Anggap ibu bapa kafir

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR - Sesiapa yang tidak menjadi pengikut Ajaran MLM kesemuanya dianggap kafir termasuk ibu bapa dan adik- beradik sendiri.

Tidak cukup dengan itu, sesiapa yang tidak menjadi pengikut mereka juga tidak layak meraikan Hari Raya dan menganggap korban haiwan ternakan sempena Hari Raya Korban sesuatu yang sia-sia.

Itu antara yang diajar oleh pentilawah (penceramah) Ajaran MLM seperti didakwa bekas pengikutnya, Remy, 20-an.

"Menurut mereka, daripada menyembelih korban baik wang itu disumbang untuk dana pembentukan kerajaan Islam yang baru,'' ujarnya kepada Kosmo! di sini semalam.

Menurutnya lagi, selain itu, para pengikut juga diminta mengganggap setiap pentilawah sebagai nabi dan jangan sesekali mengingkari arahannya.

"Sememangnya pentilawah memang petah berkata-kata dan bijak memanipulasi tafsiran ayat al-Quran jika ada perkara yang kami bantah.

"Sebagai umat Islam, sudah pastinya apabila disebut tentang apa juga yang terdapat dalam al-Quran, pastinya tiada apa yang boleh dipersoalkan," akui Remy.

Menurutnya, pentilawah ajaran sesat itu biasanya menyalahgunakan maksud ayat-ayat al-Quran tertentu sebagai senjata 'meracuni' fikiran ahli-ahlinya.

"Sebagai contoh, kerajaan Islam tulen yang hendak dibina oleh 'Ajaran MLM' pada 2015 juga akan dikaitkan sebab perlu adanya kerajaan itu dengan petikan ayat al-Quran begitu juga perlunya 'berhijrah' ke sana," katanya

Sebelum ini, Kosmo! mendedahkan Ajaran MLM mewajibkan pelaburan sejumlah wang bagi membayar yuran kelas tilawah serta bayaran bagi beberapa siri perjumpaan seperti Aqabah juga diyakinkan dengan tafsiran al-Quran.

Makin teruk pendedahan nie. Kena perangi depa habis2an
 
Sponsored Post

ADI78

Super Active Member
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,298
Reaction score
17
Points
65
uishhh....ni jauh terpesong dah ni....
 

tudung87

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
hish...
bahaya ni...
kat selangor pun ada underground ni...
bahaya gak nii..
 

ketumbit

Junior Member
Joined
Nov 5, 2008
Messages
61
Reaction score
0
Points
6
ajaran MLM pon ada gak ker?
brapa income pentilawah ni sebulan.
nak menegakkan islam ke menjatuhkan islam diaorg nih heheh....
 

rockstar

Active+ Member
Joined
Jan 7, 2007
Messages
4,829
Reaction score
33
Points
30
hihihih ayat first depa nk terai...hihihi lepas org yg kene basuh percaye mak bapak depa kafir....hihihi depa pn bukak cite pasal nabi plk....miahahaha :eek::eek::eek:...hihihi
 

wussa

Fun Poster
Joined
Mar 18, 2008
Messages
970
Reaction score
28
Points
20
mereka tu yang dah kafir dah
 

rockstar

Active+ Member
Joined
Jan 7, 2007
Messages
4,829
Reaction score
33
Points
30
mereka tu yang dah kafir dah
hihihih klau ko dengar terpengaruh tp klau yakin dengan ape ekau belaja selame nih..hihih alrite ...miahahah....apo kobondo la mlm nih....hihiihih
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Dalam paper kata benda ni hot kat Kajang tapi apsal aku tak dengaq apa pun. Ada berapa Kajang kat malaysia nie?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register