BTC USD 35,305.3 Gold USD 1,834.58
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ambil gambar polis hisap rokok dalam restoran – Ayob Khan

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,191
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,191
Reaction score
3,196
Points
261
Awards
1

Ambil gambar polis hisap rokok dalam restoran – Ayob Khan​

JOHOR BAHRU – Masyarakat diminta melaporkan sebarang salah laku membabitkan pegawai dan anggota polis termasuklah dengan mengambil bukti perbuatan tersebut secara bergambar mahupun rakaman video.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, tindakan tegas akan diambil mengikut lunas undang-undang termasuklah tindakan mahkamah dan tatatertib.

Katanya, antara kesalahan yang boleh dilaporkan termasuklah perbuatan merokok di dalam restoran dan bermain judi nombor ekor.

“Sekiranya masyarakat ternampak anggota polis yang menghisap rokok di dalam restoran, mereka boleh mengambil bukti bergambar dan menyerahkan kepada bilik gerakan atau kongsi secara terus di laman Facebook Polis Johor.

“Kita akan ambil tindakan, merokok di dalam restoran merupakan satu kesalahan, lebih lagi mereka anggota polis,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Program High Profile Policing di pusat beli belah Midvalley Southkey, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas aduan orang awam berhubung salah laku anggota polis yang dilakukan secara terang-terangan khususnya menghisap rokok di dalam restoran.

Tambah Ayob Khan lagi, selain daripada perbuatan tersebut salah di sisi undang-undang, ia juga mencemarkan imej polis sekiranya dilakukan dengan memakai pakaian seragam atau pakaian polis lain.

“Polis lagi lah tak boleh, mereka sepatutnya menegakkan undang-undang bukan melanggar undang-undang.

“Jika ada bukti kita akan ambil tindakan, tiada layanan istimewa sama ada mereka polis atau bukan polis, jika langgar undang-undang kita akan tangkap,” ujarnya.

Sementara itu, dalam program berkenaan, beliau turut meluangkan masa beramah mesra dan mengedarkan risalah berkaitan pencegahan jenayah komersil kepada pengunjung.- K! ONLINE
 
Sponsored Post

dloanman

CG Top Poster Club
gem
Messages
30,961
Joined
Apr 15, 2012
Messages
30,961
Reaction score
2,364
Points
266
Awards
1
Polis isap rokok sbb tgh operasi stakeout undercover gamaknyo ekekeke
 

jaih

Legendary Member
gem
Messages
10,288
Joined
Jan 14, 2006
Messages
10,288
Reaction score
602
Points
171
abih lerr pakai jaket polis masuk dlm kedai hahah... cover uniform...
kedai2 mkn dlm ceruk2 kampung kompom jadi port diaorg nih hehe...
 

nokia3210

Active+ Member
Messages
3,214
Joined
Sep 6, 2012
Messages
3,214
Reaction score
601
Points
86
lau hisap rokok seludup kira double ka tindakan ye.. sbb anggaran 7/10 anggota yg bwh ni isap rokok seludup..yg atas2 je mampu isap 'bukit dun' dan seangkatan..
 

g-man

Super Active Member
gem
Messages
6,710
Joined
Jan 16, 2011
Messages
6,710
Reaction score
1,073
Points
151
lau hisap rokok seludup kira double ka tindakan ye.. sbb anggaran 7/10 anggota yg bwh ni isap rokok seludup..yg atas2 je mampu isap 'bukit dun' dan seangkatan..
Adoila..bukit dun🤭🤭
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,191
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,191
Reaction score
3,196
Points
261
Awards
1
Isap vape dlm parlimen pun ada
 

jaws_am

Legendary Member
gem
Messages
18,858
Joined
May 29, 2008
Messages
18,858
Reaction score
7,925
Points
481
Awards
1
Elok sangat..
Tp kita nak ketua polis negara yg keluarkan arahan..

Baru cuak..
 

Maestro

Active+ Member
Messages
3,973
Joined
Nov 11, 2009
Messages
3,973
Reaction score
937
Points
81
ala aku pernah tengok la kereta peronda datang carwash potong que...lepas tu tinggi suara kat bangla cuci keta suruh basuh keta dia dulu...dah siap dia bagi RM5 ... kalau ikut kedai tu RM9..terkebil2 mata bangla cuci keta tu..kesian pulak aku tengok...pembuli berlesen ni diorang kadang2...tapi x semua la cam tu....
 

qubs

Super Active Member
Messages
9,906
Joined
Oct 4, 2010
Messages
9,906
Reaction score
276
Points
91
ala aku pernah tengok la kereta peronda datang carwash potong que...lepas tu tinggi suara kat bangla cuci keta suruh basuh keta dia dulu...dah siap dia bagi RM5 ... kalau ikut kedai tu RM9..terkebil2 mata bangla cuci keta tu..kesian pulak aku tengok...pembuli berlesen ni diorang kadang2...tapi x semua la cam tu....
btol bang
mentang2 warga asing yg jge dia amik kesempatan

bkn semua, bkn sebahagian tp skit je polis mcm tu 🤐
 

TT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgem
Messages
163,437
Joined
Jan 13, 2009
Messages
163,437
Reaction score
22,258
Points
1,831
Awards
1
Selalu je pulis smoke masa ngeteh. Tp pandai bukak baju siap2 dulu pakai tee dalam je
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register