Ar-Rahnu Bank Rakyat vs Ar-Rahnu Agrobank vs Bank Islam..... MANA YANG ANDA PILIH..?

Recommended Brokers


Latest Threads

leez88

Permanently Banned
Joined
Nov 21, 2010
Messages
501
Reaction score
3
Points
15
betul tu...ada juga tanya adik sepupu dia kerja agro bank....katanya dah tak boleh overlap ...kena tebus dulu baru boleh gadai balik...
apa yang kaklimah kata tu betul...sebab ari tu dia ada bagi tau...tapi katanya kalau kita ramai ramai komplen tak setuju dengan syarat baru tu mungkin pihak bank akan consider dan batal kan syarat baru tu....

1. syarat gadai mesti ada resit beli....baru dapat 60%.. tak de resit beli hanya dapat 40% saja.

2. mesti tebus semula selepas 6 bulan...baru boleh gadai semula.
3. kalau yang terfikir nak gadai ngan pajak gadai cina...baik tak usah...lagi mahal upah simpan...2% sebulan...
 
Sponsored Post

mat cput

Fun Poster
Joined
Oct 4, 2010
Messages
773
Reaction score
28
Points
20
arrahnu exchenge masih maintain rega upah 75 sen.....simpan unlimit selagi bayau upah ......tapi kalau dah bertahun rega emas tak naik.....siap2 ler bayar upah lebih tinggi dari nilai emas yg ada......teknik rempit adalah sesuai untuk tokey emas dan peruncit emas mendapatkan modal......kalau individu yg cuba nak dapat untung cepat melabur dalam emas ni......siap2 ler ...he he
 

duit sampingan

Fun Poster
Joined
Feb 16, 2011
Messages
232
Reaction score
0
Points
10
INFO TERKINI (UPDATE BY BANK TODAY EFFECTIVE TODAY)

****AR-RAHNU AGROBANK****

Ke Agro bank hari nie nak ambik barang..... agak pelik X der orang jam 11 pagi....selalu penuh giler... officer inform ramai mai & balik camtu jer

Syarat2 baru bank terima hari nie....ANTARANYA saya inform yg ingat dulu...

1. Syarat limit pinjaman ikut umur.... cth limit maks pinjaman RM10k sebulan
2. Maksimun pinjaman 60%
3. ***GELANG TANGAN DAH TAK TERIMA hanya terima rantai tangan
4. BERAT ITEM ANTARANYA:
- RANTAI LEHER - tak lebih 35g
- RANTAI TANGAN - tak lebih 25g
- RANTAI KAKI - tak lebih 15g
- loket/cincin/subang - tal lebih 5g
5. wajib buka akaun bank-pinjaman akan masuk direct
6. Boleh buat ikut lokasi terdekat & satu cawangan sahaja
7. Resit belian - X der boleh pinjam maks 40% jer

dan lain2.....
DIAMBIL dr kawan fb..
wah, dah makin ketat syarat pinjaman ar-rahnu ye..
 

Dinar Bersinar

Fun Poster
Joined
May 20, 2012
Messages
120
Reaction score
1
Points
15
sebenarnya kesian jgk pd org yg mmg perlu duit, so dorg pg la bank nk pajak. sampai2 bank, mcm2 plk syarat dorg letak. ish, ish...
lg satu, ada sesetengah ar rahnu (yg bkn bank), tgh hari je dh x blh pajak dh, sbb cash dh abis. ni luahan je...hehe :D

tp oleh sbb kat cni tanya mn satu pilihan. jwpnnya bank rakyat la... :D
 

abahmu

Legendary Member
Joined
Feb 21, 2007
Messages
17,948
Reaction score
123
Points
123
ada kemungkinan tak, bank tukar syarat ni sobab banyak omeh tipu kono ar-rahnu...?
sbb ada kes kantoi emas palsu yg digadai..bnyk jgk agro bank kena...

bank islam setakat ni semua emas terima lg..tp mgkn mengambil langkah berhati2 diatas ape yg menimpa ke atas agro bank..

langkah hati2 tu klu x silap emas bar yg x lebih 300 gram diterima..bnyk keping pun x ksh...sbb yg 500 gram ke atas ni takut dpt emas palsu sprtimana agro bank terkena....
 

Dinar Bersinar

Fun Poster
Joined
May 20, 2012
Messages
120
Reaction score
1
Points
15
sbb ada kes kantoi emas palsu yg digadai..bnyk jgk agro bank kena...

bank islam setakat ni semua emas terima lg..tp mgkn mengambil langkah berhati2 diatas ape yg menimpa ke atas agro bank..

langkah hati2 tu klu x silap emas bar yg x lebih 300 gram diterima..bnyk keping pun x ksh...sbb yg 500 gram ke atas ni takut dpt emas palsu sprtimana agro bank terkena....
masa dorg dpt emas tu x check dulu ke palsu ke tulen...:D
 

Dinar Bersinar

Fun Poster
Joined
May 20, 2012
Messages
120
Reaction score
1
Points
15
tp kan, takut org yg gadai tu pun x tau yg emas dia beli tu palsu.
pg ar rahnu nk gadai baru tau.
x ke haru biru jd nya...:D
 

mechestud

Freshie
Joined
May 19, 2012
Messages
17
Reaction score
0
Points
3
sbb ada kes kantoi emas palsu yg digadai..bnyk jgk agro bank kena...

bank islam setakat ni semua emas terima lg..tp mgkn mengambil langkah berhati2 diatas ape yg menimpa ke atas agro bank..

langkah hati2 tu klu x silap emas bar yg x lebih 300 gram diterima..bnyk keping pun x ksh...sbb yg 500 gram ke atas ni takut dpt emas palsu sprtimana agro bank terkena....
Camne sistem bank ni, ada penimbang yang canggih pun masih tak boleh detect emas palsu...???
 
Sponsored Post
Top
Log in Register