Anggota polis ditahan kes beri bawang

CG Sponsors




akudotcom

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Jun 17, 2007
Messages
10,395
Reaction score
1,876
Points
201
Anggota polis ditahan kes beri bawang
logo_polis_2_1606798759.jpg

SEREMBAN: Seorang anggota polis ditahan bagi membantu siasatan laporan seorang kelindan lori yang mendakwa diminta memberi dua guni bawang sebagai ganti bayaran kerana tidak dapat mengeluarkan surat majikan ketika melalui sekatan jalan raya di susur keluar Plaza Tol Senawang.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Mohd Said Ibrahim, berkata penahanan anggota polis berkenaan dibuat pada jam 12 tengah hari semalam, di Senawang.

"Pada 30 November 2020 (semalam) jam 9.44 pagi, polis menerima satu laporan berhubung dakwaan pengadu (kelindan lori). Mengikut laporan itu, pengadu mendakwa diminta membuat bayaran dan bagi menggantikan bayaran berkenaan, pengadu diminta menyerahkan dua guni bawang dalam lori pengadu.

"Bertindak atas maklumat, siasatan terperinci telah dijalankan dan tangkapan ke atas suspek iaitu seorang anggota polis dibuat pada hari sama jam 12 tengah hari di Senawang," katanya hari ini.

Kes disiasat di bawah Seksyen 384 Kanun Keseksaan kerana melakukan pemerasan.

"Polis akan menjalankan siasatan lanjut tanpa sebarang kompromi dan akan mengambil tindakan sewajarnya," katanya.

Difahamkan pengadu berusia 26 tahun itu yang bekerja sebagai kelindan lori dalam perjalanan menghantar bawang dari Seksyen 27 Shah Alam ke Seremban.
 
Sponsored Post

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,965
Reaction score
21,122
Points
1,671
cite habis sini. mber ak keje hardware. lggar merah. xpakai seat belt. tanya2 keje mana. oh hardware ye

ok setel bg cat 2 tong
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,513
Reaction score
1,058
Points
111
Cite sini habis sini. Dulu saya pernah kena tahan polis waktu malam. Masa tu saya dalam 20an. Polis tu dah tua. Dia mintak saya saya beli bateri 2 bijik.

Nota: Kadang-kadang kita ambik serius sangat. Padahal, Polis tu cuma nak menyakat je. Setakat 2 bijik bateri, apa adahal, lagipun, dia guna nak menyuluh muka orang jugak.:ROFLMAO:
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,545
Reaction score
1,384
Points
201
X tau la yg mana satu bijak.. kelindan tak kene saman.. polis kene tindakan.. keluar je surat saman.. klu x nak saman.. kasi jr lepas
 

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
7,681
Reaction score
546
Points
121
Wah! Ingatkan kat india.
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #4
Joined
Apr 18, 2010
Messages
36,288
Reaction score
2,387
Points
206
takde duit tapi nak setel tepi camnilah jadi.
 

theblur

Super Active Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
6,851
Reaction score
682
Points
121
X tau la yg mana satu bijak.. kelindan tak kene saman.. polis kene tindakan.. keluar je surat saman.. klu x nak saman.. kasi jr lepas
bagus sebenarnya byk kes mcm ni, biar lepas ni pengambilan polis semakin ketat, dan pegawai atasan pun rajin turun padang utk siasat tingkahlaku org bawahan.

nak yg betul2 jujur je dalam bidak penguatkuasaaan ni. kalau bukan mereka, siapa lg kita nak harapkan jaga keamanan dan kedamaian Malaysia ni.

jgn sampai satu hari kita terpaksa ambik Bangla jadi polis pula.
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
21,176
Reaction score
2,353
Points
201
Byk kes mcm ni....dengar dari kawan kawan...tak terkejut pun...sejak zaman berzaman....aku ketawa je.....apa nak pelik....pelik ke?
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,545
Reaction score
1,384
Points
201
bagus sebenarnya byk kes mcm ni, biar lepas ni pengambilan polis semakin ketat, dan pegawai atasan pun rajin turun padang utk siasat tingkahlaku org bawahan.

nak yg betul2 jujur je dalam bidak penguatkuasaaan ni. kalau bukan mereka, siapa lg kita nak harapkan jaga keamanan dan kedamaian Malaysia ni.

jgn sampai satu hari kita terpaksa ambik Bangla jadi polis pula.
Bangla pon senang nak makan tepi
 
Sponsored Post
Top
Log in Register