Aq ade Idea!!!!

CG Sponsors




matttiya88

Active+ Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
3,166
Reaction score
244
Points
43
Salam warga cg yg beragama islam....
aq de idea,tp xtw diterima ke x..
aq rse selame nie,kebanyakan dari kte dlam kelalaian termasuklh aq..
disebabkan oleh hasutan syaitan dan hawa nafsu,(sesungguhnya syaitan adalah sebenr2 dn musuh yg nyata-->sedar @ x jek:D
Idea xseberape aq nie, aq rse ape kate setiap kali solat 5 waktu,kte sume sembahyang berjemaah kat masjid..(trutama lelaki yang sihat dn gagah:D)
dengan cara tu aq rse kekuatan umat islam akan bertmbah dn pihak musuh akan takut ngan umat islam..
sebab perkara pertama yang dihisab nanti adalah solat..
klu kte bole g kerja @ blaja tepat pada waktu yang ditetapkan(punctual) npe wak2 solat xleh??
padahal kat akhirat nanti bkan Allah S.W.T akan tanya "kamu ke kerja tepat pada masa nya x??"
walaupun aq pon bkn la slalu ke majid,tp aq akan usahakan dan sme2 la kte hendaknya..

Ade pemimpin yahudi prnah ckp:"Jangan risau tentang kekuatan umat islam selagi masjid tak ramai solat 5 waktu seperti solat jumaat"

walaupun kte x nak membantu agama Islam kte sendiri tetapi Allah S.W.T dah berjanji akan menolong agama-Nya sendiri.


p/s:sory bebanyak klu aq de wat slah @ ckp slah @ thread nie xsepatutnya wujud...
"hanya Allah yang tahu dan semu yg brlaku adalah atas kehendaknya"
 
Sponsored Post

ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
:)

Sokong!!!!


Terima kasih bagi idea :D
 

epi_san

Super Active Member
Joined
Aug 28, 2007
Messages
5,363
Reaction score
26
Points
70
aku sokong ..
tapi tempat kerje kene tuka rules ...
 

matttiya88

Active+ Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
3,166
Reaction score
244
Points
43
marilah kte sume bangun dari kelalaian!!!
 

AZAM_PENJUAL_MESRA

Fun Poster
Joined
Jun 2, 2008
Messages
520
Reaction score
2
Points
15
Salam warga cg yg beragama islam....
aq de idea,tp xtw diterima ke x..
aq rse selame nie,kebanyakan dari kte dlam kelalaian termasuklh aq..
disebabkan oleh hasutan syaitan dan hawa nafsu,(sesungguhnya syaitan adalah sebenr2 dn musuh yg nyata-->sedar @ x jek:D
Idea xseberape aq nie, aq rse ape kate setiap kali solat 5 waktu,kte sume sembahyang berjemaah kat masjid..(trutama lelaki yang sihat dn gagah:D)
dengan cara tu aq rse kekuatan umat islam akan bertmbah dn pihak musuh akan takut ngan umat islam..
sebab perkara pertama yang dihisab nanti adalah solat..
klu kte bole g kerja @ blaja tepat pada waktu yang ditetapkan(punctual) npe wak2 solat xleh??
padahal kat akhirat nanti bkan Allah S.W.T akan tanya "kamu ke kerja tepat pada masa nya x??"
walaupun aq pon bkn la slalu ke majid,tp aq akan usahakan dan sme2 la kte hendaknya..

Ade pemimpin yahudi prnah ckp:"Jangan risau tentang kekuatan umat islam selagi masjid tak ramai solat 5 waktu seperti solat jumaat"

walaupun kte x nak membantu agama Islam kte sendiri tetapi Allah S.W.T dah berjanji akan menolong agama-Nya sendiri.


p/s:sory bebanyak klu aq de wat slah @ ckp slah @ thread nie xsepatutnya wujud...
"hanya Allah yang tahu dan semu yg brlaku adalah atas kehendaknya"
bos..berubah sakan sekarang bos?:))
jom solat subuh masjid. kejut aku subuh besok:">
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
ni bukan idea ni ya sheikh....ini kesedaran dan muhasabah diri namanya :D

betulkan saya jikalau tersilap yer....:D
 

matttiya88

Active+ Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
3,166
Reaction score
244
Points
43
ni bukan idea ni ya sheikh....ini kesedaran dan muhasabah diri namanya :D

betulkan saya jikalau tersilap yer....:D
kne bangkitkan balik idea kesedaran nie..ramai yang dlam kelalaian
dan trmakn hasutan syaitan slme nie trmasuklh aq...#:-S
 

irama

Active+ Member
Joined
Jan 26, 2008
Messages
4,391
Reaction score
0
Points
25
comel je idea. stuju2.
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
kne bangkitkan balik idea kesedaran nie..ramai yang dlam kelalaian
dan trmakn hasutan syaitan slme nie trmasuklh aq...#:-S
ok ok....asalkan bagus, kita ikut je la yang mana baik tu :)cgrock
 
Sponsored Post
Top
Log in Register