BTC USD 38,752.8 Gold USD 1,824.11
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Apa yang kamu buat bila member melayu kamu islam dari kecil jadi kristian????????????

penangboy

Banned
Joined
May 19, 2008
Messages
663
Reaction score
0
Points
10
assalamualikum semua,

apa yang anda buat sama sama member ngan dia dari kecil

orang melayu islam tapi bila lama berjauhan jumpa balik pada zaman dewasa dia dah kristian

rasa terkejut nak menangis ada nak marah ada nak maki ada semua adala

apa yang anda buat!!!!!!!!!!!!

amat sensitif orang kristian yang lihat thread ini jangan kata saya anti kristian cuma nak minta pendapat melayu islam yang saya macam saya apakah tindakan anda
 
Sponsored Post

Burhanuddin

Active Member
Joined
Sep 29, 2008
Messages
1,768
Reaction score
43
Points
30
mintak pendapat ustaz/ustazah kat sekolah, jangan bertindak melulu

kalau ikut perasaan memang boleh jadi kes bunuh
 

RajaDiamond

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Aug 30, 2008
Messages
5,688
Reaction score
8
Points
65
assalamualikum semua,

apa yang anda buat sama sama member ngan dia dari kecil

orang melayu islam tapi bila lama berjauhan jumpa balik pada zaman dewasa dia dah kristian

rasa terkejut nak menangis ada nak marah ada nak maki ada semua adala

apa yang anda buat!!!!!!!!!!!!

amat sensitif orang kristian yang lihat thread ini jangan kata saya anti kristian cuma nak minta pendapat melayu islam yang saya macam saya apakah tindakan anda

nasihat dia elok2..
guna bahasa yg baik..
kalau boleh bawak jumpa ustaz..
jgn sesekali guna cara yg keras, takut nanti lagi teruk..
tu step pertama la...
 

RajaDiamond

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Aug 30, 2008
Messages
5,688
Reaction score
8
Points
65
kalau kaedah nasihat n kauseling gagal, maybe terpksa guna kaedah paksaan dan hukuman..
 

penangboy

Banned
Joined
May 19, 2008
Messages
663
Reaction score
0
Points
10
bukan pe kang ramai akan ambik kesempatan tukar agama cam tukar baju lak

maaf kalau menyinggung perasaan
 

Pulau Tenggol

Active Member
Joined
Sep 22, 2010
Messages
2,258
Reaction score
11
Points
25
tt ajak member keluar cari tempat yg sesuai tuk bincangkan hal ni,
tanya member tt kenapa boleh jadi mcm ni,bagi dorongan n nasihat,
supaya member tt dapat kembali kepada islam...
 

kaYaIlmu

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2010
Messages
7,918
Reaction score
29
Points
70
bukan ke hukum murtad nie bunuh lau die degil jugak ...

betulkan lau salah ... :)
 

penangboy

Banned
Joined
May 19, 2008
Messages
663
Reaction score
0
Points
10
kalau laki camne tindakan kalau perempuan camne plak

Kalau nak guna undang-undang tak leh sebab undang-undang Malaysia dah tertakluk setiap warganegara Malaysia berhak memilih agama masing masing selepas umur 18 Tahun

Seram sejuk Undang-undang Malaysia nie
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register