Apa korang akan buat bila jumpa budak sekolah hisap rokok secara terbuka?

CG Sponsors




Apa korang akan buat bila nampak budak berbaju sekolah hisap rokok secara terbuka?


  • Total voters
    0
  • Poll closed .

five_soul

Active+ Member
Platinum Member
Joined
May 9, 2008
Messages
2,595
Reaction score
15
Points
25
TOPIK: Apa korang akan buat bila jumpa budak sekolah hisap rokok secara terbuka?

Kalau aku nak bandingkan zaman sekolah aku dulu dgn sekarang..nampaknya budak sekolah sekarang lebih berani dari dulu. Dah berani hisap rokok secara terbuka dgn berpakaian sekolah. Dulu aku tak hisap rokok masa sekolah. Tp semua kawan2 aku jenis hisap rokok. Sepanjang aku melepak dgn kwn2 aku ni, semua jenis sembunyi2 hisap rokok. Dlm tandas atau kat dlm pusat snooker atau pusat permainan video bila berpakaian sekolah.





Sekarang ni aku leh tgk selamba mak bapa dia org je hisap rokok kat gerai2 atau warung2 makanan. Apa sebab jadi camni? Takde org tua atau otai2 berani nak tegur dah ke? Dulu aku rasa ramai bdak tak berani buat secara terbuka sebab ada je orang akan tegur, yg garang2 lak tu. Kira nakal2 pun masih lagi respect/hormat pada yg lebih tua dari kita.

Apa pendapat korang? Apa korang akan buat kalu nampak?
1. Buat ***** je. Nanti kena belasah plak.
2. Tegur secara baik.
3. Tegur secara garang.
4. Pukul je terus ramai2 supaya cepat sedar.
5. Amik gambar dan poskan kat tiang2 lampu jalan..bg malu.
6. Report kat sekolah, itu pun ada pakai lencana sekolah.
 
Sponsored Post

EzY-eLoaD

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
12,747
Reaction score
18
Points
115
kie suh jek diorg isap rokok lagi,mana thu diorg hisa rokok dunhill...sedap u...
 

farhan89

Fun Poster
Joined
Nov 14, 2008
Messages
247
Reaction score
1
Points
15
kdg2 mk bpk dorg pn x kesah dh ank dorang isp rkok..

kalo tgur pn same jer..

huhu..
 

bellaluna

Legendary Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
11,891
Reaction score
2
Points
115
kalo bole tue mmg lar nk tegur.

tp kalo cam dlm gambar neyh aku bwk g pekene roti canai ngan teh tarik jerk. :D:D
 

mydreamerz

Active Member
Joined
Jul 16, 2007
Messages
1,791
Reaction score
1
Points
25
ako takkan tegur sebab ako pon dulu camtu gak hehehe jgn mara...
 

five_soul

Active+ Member
Platinum Member
Joined
May 9, 2008
Messages
2,595
Reaction score
15
Points
25
Alamak, sekali ada 2 la. minta tuan MOD tutup yang ni dan pindah ke jenis poll punye. tq!
 

[email protected]

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Nov 12, 2008
Messages
16,652
Reaction score
85
Points
125
pendapat aku sebagai guru takleh nk buat apa2 lagi dah
marah kang mak bapak diorang saman plak
pandai2 la korang nk idup
aku blei ajaq kat sek jer baik buruknya
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,208
Reaction score
828
Points
176
budak zaman islam hadhari mana boleh tegur... dulu ada sorang tua tu tegur apalagi semua pakat bantai orang tua tu.. ada yang maki balik... ada yang carik rumah pastu dibalingnya batu kat tingkat kat cermin keta .. tulah budak2 zaman islam hadhari... :D
 

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,493
Reaction score
4,245
Points
196
ambik gambar pastu Report kat sekolah,:mad:
 

secawankopi

Active+ Member
Platinum Member
Joined
Oct 9, 2007
Messages
3,272
Reaction score
2
Points
25
ada kes kat umah mak akak dulu... sorang pakcik nie tegur sebb isap okok.. pehtu monteng lak tu.... esok kereta dia abess...calar bilar... siot tol dak2 nie...geram jer aku tgk...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register