anjing yang kebengangan

CG Sponsors




serwan

Active+ Member
Joined
Sep 6, 2008
Messages
2,828
Reaction score
20
Points
25
LEMBU : Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?

ANJING : Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

LEMBU : Eh? kenapa?

ANJING : aku lalu tepi dua orang manusia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata “hoi anjing, pergi jauh-jauh, najis!

LEMBU : Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

ANJING : Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?

LEMBU : Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun disamak.

ANJING : Wah.. ayat ko memang power la… manusia kena ubah pepatah “Pandai macam LEMBU”

Sedikit Penjelasan:

Daripada satu hadis yang diriwayatkan daripada ibnu Majah menyatakan bahawa

“Bergomolan dengan **** (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram”.

Bersentuhan (dengan sengaja & apatah lagi bertujuan syahwat) adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa). Sedangkan menyentuh anjing tidaklah berdosa dan hanya perlu disuci (bukan bertaubat). Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh wanita bukan mahram adalah berdosa dan merupakan maksiat.

Di dalam satu riwayat hadis yang lain yang maksudnya,

“Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya. (Riwayat At Tabrani dan Baihaqi)”
“Katakanlah lagi (kepadanya): Adakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sesungguhnya orang-orang yang dapat mengambil pelajaran dan peringatan hanyalah orang-orang yang berakal sempurna”. (Surah Zumar: 9)
 
Sponsored Post

arcilist

Active Member
Joined
Jul 6, 2009
Messages
1,969
Reaction score
59
Points
30
ini baguih ni...tp masuk part lawak la pulak...nk gelak ke nk senyum..hmm...
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
wahhh ayat ko mmg power la :eek::eek::eek:
 

anuarkarim

Active Member
Joined
Feb 5, 2010
Messages
2,260
Reaction score
22
Points
35
anjing pndai sound org..
huhu..

kalau ada yg terasa bgs la...
 

anuarkarim

Active Member
Joined
Feb 5, 2010
Messages
2,260
Reaction score
22
Points
35
anjing pndai sound org..
huhu..

kalau ada yg terasa bgs la...
 

mydesk

Active+ Member
Joined
Apr 11, 2007
Messages
4,997
Reaction score
15
Points
25
Kesian kat anjing, jadi mangsa keadaan manusia yg tak faham... :D
 

bboy_im

Active Member
Joined
Jan 9, 2010
Messages
1,977
Reaction score
2
Points
35
bagus ni..tp cm salah section lak..
 

Ranggi

Fun Poster
Joined
Feb 7, 2010
Messages
414
Reaction score
1
Points
15
kalo anjing tur bley tegur org..huh..maunye tak pegang org bukan mahram
 

adamms

Active Member
Joined
Nov 10, 2010
Messages
1,110
Reaction score
24
Points
25
melawak sambil berdakwah.. good.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register