Apakah Malaysia memerlukan HUDUD?

CG Sponsors




Apakah Malaysia memerlukan HUDUD?


  • Total voters
    0

muhammadfaizal

Fun Poster
Joined
Jan 10, 2009
Messages
458
Reaction score
6
Points
15
Salam. saya tengah buat survey mengenai "Apakah Malaysia memerlukan HUDUD?" dan insya Allah saya akan bentangkan di dalam usrah saya nanti.

antara perkara berkaitan ialah mengenai kes-kes jenayah dan sosial yang semakin lama semakin menjadi-jadi. setiap hari kita dengar ada kes bunuh, kes rogol, kes bunuh bayi, kes bakar bayi, kes zina, kes khalwat, kes rompak, kes samun + bunuh dan sememangnya ini menggusarkan kita.

so, sila beri vote dan beri komen anda :)

thanks in advance :)
Salam.

Maaf. Soalan tu macam tak berapa tepat la..sebab perlaksanaan Hudud tu wajib..Tak perlu tanya..dan undang2 Islam tu wajib bukan sekadar Hudud sahaja.. kalau berkata soal Agama- ( Hukum Allah itu yg terbaik sebab Allah yg cipta manusia), kalau berkata soal logik, (Sudah tentu mampu membanteras jenayah dan masalah sosial kerana perlaksanaannya mampu menakutkan manusia dari membuat kejahatan)dorg pun takut bila dengar potong tangan potong kaki sampai kata zalim..so kalau dah takut jgn la buat jahat..
 
Sponsored Post

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,550
Reaction score
438
Points
131
Salam.

Maaf. Soalan tu macam tak berapa tepat la..sebab perlaksanaan Hudud tu wajib..Tak perlu tanya..dan undang2 Islam tu wajib bukan sekadar Hudud sahaja.. kalau berkata soal Agama- ( Hukum Allah itu yg terbaik sebab Allah yg cipta manusia), kalau berkata soal logik, (Sudah tentu mampu membanteras jenayah dan masalah sosial kerana perlaksanaannya mampu menakutkan manusia dari membuat kejahatan)dorg pun takut bila dengar potong tangan potong kaki sampai kata zalim..so kalau dah takut jgn la buat jahat..
bagi org yg berpegang agama islam sekular mengatakan undang2 ciptaan allah tu x sempurna sbb tu soalannya mcm tu.
lgpun kat malaysia ni agama rasmi negara kan adalah islam sekular sbb tu lah soalannye begitu hehehehehe.
 

xydee6527

Active Member
Joined
Oct 12, 2011
Messages
1,296
Reaction score
0
Points
20
Mmg ptot digunakan sbb ini hukum Allah..org islam n sbg negara islam msti terima hukum Allah ni..
 

lanz_lat

Fun Poster
Joined
Nov 3, 2011
Messages
107
Reaction score
0
Points
10
aku sokong hudud hukum allah brunai dah pun laksnana kan hudud nie
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
9,016
Reaction score
1,708
Points
151
Sponsored Post
Top
Log in Register