Anak luar nikah..

CG Sponsors




miss spentoad

Fun Poster
Joined
Jan 24, 2008
Messages
344
Reaction score
0
Points
10
hai sume..
aku nak minta pandangan korang jika korang sebagai ibu bapa tetiba mempunyai seorang anak gadis yg mengandungkan anak luar nikah.apa yg korang lakukan? dan apa tindakan yg korang patut lakukan.:)

TQ..
 
Sponsored Post
Joined
Jan 22, 2008
Messages
5,049
Reaction score
5
Points
65
hi... kau mesti dalam di lemakan....
pada pendapat aku... seriusly kawin kan anak ko....
aku just cakap generelly...
jangan scam aku plak...
1. gugurkan anak tu n ko kawin kan anak ko...
2. ko hantar anak ko kat tempat remaja yang bermasalah... ada kat hulu langat.. n kawin kan lepas anak tu lahir n bagi kat orang anak tu....
3. ko suruh anak ko bela jugak dan ko pastikan bakal suami yang ko nak kawinkan dengan anak ko tu adalah orang yang mampu nak jaga anak ko...

sebab aku pastu sangat lelaki yang mengandungkan anak gadis orang ni keje pun tak mampu...(kebanyakkannya)

pklah...
 

amira88

Legendary Member
Joined
Mar 5, 2008
Messages
12,032
Reaction score
12
Points
115
saper nyer masalah nih??

buat abortion...

g klinik kasi buang...

tak smoai seribu pn bawah 2 bulan...

seminggu da beres...takder kesan paper...

kalo lahirkan anak luar nikah malu perent jer...

baik buang...anak tuh pn kesian....nti malu kat kawan2 dia...
 

taurusboyz90

Legendary Member
Joined
Apr 20, 2008
Messages
10,017
Reaction score
119
Points
123
aduhai..kalau leh jangan lah gugurkan..dosa tu:(
 

viper207

Banned
Joined
Nov 12, 2008
Messages
5,590
Reaction score
54
Points
70
dalam al-quran cakap..

penzina perempuan dijodohkan dengan penzina lelaki
 

shukcaya

Legendary Member
Joined
Mar 28, 2008
Messages
14,436
Reaction score
23
Points
115
hi... kau mesti dalam di lemakan....
pada pendapat aku... seriusly kawin kan anak ko....
aku just cakap generelly...
jangan scam aku plak...
1. gugurkan anak tu n ko kawin kan anak ko...
2. ko hantar anak ko kat tempat remaja yang bermasalah... ada kat hulu langat.. n kawin kan lepas anak tu lahir n bagi kat orang anak tu....
3. ko suruh anak ko bela jugak dan ko pastikan bakal suami yang ko nak kawinkan dengan anak ko tu adalah orang yang mampu nak jaga anak ko...

sebab aku pastu sangat lelaki yang mengandungkan anak gadis orang ni keje pun tak mampu...(kebanyakkannya)

pklah...
saper nyer masalah nih??

buat abortion...

g klinik kasi buang...

tak smoai seribu pn bawah 2 bulan...

seminggu da beres...takder kesan paper...

kalo lahirkan anak luar nikah malu perent jer...

baik buang...anak tuh pn kesian....nti malu kat kawan2 dia...
maaf..
ni just my opinion..
seriously not agree ngan menggugurkn kandungan tu!
:(scam:(scam:(scam:(scam

baby tu xberdose..
dye berhak hidup kt muke bumi allah ni..
yg salah adelah pelaku nye!..

pesan aku..jge la dak tu leklok..
toksah gugurkn..
n if rezeki budak tu adelah budak yg baik..
d akhirat nnty dye pasti akan bela ibu yg melahirkan dye..

dalam al-quran cakap..

penzina perempuan dijodohkan dengan penzina lelaki
xsmstinye pompuan yg mengandung anak luar nikah adelah penzina!
:(scam:(scam:(scam
mungkin dye dirogol!who knows?

pape pon..
hindari la dr gugurkan tu!
 

miss spentoad

Fun Poster
Joined
Jan 24, 2008
Messages
344
Reaction score
0
Points
10
hi... kau mesti dalam di lemakan....
pada pendapat aku... seriusly kawin kan anak ko....
aku just cakap generelly...
jangan scam aku plak...
1. gugurkan anak tu n ko kawin kan anak ko...
2. ko hantar anak ko kat tempat remaja yang bermasalah... ada kat hulu langat.. n kawin kan lepas anak tu lahir n bagi kat orang anak tu....
3. ko suruh anak ko bela jugak dan ko pastikan bakal suami yang ko nak kawinkan dengan anak ko tu adalah orang yang mampu nak jaga anak ko...

sebab aku pastu sangat lelaki yang mengandungkan anak gadis orang ni keje pun tak mampu...(kebanyakkannya)

pklah...
ish..bukan anak akula beb..:eek:
aku ni bujang tratangtang tau..
saja je aku nak minta pandangan dari korang sume..
:D
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Pergh.... senangnya nak suruh orang jadi pembunuh yer....

Sedih aku.....
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
bkn snang2 aje bole gugurkn....
kalo xsilap aku kalo nk gugurkn tu ade limitnye....
sblm minggu kebrp ntahnye....
sbb smpi bebrp minggu pastu br
roh ditiupkn kedlm kandungan tuh....
 

miss spentoad

Fun Poster
Joined
Jan 24, 2008
Messages
344
Reaction score
0
Points
10
aku ada dengar satu statement org2 tua cakap
klu anak luar nikah ni 7 keturunan mak ayah dia akan tanggung dosa.
betul ke..? atau dlm hadis tak disebut tapi manusia yg tokok tambah mengelirukan sesama umat.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register