BTC USD 62,012.4 Gold USD 1,762.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

anda tidak perlu mencalonkan diri untuk menjadi pemimpin

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,898
Reaction score
4,395
Points
206
Menjadi pemerintah adalah satu tanggung jawab yang besar dan amat berat dan tidak perlu untuk menjadi rebutan.

Nabi saw bersabda:

“ Demi Allah sesungguhnya kami tidak akan memberikan tugas kepimpinan kepada orang yang memintanya dan orang yang tamak dengannya.”

- riwayat Bukhari dan Muslim.


Kesimpulannya.. anda tidak perlu mencalonkan diri untuk menjadi pemimpin atau ahli politik.

Dan jika ditawarkan menjadi pemimpin.. adalah sebaiknya ditolak.

Ini kerana jawatan itu hanya menambah KEHINAAN kepada dirimu.

Dirimu yang mulia akan tercemar kerana dosa tidak memimpin dgn. baik... atau perlu menanggung dosa-dosa rakyat-rakyatnya.


:):)
 
Last edited:
Sponsored Post

bourne

Fun Poster
Joined
Jul 1, 2010
Messages
955
Reaction score
6
Points
15
antara petanda kiamat: orang yg hina dan jahil diangkat menjadi pemimpin.
sama2 lah kita muhasabah diri :D
 

shamil91

Active+ Member
Joined
Dec 16, 2008
Messages
2,828
Reaction score
53
Points
30
jgn lah rasa pelik kerana ni smua tanda2 akhir zaman...
 

Chainsaw

Active+ Member
Joined
Sep 23, 2010
Messages
2,955
Reaction score
5
Points
25
Memang betul pun..pemimpin harus menjadi teladan dan menjaga kebajikan orang yang dibawah pimpinan nya..tapi pemimpin skang lebih suka memperjudikan nyawa orang yang di bawah pimpinan nya :D
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,973
Reaction score
553
Points
161
tu bermakna mainan politik ni semuanya salah lah erkk
 

mafatih

Junior Member
Joined
Sep 5, 2010
Messages
68
Reaction score
11
Points
11
Pemimpin yang baik akan menerima tanggung jawab dengan rasa runsing, bimbang takut-takut gagal dalam melaksanakan amanah. Biasanya orang macam ni lebih rela jadi penasihat jer. Spesis ni rasanya susah nak jumpa.
 

zaberi

Active Member
Joined
Jan 15, 2008
Messages
2,087
Reaction score
35
Points
30
hmm. topik menarik

politik mengikut fahaman kita hari ini adalah demokrasi, kepimpinan, permainan, strategi. sebagaimana yang di instalkan di sekolah(sistem pendidikan) atau media

sebenarnyan itu adalah sistem politik TAGHUT.

ya, di malaysia UMNO,DAP,PAS,PKR adalah ahli2 komponen yang termasuk perangkap kuffar penjajah.

islam ada method dan tarikah(teori dan kaedah) politiknya yang jauh berbeza dengan yang kita lihat hari ini.

malah ada sebahagian ulama(indicidu/berjemaah) berpendapat inilah sebahagian fitnah akhir zaman.

demokrasi menurut pandangan sebahagian ulama adalah syirik.

mengapa? inya allah kalau ada kesempatan saya hujahkan.
 

zaberi

Active Member
Joined
Jan 15, 2008
Messages
2,087
Reaction score
35
Points
30
antara ulama yang terkenal yang berpendapat pilitik demokrasi adalah haram(syirik)

1: seikh inran hosein (ramai di CG yang meminati the arrival)
2: abu bakar bashir
3: semua Ulama/ahli HIZBUT TAHRIR seluruh malaysia
4: ramai lagi saya tak kenal yang lantang menerangkan ke bobrokan/keharaman demokrasi di youtube
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register