BTC USD 50,875.6 Gold USD 1,779.62
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Andai kata pilihan raya sekarang, adakah keputusan akan berubah?

exboy

Super Active Member
Messages
5,956
Joined
Oct 18, 2013
Messages
5,956
Reaction score
238
Points
73
Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Fuh..first time open thread di section politic..

Seperti tajuk di atas..
Andai kata general election diadakan sekarang/jangka masa terdekat, adakah keputusan akan berubah?

Bincangkan...
 
Sponsored Post

theblur

Super Active Member
Messages
7,679
Joined
Apr 15, 2012
Messages
7,679
Reaction score
993
Points
121
mungkin berubah kecuali di Sabah. BN memang dah ditolak. ditambah lagi perangai ahli BN yang suka melompat, dah takde da nyawa BN kat Sabah. tinggal sejarah.
 

MuslimProgrammer

Super Active Member
Messages
9,994
Joined
Apr 30, 2014
Messages
9,994
Reaction score
2,411
Points
151
kemungkinan akan berubah...

sbb PH banyak tak tunai janji...

itu salah satu punca rakyat makin tak suka PH, sbb banyak tak tunai janji...

tapi masih ada yg menyokong PH sbb depa percaya PH perlukan masa....
bak kata pepatah Melayu modern "kahwin hari ni, takkan terus beranak esok".... haha..gurau2 je yg ni...tapi pepatah ni mmg menjadi kenangan utk PRU2018 .. :D

ok sambung lagi..

...
...
...

tapi realitinya, PH still ada 4 tahun lagi masa memerintah..
so, kalau PH nk kekalkan pemerintahan, PH kena cuba tunaikan segala janji...
tanpa mengabaikan sesiapa pun....tak kira apa kaum, tak kira sesiapa....
kalau geng PH benci `penyokong` PAS/UMNO sekali pun, PH tetap kena dengar suara depa dan kena tangani depa dengan bijak, adil dan baik...
senang cerita, PH kene dengar semua suara rakyat dan tangani masalah2 rakyat dgn bijak, adil, dan baik...

..
..

ni pandangan aku berdasarkan apa yg aku FIKIR la...
ni bukan pandangan BERDASARKAN "aku sokong siapa2"...bukan...
 
Last edited:

exboy

Super Active Member
Messages
5,956
Joined
Oct 18, 2013
Messages
5,956
Reaction score
238
Points
73
Aku nampak ben masuk..ape lagi ben..komen sikit..kemon..
 

kainlangsir

Legendary Member
Messages
12,459
Joined
Jul 24, 2006
Messages
12,459
Reaction score
268
Points
141
Aku nampak ben masuk..ape lagi ben..komen sikit..kemon..

Ben tak reti nak komen dalam Bahasa Melayu...dia komen dalam Bahasa Inggeris. Cakap melayu pon pelat rasanya dia ni.
 

exboy

Super Active Member
Messages
5,956
Joined
Oct 18, 2013
Messages
5,956
Reaction score
238
Points
73
I see..it is ok ben..we MALAYsian very kind hearted..do not know Negaraku, Rukunegara also we accept you as our citizen..ini one malaysia ma...
 

g-man

Super Active Member
Messages
6,102
Joined
Jan 16, 2011
Messages
6,102
Reaction score
978
Points
121
Ben tgh susun ayat tu

Pd aku akan ade perubahan

Selagi PH tak buat langkah2 yg berlainan dr BN dan semua golongan masyarakat dpt manfaat, rakyat akan ubah, sbb bila PRU15,rakyat sanggup ambil cuti utk turun mengundi di kg halaman masing2,Pilihanraya kecil mungkin rakyat tak ambil kisah sgt utk pulang ke kampung utk mengundi.
 

Niyang

CG Top Poster Club
Messages
42,561
Joined
May 13, 2009
Messages
42,561
Reaction score
1,504
Points
201
x berubah... sbb percentage melayu sokong Ph masih ade.. tp cina n india dah jelas tolak BN... cume beberapa negeri spt melaka johor n n9 50/50 akan kembali ke umno...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register