BTC USD 38,350.6 Gold USD 1,801.36
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Amerika cipta Al-Quran palsu

lutttfi

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Dec 26, 2007
Messages
7,423
Reaction score
58
Points
70
Al-Quran baru buatan amerika, berbahaya dan sedang didistribusikan di kuwait , berjudul "The True Furqan" isinya bertentangan sekali. Dibuat oleh 2 perusahaan percetakan; 'Omega 2001' dan 'Wine Press'. Judul lain buku ini 'The 21st Century Quran'! berisi lebih dari 366 halaman baik bahasa Arab dan Inggris, sekarang kabarnya didistribusikan kepada anak2/generasi muda di Kuwait di sekolah2 berbahasa Inggris disana. Bukunya sendiri memuat 77 surah, termasuk Alfatihah, Al-Jana and Al-Injil.
Semuanya dimulai dengan sebuah versi panjang gabungan kepercayaan Kristen tentang tiga tuhan.
Dan banyak sekali bertentangan dengan berbagai kepercayaan dalam Islam, seperti mempunyai lebih satu istri dianggap perbuatan Zina, perceraian itu dilarang, dikatakan juga bahwa Jihad adalah HARAM.
Buku yang sangat menyesatkan. Jadi tolong sampaikan kepada semua muslim sedapat kita tentang pemberitaan ini semoga Allah melindungi kita semua dari orang2 Kafir yang jahat, mendustakan Agama Allah SWT.

Salah satu contoh ayat..
sesateg9.jpg


Ni website dia, mmg memesong akidah : http://www.islam-exposed.org/
 
Sponsored Post

DEKAN

Fun Poster
Joined
Oct 16, 2008
Messages
628
Reaction score
0
Points
10
Kurng asam jawa tull!!!! Elok laa ekonomi mereka down huhuuu
 

Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
ni kalau orang tak paham, depa men baca jek..

kandungan isi pun tak tau...

bhaya tul..
lagi2 lak kalau tengok dalam intenet nih.
 

lutttfi

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Dec 26, 2007
Messages
7,423
Reaction score
58
Points
70
itula..
apela yg derang dengki sgt kt ISLAM nie..
 

maliq7776

Super Active Member
Joined
Mar 8, 2008
Messages
7,835
Reaction score
72
Points
75
mmg amerika ni jahat nombor 1...:mad:
 

lutttfi

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Dec 26, 2007
Messages
7,423
Reaction score
58
Points
70
kafirrrlaknatullah
 

bellaluna

Legendary Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
11,891
Reaction score
2
Points
115
langsung x sedap bunyiknye. :(scam
 

lutttfi

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Dec 26, 2007
Messages
7,423
Reaction score
58
Points
70
diorang nie *****.. mmg xkan berjaya.. zaman saidina Abu Bakar dl pn dah ade dl cubaan tuk memalsulkan Al-Quran nie.. tp xberjaya.. sbb keindahan Al-Quran tu sendiri.. Allah dah Firman yg dia akan memelihara Al-Quran nie.. contoh ayat:

“Sesungguhnya Kami-lah yang menurunkan Al Quran, dan Sesungguhnya kami benar-benar memeliharanya”. (Surah al Hijr: 9) dan

“Maka Kecelakaan yang besarlah bagi orang-orang yang menulis al Kitab dengan tangan mereka sendiri, lalu dikatakannya; "Ini dari Allah", (dengan maksud) untuk memperoleh keuntungan yang sedikit dengan perbuatan itu. Maka Kecelakaan yang besarlah bagi mereka, akibat apa yang ditulis oleh tangan mereka sendiri, dan Kecelakaan yang besarlah bagi mereka, akibat apa yang mereka kerjakan”. (Surah al Baqarah: 79)
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register