BTC USD 37,378.9 Gold USD 1,797.91
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Amanah terbuka kerjasama dengan Umno untuk tumbangkan kerajaan negeri PAS

cek mek molek

CG Hardcore Club
gemgemgemgemgem
Messages
98,975
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
98,975
Reaction score
15,855
Points
2,066
Awards
1
apa kata Ahmad Said berkenaan proposal Amanah ni
 
Sponsored Post

lau_kau

Legendary Member
gem
Messages
18,246
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
18,246
Reaction score
3,165
Points
261
Awards
1
Umno apa tunggu lg hehehe
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,377
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,377
Reaction score
3,213
Points
261
Awards
1
Kita doakan konsep muafakat demi agama

rapat2kan saf hehe
 

logammaut

Legendary Member
gem
Messages
11,571
Joined
Dec 12, 2009
Messages
11,571
Reaction score
1,407
Points
201
Pas kerjasama dgn UMNO skrg ni nk ckp mcm apa plk bang
Ikut ko lah apa yg ko nak kata kat PAS. Pandangan peribadi aku matlamat PAS utk menyatupadukan org melayu/islam. Matlamat Amanah hanya nak jahanamkan PAS je. Perpaduan melayu/islam tak penting.
 

pudins70

Super Active Member
gem
Messages
9,389
Joined
Mar 28, 2011
Messages
9,389
Reaction score
1,058
Points
151
Ini namanya perangai busuk perut. Dalam hati, perut masing2 penuh dengan kekotoran.
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,377
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,377
Reaction score
3,213
Points
261
Awards
1

Henti perjudi agama demi kelangsungan politik​

SAUDARA PENGARANG,

DALAM carian maklumat dan setelah menekuni sumber riwayat sejarah antara suku Aus dan Khazraj, tidak pula menjumpai mengenai perdamaian dua puak berkenan. Sebaliknya hanya berkaitan pertingkahan dan puluhan peperangan.

Jika dilihat, permusuhan dua puak berkenaan mempunyai kaitan langsung dengan hasrat rekonsiliasi yang pernah digembar-gemburkan sebelum ini oleh pemimpin Pas dan UMNO dari sudut pandang penyatuan ummah khususnya membabitkan soal usaha ke arah menyatukan parti-parti politik Melayu.

Adakah rekonsiliasi yang hendak diwujudkan itu sekadar rekayasa sengaja dicipta demi survival politik semata-mata dan pada masa sama cuba mahu mengaburi mata orang ramai supaya memberikan sokongan tidak berbelah bahagi demi kesatuan politik orang Melayu?

Sementelah itu, apakah dengan berkempen dalam pilihan raya serta memburukkan parti lain sambil melakukan provokasi atau mengadakan propaganda dianggap suatu peperangan sesama saudara se-Islam?

Hakikatnya, semenjak 64 tahun negara kita merdeka, belum lagi pernah berlaku pertumpahan darah malah rakyat dan masyarakat berlatarkan pelbagai kaum tetap hidup dalam suasana harmoni.

Timbul pertanyaan, adakah pernah berlaku pertumpahan darah membabitkan pemimpin UMNO dan Pas? Jikalau ada pun mungkin atas kekhilafan sendiri yang mencetuskan ketegangan seperti peristiwa Memali Berdarah atau berperang mulut di Dewan Rakyat dan hanya sekadar tindakan pulau-memulau disebabkan perbezaan ideologi parti.

Sebenarnya, jika sekadar hanya berlawan serta bertikam lidah namun masih memelihara lunas-lunas demokrasi, maka ia tidak dianggap berlakunya ketegangan serius dengan erti kata lain sudah berperang bersaudara. Contohnya, kewujudan UMNO dan Pas kemudian datang pula parti baharu seperti Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Justeru, diharapkan perbezaan ideologi dan polisi atau dasar masing-masing bukanlah dijadikan asas sandaran kukuh yang mewajarkan parti Melayu harus bersatu dan pada masa sama mengambil kesempatan dengan memperjudikan nilai agama atas kepentingan mencari keuntungan politik semata.

Uhuwah fillah bukan bersatu atas nama kepentingan politik.


WALI TOK SONGE, Bayan Mutiara, Pulau Pinang
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register