Apa beza ASB,ASN and ASW??

Recommended Brokers


faylo

Freshie
Joined
Jan 1, 2010
Messages
32
Reaction score
0
Points
6
Member2 otai kat sini sal investment..this is my first post..juz nk tya ape beza ketiga2 produk investment ni??
 
Sponsored Post

En. Rhoma Irama

Super Active Member
Joined
Nov 16, 2007
Messages
7,565
Reaction score
705
Points
111
ASB

  • Hanya untuk bumiputera.
    Boleh buat loan.
    Boleh dicagarkan untuk OD facility
    Maksimum RM200,000 modal pokok untuk setiap akaun dewasa (+18 tahun) dan RM10,000 (12-17 tahun) untuk akaun remaja
    Kadar dividen dan bonus tertinggi berbanding amanah saham yang lain dari PNB.

ASW

  • Untuk semua rakyat Malaysia. Tetapi ada kuota pelaburan bagi pecahan setiap kaum.
    Tak boleh buat loan.
    Boleh dicagarkan untuk OD facility
    Tidak ada jumlah maksimum pelaburan untuk setiap akaun selagi kuota bagi setiap pecahan kaum belum habis dibeli.
    Umur bermula dari 6 bulan dan ke atas boleh buka akaun.
    Kadar dividen kedua tertinggi berbanding ASB bagi amanah saham dari PNB

ASN

  • Untuk semua rakyat Malaysia
    Tak boleh buat loan
    Tak boleh dicagarkan untuk dapatkan OD facility
    Tiada jumlah pelaburan maksimum untuk setiap akaun selagi peruntukan tabung masih ada.
    Berumur 18 tahun ke atas sahaja.
    No komen berkenaan kadar pulangan pelaburan ;)
 

faylo

Freshie
Joined
Jan 1, 2010
Messages
32
Reaction score
0
Points
6
thanks bro for sharing..sgt membantu..meaning asb adalah fund terbaik berbanding asw and asn kan??
 

wanzex

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
35,556
Reaction score
1,100
Points
191
ASB

  • Hanya untuk bumiputera.
    Boleh buat loan.
    Boleh dicagarkan untuk OD facility
    Maksimum RM200,000 modal pokok untuk setiap akaun dewasa (+18 tahun) dan RM10,000 (12-17 tahun) untuk akaun remaja
    Kadar dividen dan bonus tertinggi berbanding amanah saham yang lain dari PNB.

ASW

  • Untuk semua rakyat Malaysia. Tetapi ada kuota pelaburan bagi pecahan setiap kaum.
    Tak boleh buat loan.
    Boleh dicagarkan untuk OD facility
    Tidak ada jumlah maksimum pelaburan untuk setiap akaun selagi kuota bagi setiap pecahan kaum belum habis dibeli.
    Umur bermula dari 6 bulan dan ke atas boleh buka akaun.
    Kadar dividen kedua tertinggi berbanding ASB bagi amanah saham dari PNB

ASN

  • Untuk semua rakyat Malaysia
    Tak boleh buat loan
    Tak boleh dicagarkan untuk dapatkan OD facility
    Tiada jumlah pelaburan maksimum untuk setiap akaun selagi peruntukan tabung masih ada.
    Berumur 18 tahun ke atas sahaja.
    No komen berkenaan kadar pulangan pelaburan ;)
bro keje kat PNB ke...? :D:D:D
 

aarie

Junior Member
Joined
Jun 16, 2010
Messages
78
Reaction score
2
Points
11
bagus gak jengah2 kat website asnb
ada banyak online calculator..
ada risk profiler

for me,based on the profile
yang sesuai ASB followed by ASW...
rasanya betul laa

cuma nak tanya.. ada nampak kat forum lain
pelaburan pokok tu ada yg bleh sampai 400k
kalau pelaburan plus agihan pendapatan dan bonus tu memang laa
tapi ada yg kata dorang boleh tambah pelaburan pokok sampai 400K
boleh komen sket tak.... tq
 
Sponsored Post
Top
Log in Register