BTC USD 42,892.2 Gold USD 1,817.43
Time now: Jun 1, 12:00 AM

arak orang islam, adakah halal diminum

Sponsored Post

sayp_mine

Fun Poster
Messages
587
Joined
Aug 25, 2009
Messages
587
Reaction score
0
Points
10
semua minuman yg memabukkan adlh haram...air tuak jk memabukkan pn da jd haram utk diminum
 

faizk

Super Active Member
Messages
7,587
Joined
May 31, 2010
Messages
7,587
Reaction score
38
Points
70
tektik yahudi la ni nk bg halalkn yg haram
 

gadgetmall

Super Active Member
Messages
7,064
Joined
Oct 27, 2008
Messages
7,064
Reaction score
32
Points
70
bnde da mcm arak/bir tu jaohkan je la..
bia name camne pown..
 

ahib0205

Legendary Member
gem
Messages
19,329
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
ni cm MALTA la kn...dlu abah aku minum, dia ckp kwn dia yg alim2 pon minum sbb xde alkohol katanya tp buat kat guiness, kat tepi highway tu ade iklan...xde tanda halalkn?mmg meragukan konon2 air kesihatan, pd aku dh buat kat kilang arak, xhalal la jwbnya...

m_20malta.jpg


sowey kalu dh bincangkan...

yg ni pon sama gk ni...
istak2.jpg

minuman beer tanpa alkohol jenama ‘Istak

macam yang saya maksudkan tu babrican. rupanya macam bawah ni:

images
 

copy left

CG Top Poster Club
gem
Messages
27,215
Joined
Jun 25, 2008
Messages
27,215
Reaction score
606
Points
161
kalau x baik utk kesihatan haram la jadinya
 

satriahitam

Active+ Member
Messages
4,503
Joined
Oct 15, 2008
Messages
4,503
Reaction score
62
Points
30
islam tu mudah... apa saja yg memabukkan adalah HARAM... x payah bincang dah... kalau bincang nanti adr yg jadi yahudi lak, bab kecik2 nak kira, yahudi nie bila Allah kata carik sapi buat korban dia banyak tanya, sapi betina ke jantan, pastu sapi nie warna apa, pastu brapa umur sapi nie...dah tak yah nak pening, kalau memabukkan sah dia HARAM....kat uia contohnya dan sekolah agama sekitarnya, air Barbican, Bavaria, Istac atau sebagainya dijual dan tidak dilarang penjualan nya, sebabnya mudah iaitu " Tidak Memabukkan dan tiada alkahol atau bahan haram"..
 

Toxic2010

Legendary Member
gem
Messages
11,011
Joined
Jun 3, 2010
Messages
11,011
Reaction score
334
Points
131
Apa sahaja jenis arak..
yg memabukkan dan merosakkan akal..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register