Apa Hukumnya minum dalam cawan berlambang carlsberg?

CG Sponsors




jomie

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Sep 24, 2008
Messages
6,845
Reaction score
613
Points
111
member aku tanye aku, dia ada minum air (bukan arak) dalam gelas yang ade lambang carlsberg...tapi aku tak tanye la plak dia sedar lambang tu sebelum atau selepas dia minum...jadi persoalannye, apekah hukum jika seseorang itu minum menggunakan gelas ade lambang carlsberg...dan aper yang perlu dilakukan?..
 
Sponsored Post

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
itu minum dalam cawan berlambang kasberg....kalau PAKAI BAJU BERLAMBANGKAN KASBERG plak camna :))

p.s ~ jauhi syubahat, kalau tak konfiden, jangan la minum, lagipun takkan tak ada cawan lain kot :))
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
kalau dia tak tahu. tak mengapa.
kalau dia tahu, hukumnya Makruh aje..sebab boleh mendatangkan fitnah..

dan Makruh itu lebih dekat kepada yang HARAM..

dan Allah jua lebih mengetahui..
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
itu minum dalam cawan berlambang kasberg....kalau PAKAI BAJU BERLAMBANGKAN KASBERG plak camna :))

p.s ~ jauhi syubahat, kalau tak konfiden, jangan la minum, lagipun takkan tak ada cawan lain kot :))
kalau bab BAJU, hukumnya pula HARAM sebab ia seperti cuba menyebarkan IKLAN..pernah keluar fatwa benda nie..



p/s: teringat kat sebuah pasukan bola sepak...
 

sleepsheep

Active Member
Joined
Nov 23, 2007
Messages
2,263
Reaction score
2
Points
25
itu minum dalam cawan berlambang kasberg....kalau PAKAI BAJU BERLAMBANGKAN KASBERG plak camna :))

p.s ~ jauhi syubahat, kalau tak konfiden, jangan la minum, lagipun takkan tak ada cawan lain kot :))

macam ku tahu jerk baju yg dimaksudkan..ekekeke:))
 

Mr sinergy

Fun Poster
Joined
Apr 21, 2008
Messages
351
Reaction score
2
Points
15
kalo jam pula mcmana?:-?:-?:-?ade dpt jam free tapi tulih carlsberg......:-?:-?
 

MyBroadband

Active Member
Joined
Sep 6, 2008
Messages
1,350
Reaction score
38
Points
30
itu minum dalam cawan berlambang kasberg....kalau PAKAI BAJU BERLAMBANGKAN KASBERG plak camna :))

p.s ~ jauhi syubahat, kalau tak konfiden, jangan la minum, lagipun takkan tak ada cawan lain kot :))
betul tuh..liverpool fan selamber je pkai..
 

MyBroadband

Active Member
Joined
Sep 6, 2008
Messages
1,350
Reaction score
38
Points
30
kalo jam pula mcmana?:-?:-?:-?ade dpt jam free tapi tulih carlsberg......:-?:-?
toksah pkai la bro..buat dosa je org dok ngumpat bro bile nampak bro pkai jam tu.. takde ape nak dibangge kan ngan carlsberg.. benda haram utk Muslim,wat pe kite pkai?

macam main peraduan melukis or memancing organized by toto/4D, pastu kite menang hadiah.. sah2 duit menang tu dari income perjudian
 
Sponsored Post
Top
Log in Register