BTC USD 61,438.1 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Angkasawan Rusia Kembali ke Bumi

OneMyWnn

Fun Poster
Joined
Jul 14, 2009
Messages
736
Reaction score
9
Points
15
soyuz


MOSCOW: Seorang angkasawan Russia dan dua angkasawan NASA kembali ke Bumi dengan selamat dari Stesen Angkasa Lepas Antarabangsa (ISS) dengan kapsul Soyuz hari ini, menurut Pusat Kawalan Misi Russia.

Komander Soyuz, Fyodor Yurchikhin, dan angkasawan Douglas Wheelock serta Shannon Walker, mendarat pada 4:47 GMT berhampiran Arkalyk, Kazakhstan

Mereka berada di ISS sejak 18 Jun lalu.
Angkasawan yang masih tinggal di ISS ialah Scott Kelly dari Amerika Syarikat dan Alexander Kaleri serta Oleg Skripochka dari Russia. - AFP
 
Last edited:
Sponsored Post

zuljaalaa

Legendary Member
Joined
Jun 3, 2006
Messages
11,897
Reaction score
56
Points
125
berita takde la gempar mane pon.. takat pegi ISS ajer.. ingatkan pegi bulan :p
 

janggut_X

CG Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Oct 23, 2008
Messages
57,870
Reaction score
73
Points
520
ok la tu.bukan senang senang nak gi sana.
 

syafsp

Passed Away
Joined
Mar 31, 2009
Messages
2,932
Reaction score
558
Points
71
hmmmm
aku tak faham time diorang darat ke bumi semula...
hanya menggunakan alat (mcm kerusi dlm gambar) tu je ke?? :-? :-?
tak patah ke kaki atau tangan ke... dah la di lepaskan dari atas..
mesti jatuh hempap kuat...
 

kez

Active+ Member
Joined
Mar 16, 2008
Messages
3,262
Reaction score
23
Points
25
hmmmm
aku tak faham time diorang darat ke bumi semula...
hanya menggunakan alat (mcm kerusi dlm gambar) tu je ke?? :-? :-?
tak patah ke kaki atau tangan ke... dah la di lepaskan dari atas..
mesti jatuh hempap kuat...

tak la.. tu cuma katil sokongan untuk diorang..
dah lama xbalik bumi.. kat ISS xde graviti. kalau dia terus berjalan mcm biasa. maybe bleh rosak tulang belakang..
sbb tu diorang ni xbleh jalan mcm biasa lg.. diorang kena duduk dalam kusyen khas tu ,.. untuk protect tulang belakang diorang dari terkejut..
lepas berapa lama baru bleh jalan mcm biasa..
dulu sheikh muzafar pun pakai alat ni jugak walaupun pi spuluh hari jer..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register