

WMComm

CG Top Poster Club
Joined
Jan 10, 2008
Messages
22,845
Reaction score
95
Points
120
bro eboss dah x buat MLM lagi? :))
 

Darkjahatz.inc

Fun Poster
Joined
Jul 22, 2008
Messages
475
Reaction score
0
Points
10
WALAUWEH... MACAM-MACAM HAL...
DAH LE ITUHARI MASA PI TESCO turun je ke keta TIBA2 KENA KERUMUN NGAN AHLI PERTUBUHAN MANA TAH AJAK JOINT DORANG KEMBANGKAN AJARAN ISLAM cara baru... Tengok Gaya macam student..

:-?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register