BTC USD 23,035.1 Gold USD 1,927.96
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Apa yang menyebabkan korang menyokong sesuatu parti politik di malaysia?

AILA2002

Super Active Member
Messages
8,094
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
aku terfikir nak tau pendapat korang...
apa yang menyebabkan korang jadi pengikut, penyokong sesuatu parti politik di malaysia ni...

apa yang korang rasa betulnya ideologi sesuatu parti tu hingga korang sanggup buat apa saja untuk perjuangan parti tu...

di harap korang dapat memberi hujah yang bukan bertujuan menghina..berforum secara sihat dan berhemah...
 
Sponsored Post

tEnuKLang

Super Active Member
Messages
5,656
Joined
Nov 6, 2007
Messages
5,656
Reaction score
3
Points
65
PAS - bkan sekadar parti politik, tapi jemaah n gerakan Islam yg memperjuangkan perlaksanaan Islam. Medan siasah adalah sebahagian kecil dari aspek perjuangan PAS. Menang dalam medan siasah bukan matlamat utama sebaliknya cuma medium, kerana matlamat utama adalah perlaksanaan syariat dan mendapat keredhaan Allah dengan melaksanakannya.
 

AILA2002

Super Active Member
Messages
8,094
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
PAS - bkan sekadar parti politik, tapi jemaah n gerakan Islam yg memperjuangkan perlaksanaan Islam. Medan siasah adalah sebahagian kecil dari aspek perjuangan PAS. Menang dalam medan siasah bukan matlamat utama sebaliknya cuma medium, kerana matlamat utama adalah perlaksanaan syariat dan mendapat keredhaan Allah dengan melaksanakannya.

hmmm...macam nak laksanakan dalam masyarakat majmuk ni....
boleh jelaskan lebih lanjut?
 

kawe78

Active Member
Messages
1,487
Joined
Feb 15, 2006
Messages
1,487
Reaction score
4
Points
25
hmmm...macam nak laksanakan dalam masyarakat majmuk ni....
boleh jelaskan lebih lanjut?

payah rupanya nak wat hukum Allah nie yer..:-?
org kita jgk yg tak yakin padahal kepala pemerintah islam tp terpaksa terikut ngan sistem bukan islam....
tahap mana la agaknya keadilan hukum islam nie yer, sampai org islam sendiri was2 nak laksanakn...

p/s: :-?:-?:-?
 

Emie

Legendary Member
gem
Messages
11,955
Joined
Jul 19, 2007
Messages
11,955
Reaction score
71
Points
120
payah rupanya nak wat hukum Allah nie yer..:-?
org kita jgk yg tak yakin padahal kepala pemerintah islam tp terpaksa terikut ngan sistem bukan islam....
tahap mana la agaknya keadilan hukum islam nie yer, sampai org islam sendiri was2 nak laksanakn...

p/s: :-?:-?:-?

kalau org islam x yakin dgn hukum Allah (swt)..
dah kira masalah besar nih..:-?
 
Sponsored Post

Top
Log in Register