BTC USD 60,147.5 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ambil air tulang sum2 utk keputusan kancer

shany

Active Member
Joined
Aug 5, 2008
Messages
1,750
Reaction score
5
Points
25
hi kwan2.. :(

shany benar2 ingin mengetahui sekiranya ade mmber dr warga cg ni yg arif psal hal2 perubatan..

mak shany ade ketumbuhan tp telah d buangkn..
lps sbulan tumbuh blek kt tmpt yg sama..
ketumbuhan besar sbiji buku 5, rse keras dn tegang..

di bawa ke hospital, doktor bg tau kena ambil air tulang sum2 plk utk pasti kn samaada mengidap penyakit barah ke tk?

masalah skrng, bole kah prosedur itu dbuat dgn btol?
tk ade cara lain ke selain dr ambik air tulang sum2..
ade kesan sampingn tk seperti lumpuh atau kecacatan esuk nti.. :(

sblm nk ambik air tulang sum2, shany ingin dgr pendapat member2 cg atau bri cadangan.. :(

mngkin ade yg berpengalamn kn... :(
 
Sponsored Post

poknik

Legendary Member
Joined
Dec 11, 2007
Messages
14,014
Reaction score
281
Points
131
air sum sum tulang ke atau air tulang belakang?
 

superbikekids

Active Member
Joined
Sep 11, 2010
Messages
1,333
Reaction score
5
Points
25
mungkin ada kesan sampingan kot sebab penah tengok orang yang dah kena amik air tulang belakang..
tapi tak kan nak cek kanser kena amik air tulang belakang kot..bukan amik darah pun boleh tau ker

anak member aku meninggal sebab kanser..keadaan dia jadi lebih teruk lepas amik air tulang tu..tak sempat nak pi berubat kampung
 

boyz371

CG Top Poster Club
ForexMart Fans
Joined
Aug 24, 2010
Messages
28,564
Reaction score
281
Points
131
cam air tulang belakang je
 

shany

Active Member
Joined
Aug 5, 2008
Messages
1,750
Reaction score
5
Points
25
mungkin ada kesan sampingan kot sebab penah tengok orang yang dah kena amik air tulang belakang..
tapi tak kan nak cek kanser kena amik air tulang belakang kot..bukan amik darah pun boleh tau ker

anak member aku meninggal sebab kanser..keadaan dia jadi lebih teruk lepas amik air tulang tu..tak sempat nak pi berubat kampung

tu la psl..
harini dh mula ambil cth darah..
doktor bg tau mnggu dpn kna ambik air tulang i2..
yg tk0t skrng kesan smpingannya...

nk bg ke tk shany pn tk tau nk ambil keputusan.. :(:)((

sume doktor2 pelatih.. bole caya ke tk?? pening2 :(:)((
 

poknik

Legendary Member
Joined
Dec 11, 2007
Messages
14,014
Reaction score
281
Points
131
tu la psl..
harini dh mula ambil cth darah..
doktor bg tau mnggu dpn kna ambik air tulang i2..
yg tk0t skrng kesan smpingannya...

nk bg ke tk shany pn tk tau nk ambil keputusan.. :(:)((

sume doktor2 pelatih.. bole caya ke tk?? pening2 :(:)((

tak perlu takut procedure tu... kesan sampingan tak mudarat mana pun...

yg perlu risau ialah ancaman penyakit kanser tu...
 

daiem

Active Member
Joined
Sep 22, 2011
Messages
1,474
Reaction score
0
Points
20
air sum-sum tulang...
bone marrow aspiration...
sedikit merbahaya dan menyakitkan tp keputusan yg diperolehi amat tepat....
 

samad

Fun Poster
Joined
Dec 26, 2005
Messages
926
Reaction score
109
Points
23
masa kecik dr pernah amik bone marrow kt aku...idup jer lg skang...tp masa drg nk amik ank aku nyer bmarrow aku xbagi
 

shany

Active Member
Joined
Aug 5, 2008
Messages
1,750
Reaction score
5
Points
25
tak perlu takut procedure tu... kesan sampingan tak mudarat mana pun...

yg perlu risau ialah ancaman penyakit kanser tu...

skrng demam asyik tk henti2..
sakit ati sungguh tgk mak derita dgn penyakit nie..:((
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register