Anwar keluar kandang, Mohd. Saiful diketawakan

CG Sponsors




kajcorp

Fun Poster
Joined
Feb 4, 2008
Messages
340
Reaction score
3
Points
15
Anwar keluar kandang, Mohd. Saiful diketawakan
KUALA LUMPUR 4 Feb. - Datuk Seri Anwar Ibrahim keluar dari kandang tertuduh.

Bagaimanapun, tindakan Ketua Pembangkang itu keluar dari kandang tersebut adalah dengan kebenaran Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah.

Ini kerana Ahli Parlimen Permatang Pauh itu tidak dapat melihat dengan jelas tayangan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang menunjukkan Mohd. Saiful Bukhari Azlan keluar masuk ke Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansara di sini.

Rakaman CCTV itu dipaparkan di dua buah skrin tv bersaiz kira-kira 50 inci yang setiap satunya diletakkan menghadap hakim dan galeri awam.

Tayangan tersebut sepatutnya merangkumi rakaman bekas pembantu peribadinya memasuki premis kondominium tersebut bermula dari pos pengawal hingga dia keluar di tingkat lima yang merupakan laluan ke unit kondominium 11-5-1 yang didakwa merupakan tempat dia diliwat.

Bagaimanapun, ekoran terdapat masalah teknikal, rakaman keluar masuk di pos pengawal tidak dapat ditayangkan dan hanya rakaman bekas pembantu peribadi Ketua Pembangkang itu keluar masuk lif ditunjukkan.

Ketika dibenarkan keluar dari kandang tertuduh, dilihat salah seorang anak perempuan Anwar mangambil pelapik belakang berwarna merah dari kandang tersebut dan meletakkannya di salah sebuah kerusi yang dikhaskan untuk polis mahkamah.

Pelapik tersebut kemudian diserahkan kepada Anwar untuk digunakan apabila dia duduk di sebelah salah seorang peguamnya, Marisa Regina Fernando.

Pelapik tersebut bagaimanapun dilihat tidak digunakan oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu semalam.

Tayangan rakaman tersebut mengambil masa kira-kira 15 minit sebelum keterangan Mohd. Saiful Bukhari diteruskan.

Sementara itu, saksi pendakwa pertama itu telah diketawakan oleh beberapa orang awam dan peguam-peguam bela Anwar apabila memberi keterangan berhubung pemeriksaannya di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Ini kerana, sewaktu diminta mengenal pasti sebatang putik kapas, Mohd. Saiful Bukhari dengan yakin menyatakan bahawa putik kapas tersebut digunakan untuk mengambil sampel daripada tubuhnya.

Bagaimanapun, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden memberitahunya bahawa putik kapas yang ditunjukkan adalah baru dan masih belum digunakan.
 
Sponsored Post

kajcorp

Fun Poster
Joined
Feb 4, 2008
Messages
340
Reaction score
3
Points
15
Ini kerana, sewaktu diminta mengenal pasti sebatang putik kapas, Mohd. Saiful Bukhari dengan yakin menyatakan bahawa putik kapas tersebut digunakan untuk mengambil sampel daripada tubuhnya.

Bagaimanapun, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden memberitahunya bahawa putik kapas yang ditunjukkan adalah baru dan masih belum digunakan.
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
hehe

dia dah terkena..kilas lagi abg sepul kilas lagi...

skrg dgr sebelah pihak jer baru..tnggu anwar plak sembang pasni :))
 

saxsor

Super Active Member
Joined
May 25, 2009
Messages
8,464
Reaction score
34
Points
70
Ini kerana, sewaktu diminta mengenal pasti sebatang putik kapas, Mohd. Saiful Bukhari dengan yakin menyatakan bahawa putik kapas tersebut digunakan untuk mengambil sampel daripada tubuhnya.

Bagaimanapun, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden memberitahunya bahawa putik kapas yang ditunjukkan adalah baru dan masih belum digunakan.

belum apa2 lagi dah kantoi....:))
 

shila70

Active Member
Joined
Oct 21, 2008
Messages
1,650
Reaction score
0
Points
20
Ini kerana, sewaktu diminta mengenal pasti sebatang putik kapas, Mohd. Saiful Bukhari dengan yakin menyatakan bahawa putik kapas tersebut digunakan untuk mengambil sampel daripada tubuhnya.

Bagaimanapun, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden memberitahunya bahawa putik kapas yang ditunjukkan adalah baru dan masih belum digunakan.
macamana lah reaksi si saiful tu bila peguam negara cakap mcm tu ekk:-?
 

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,255
Reaction score
516
Points
176
haha putik kapas tak ada dalam skrip untuk saiful laa :)) :))
 

fordLASER

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2007
Messages
10,806
Reaction score
54
Points
120
nuar ni pon 1 hal....
yg dia pg pancut dalam apa barang?....
sib baik x mengandung...
 

birdiecrow

Active Member
Joined
Apr 19, 2008
Messages
1,349
Reaction score
5
Points
25
waduh2..kelakor gile.
sakit perut aku nih..:))
 

saxsor

Super Active Member
Joined
May 25, 2009
Messages
8,464
Reaction score
34
Points
70
nuar ni pon 1 hal....
yg dia pg pancut dalam apa barang?....
sib baik x mengandung...

tu la...tp kalau mengandung lagi senang...bila saiful bersalin nanti tgk muka anak tu, ada rupa bang nuar ke tak....
 
Last edited:
Sponsored Post
Top
Log in Register