BTC USD 50,766.6 Gold USD 1,784.39
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Apa yang menyebabkan korang menyokong sesuatu parti politik di malaysia?

AILA2002

Super Active Member
Messages
8,094
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
aku terfikir nak tau pendapat korang...
apa yang menyebabkan korang jadi pengikut, penyokong sesuatu parti politik di malaysia ni...

apa yang korang rasa betulnya ideologi sesuatu parti tu hingga korang sanggup buat apa saja untuk perjuangan parti tu...

di harap korang dapat memberi hujah yang bukan bertujuan menghina..berforum secara sihat dan berhemah...
 
Sponsored Post

tEnuKLang

Super Active Member
Messages
5,656
Joined
Nov 6, 2007
Messages
5,656
Reaction score
3
Points
65
PAS - bkan sekadar parti politik, tapi jemaah n gerakan Islam yg memperjuangkan perlaksanaan Islam. Medan siasah adalah sebahagian kecil dari aspek perjuangan PAS. Menang dalam medan siasah bukan matlamat utama sebaliknya cuma medium, kerana matlamat utama adalah perlaksanaan syariat dan mendapat keredhaan Allah dengan melaksanakannya.
 

AILA2002

Super Active Member
Messages
8,094
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
PAS - bkan sekadar parti politik, tapi jemaah n gerakan Islam yg memperjuangkan perlaksanaan Islam. Medan siasah adalah sebahagian kecil dari aspek perjuangan PAS. Menang dalam medan siasah bukan matlamat utama sebaliknya cuma medium, kerana matlamat utama adalah perlaksanaan syariat dan mendapat keredhaan Allah dengan melaksanakannya.

hmmm...macam nak laksanakan dalam masyarakat majmuk ni....
boleh jelaskan lebih lanjut?
 

kawe78

Active Member
Messages
1,487
Joined
Feb 15, 2006
Messages
1,487
Reaction score
4
Points
25
hmmm...macam nak laksanakan dalam masyarakat majmuk ni....
boleh jelaskan lebih lanjut?

payah rupanya nak wat hukum Allah nie yer..:-?
org kita jgk yg tak yakin padahal kepala pemerintah islam tp terpaksa terikut ngan sistem bukan islam....
tahap mana la agaknya keadilan hukum islam nie yer, sampai org islam sendiri was2 nak laksanakn...

p/s: :-?:-?:-?
 

brozul

Super Active Member
Messages
8,469
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
negara kita dah silap caturan...
adanya bangsa lain dlm m'sia ni susah nak bersatu...
apa2 pon respek pas.
 

hilal

Permanently Banned - Forum Troll
Messages
3,454
Joined
May 29, 2006
Messages
3,454
Reaction score
3
Points
25
yang akan aku wat kan menyokong parti tu kalau pemimpin parti tu ade anak cam nurul izah... peh!!!
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Messages
36,821
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
aku sokong "amar makruf nahi munkar" mcm PAS. umno mmg sah sepak hudud ketepi longkang n bapa sekular malaysia x mampu n x boleh laksanakan hukum Islam walhal dah ada dah 130 MP Islam yg boleh sepak undang2 sivil. Tapi kenepe die x laksanakan jugak?? Nak aku tlg pk kan ke???
 

AILA2002

Super Active Member
Messages
8,094
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
so? ada sapa2 boleh terangkan macamana nak laksanakan syariat islam di masyarakat majmuk? ingat,saya bukan nak provoke mana parti..cuma kadang2 dgn cara ini baru semua orang faham...tapi kalau ada sesiapa nak mencerca...terpulang....hak individu...gunakan kematangan untuk menjawab...
 

Lynn_81

Active+ Member
Messages
3,599
Joined
Oct 31, 2008
Messages
3,599
Reaction score
18
Points
25
if u ask me, i prefer not to choose anyone. because as u can c nowdays even with their members they cannot tolerate with each other..so what the point we want to choose them...for me lor...:)
 

Emie

Legendary Member
Messages
11,955
Joined
Jul 19, 2007
Messages
11,955
Reaction score
71
Points
120
payah rupanya nak wat hukum Allah nie yer..:-?
org kita jgk yg tak yakin padahal kepala pemerintah islam tp terpaksa terikut ngan sistem bukan islam....
tahap mana la agaknya keadilan hukum islam nie yer, sampai org islam sendiri was2 nak laksanakn...

p/s: :-?:-?:-?

kalau org islam x yakin dgn hukum Allah (swt)..
dah kira masalah besar nih..:-?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register