BTC USD 41,977.6 Gold USD 1,774.51
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai Apa kenangan anda zaman menjadi budak-budak?

mytrade

Super Active Member
Joined
Dec 29, 2007
Messages
7,159
Reaction score
258
Points
91
dulu masa kecik , tak sabar nak jadi dewasa..bila dah dewasa, terasa nak jadik kecik balik..

bila masuk sekolah rendah, sunat atau khatan umpama satu kengerian nak kena tempuh....sbb selalu dimomokan oleh org dewasa , 'potong,potong.....:))
 
Sponsored Post

mytrade

Super Active Member
Joined
Dec 29, 2007
Messages
7,159
Reaction score
258
Points
91
main combat...kt sungai,kat kebun..
main khemah dari kain selimut..
 

ECHA

Fun Poster
Joined
May 20, 2010
Messages
699
Reaction score
8
Points
15
mcm2 kenangan mase kecik sume best2 :D..iskk tekenang2..

-bile cikgu tanye besar besok nk jadi ape?mesti jawab cikgu,polis hihi....

-main guli,tuju kasut,kutip biji getah jual setin singgit,tangkap ikan laga dlm bendang,sauk udang kat parit(skg sume da jadi hutan bendang)

-kacau abg hensem sorg tu tgh buat lukisan, terus kene penampo (smpi skang aku x leh lupe, pastu aku tgk dier da x ensem bgi aku)..

-ikut arwah ayah tggu durian kat dusun...

-bwk adik naik beskal..tergolek kat jalan, smpi berlubang belakang dier huhu..pastu nyorok dlm rumah padi sbb takut mak marah...

-time bln puase..smangat lpas sahur terus g sekolah rmai2 jln kaki jek..ader sekali kene kejar anjing :eek:..

-ngaji mlm2 balik bwk pelita ayam je berdua ngan kakak....

-parut besar dikaki, nk tnjuk terer nyer pasal pnjat pokok rambutan sekali kaki terhayun tertusuk paku karat yg besar..
 
Last edited:

engineeringdead

Active Member
Joined
Dec 29, 2008
Messages
1,619
Reaction score
1
Points
25
Kenangan mase kanak2 yg gua xboleh lupe sampai bile2,
rutin harian ;
pagi gi skolah, balik tghari makan pastu tido
tgk tibi kejap pastu petang main bola
balik mandi,tgk tivi sekejap citer katun pastu maghrib gi ngaji
malam tgk tivi kejap slalu malam2 citer kombat (arwah Abah suke tgk)
tido ..
so xda masa main hp, komputer, internet dan segala macam hal zaman moden ni .. ;)
 

SmileAlways

Super Active Member
Joined
Aug 11, 2014
Messages
9,845
Reaction score
457
Points
91
bolakampung.jpg

...........
 

sapit87

Super Active Member
Joined
Oct 4, 2012
Messages
8,255
Reaction score
483
Points
91
Cume aku kesian kat bdak2 zman skrg ni xde bnyak akktiviti leh buat..asyik terperap dlm rumah je..tgk tv tgk hp je..anak2 aku pun kadang2 je bwk turun ronda2 naik motor
 

cropok

Active Member
Joined
Mar 30, 2018
Messages
2,057
Reaction score
569
Points
81
bayangkan covid jd zaman kita budak2 dulu.jem woi..zaman budak2 dulu aktiviti fizikal & bersosial kt luar rumah.kalau kena lockdown boleh jadi gila.takkan nak tengok tv pendidikan tiap2 hari kot.
 

tr4falgar

Super Active Member
Joined
Oct 14, 2012
Messages
7,030
Reaction score
675
Points
126
banyok gak.. tp den paling igt main gasing, sbb dapat pakok gasing member sampai pecah dua hahaha
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register