Anuar Musa Digugur, Ibrahim Ali Calon BN

CG Sponsors




usahOne

Super Active Member
Joined
Jan 16, 2007
Messages
7,192
Reaction score
11
Points
65
Berita Muktahir daripada Bilik Gerakan Negeri Kelantan, Anuar Musa digugurkan daripada menjadi calon BN bagi pilihan raya umum ke-13 nanti. Bekas Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan tersebut, tidak dicalonkan bertanding di mana-mana kerusi, sama ada DUN atau parlimen.

Anuar Musa banyak menghabiskan masa untuk kejayaan pasukan bolasepak Kelantan, The Red Warriors disamping menaikan dirinya dalam politik melalui gerak kerja bola sepak. Pernah mengaku bahawa ada 200,000 penyokong bola sepak dibelakang dia.

Dalam banyak kes yang dimaklumkan bahawa Anuar telah ditempelak oleh Najib dalam beberapa perjumpaan tertutup.

Menurut sumber tersebut, ada gerakan untuk membantah keputusan pengguguran ini melalui kutipan tandatangan. Ketua gerakan desakan ini berkata, mereka akan cuba cara terbaik, tapi sekiranya Najib tidak ambil endah, mereka akan buat cara kasar.

Tidak tahu apa cara kasar yang dimaksudkan tapi saya difahamkan daripada ayat "habis UMNO kali ini" bermaksud mereka akan cah kenting calon [email protected]

Yang manarik pula, dan menambahkan polimik UMNO Kelantan ialah Ibrahim Ali akan bertanding atas tiket BN.

Dalam hal ini Najib diberitakan berkata ada calon Bebas akan bertanding atas tiket BN. Menurut maklumat kenyataan ini setelahorang kanan Tun mahathir berjumpa dengan Najib pada petang 10 April lalu.

Maklumat muktahir, walaupun dalam mesyuarat akhir tak berstuju tetapi atas desarkan daripada Tun Mahathir sendiri menyebabkan ramai pimpinan UMNO 'mati kutu'.

Tun Mahathir mengganggap Ibrahim Ali sebagai "TUAN GURU"

Tun berkata beliau akan berkempen untuk Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali bertanding atas tiket BN pada pilihan raya umum nanti.


kata2 Ibrahim Ali, dan ramai lagi pemimpin Semangat 46 berkata bahawa jika mereka mati hidup semula sekalipun, mereka takkan kembali kepada UMNO. Mereka kata bahawa mereka takkan jilat balik ludah mereka. Mereka juga kata bahawa apabila Tun Dr. Mahathir Mohamad meninggal dunia nanti, mereka akan kencing di atas kuburnya.


"Kalau Ibrahim Ali menjadi calon, saya akan pergi ke Pasir Mas untuk berkempen. Dia punya (Pertubuhan) PERKASA bukan calang-calang. Parti (pertubuhannya) dah ada 400,000 orang ahli. Katanya.

"Kita berharap BN akan memberi tempat kepada Tuan Guru Datuk Ibrahim Ali. Ini adalah sebagai balasan. Kerana (budi) BN, kita balas," kata Tun lagi.

Nampaknya Kelantan akan kekal kepada Pakatan Rakyat (PAS). Pengolakkan ini makin ketara kerana pengikut setia UMNO mengganggap mereka ditipu dan diboodhkan oleh pimpinan atas, Anuar disingkir sedangkan Ibrahim Ali pula disanjung.

Kita tunggu episod seterusnya selepas tanda tangan yang diberita lebih 3000 ahli itu diketepikan.




Adakah di sebabkan anur musa sign tuntut royaliti maka umno nampak dia liabilty pd parti



chah keting telah bermula.....
 
Last edited:
Sponsored Post

Mata38

Fun Poster
Joined
Jan 30, 2013
Messages
944
Reaction score
4
Points
15
Susah nak jadi Anuar Musa ni...

Dari FAM hinggalah ke BN dia je jadi mangsa...


PS: Jadi TMJ kan ke senang..
 

dragger

Super Active Member
Joined
Aug 29, 2008
Messages
8,548
Reaction score
35
Points
70
Umno bekocoh, PR senang
 

hurairah01

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Jun 12, 2008
Messages
8,979
Reaction score
21
Points
65
adui .. siang tok nuar ... serius ambe kate ... dari ibrahim ali, baik undi tok nuar. Walaupun ambe tak suke bn umno, tapi jasa dia pada bola sepak kelatang banyok ooo.

ps: ambe bukang orang kelatang, ambe orang tranung deh.
 

miehensem

Legendary Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
15,732
Reaction score
1,517
Points
191
anuar musa time dia aktif berpolitik... mcm bengong je aku tgk.. tp lepas dia pimpin kelab bola kelantan.. nampak dia ada toleransi dan kepimpinan..

harap2 dia kekal dlm bn la.. dan tercalon..
 

@dmin

Active Member
Joined
Jun 5, 2011
Messages
1,365
Reaction score
13
Points
25
Bye-bye katak...Kahkahkah
 

hirman

Active Member
Joined
Feb 2, 2011
Messages
2,465
Reaction score
7
Points
25
anuar musa bertanding jawatan presiden FAM jer senang.ramai akan sokong.
 

none

Super Active Member
Joined
Nov 14, 2007
Messages
8,101
Reaction score
268
Points
91
Susah nak jadi Anuar Musa ni...

Dari FAM hinggalah ke BN dia je jadi mangsa...


PS: Jadi TMJ kan ke senang..
setuju..setuju..
Anuar musa ni madang jd mangsa aja...
 

usahOne

Super Active Member
Joined
Jan 16, 2007
Messages
7,192
Reaction score
11
Points
65
adui .. siang tok nuar ... serius ambe kate ... dari ibrahim ali, baik undi tok nuar. Walaupun ambe tak suke bn umno, tapi jasa dia pada bola sepak kelatang banyok ooo.

ps: ambe bukang orang kelatang, ambe orang tranung deh.

pas ni ada chance lah ibrahim ali amik alih jwtn anur musa....bole bawak ahli pekasa seramai 400k p stdium:D
 
Sponsored Post
Top
Log in Register