Allah itu Muhammad, Muhammad itu Allah

CG Sponsors




blueskuini

Active+ Member
Joined
Mar 20, 2011
Messages
3,205
Reaction score
47
Points
30
bukan serang la
Ko iktikad nko
Org lain ada iktikad lain
Berkongsi2 pahaman saja

semua masih islam
Apa jua fahaman
Selagi islam, bole di terima buat haji

transgender je tak bole hehe
Kah3 aku dah snap pun x percaya. Kau google sendirilah terjemahan Al quran dalam bahasa inggeris. Terjemahan Al quran bahasa melayu merapu
Screenshot_20200429-132555.jpg
 
Sponsored Post

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
6,174
Reaction score
886
Points
121
Mana ada org jumpa Allah. Allah tu mana ada rupa
Muhammad s.a.w yg berjumpa..hal soal solat tu Bagaimana?ke Muhammad s.a.w..acah2 minta dikurangkan?bodo piang..kalau ikut ilmu karut ko tu..Allah mana bersuara dan berhuruf..pastu..buat apa turun naik minta kurang solat..rosak mu ni
 

blueskuini

Active+ Member
Joined
Mar 20, 2011
Messages
3,205
Reaction score
47
Points
30
I
sy stuju
Ayat english sebenarnya lebih baik

ayat tu beritahu
Muhammad itu aku manusia biasa saja sperti kamu, dia guna perkataan basyar maksud nya keperluan mkn minum tidor berperasaan etc

cuma seseorg itu akan menjd agong/mulia bila memiliki sifat2 yg terpuji, muhammad la tu..agong tu maksudnya mulia/tertinggi
I'm not human like you.....
 

blueskuini

Active+ Member
Joined
Mar 20, 2011
Messages
3,205
Reaction score
47
Points
30
Ilmu wahdatul wujud ni sesat..bukan Dr kefahaman ASWJ sebenarnya..tuhan menyatu dgn manusia..jadilah dia spt hamba2 sesat Firaun tu..yg mengatakan Firaun itu tuhan..dan jika ada mereka itu mengatakan halaj tu tuhan pun..mereka itu sesat..
Ana Ahmad bila min..cerita bab fana..yg jadi sesat tu bila nyata dilidah dan hati manusia lain yg mengatakan dia tuhan..insan Kamil tu tetaplah insan..rasullullah wa abduhu..itu yg Rasululullah s.a.w. sebut menafikan hal spt kefahaman mu tu..
Jgn amik ikut hawa nafsu..amik keseluruhan spt ulama muktabar bgtau..
Sesat bagi orang yg x mengaji & x faham
 

samesame

Active+ Member
Joined
Sep 8, 2011
Messages
2,939
Reaction score
597
Points
71
Kena mengaji ilmu martabat 7, barulah akan tahu Allah, Ahmad, Muhammad, Adam itu diri yang satu. Jangan tersesat di atas kitab. Firman hadith qudsi, "aku jadikan adam itu di atas rupa Muhammad"
View attachment 330222
Tuan jgn screenshot and paste kitab kitab tasawuf atau kitab ilmu makrifat disini. Tuan akan menimbuk fitnah kpd penuntut ilmu makrifat.
 

samesame

Active+ Member
Joined
Sep 8, 2011
Messages
2,939
Reaction score
597
Points
71
Orang makrifat menyembunyikan diri.
Al Hallaj terfitnah kerana dia mendedahkan apa yg dia alami kepada masyarakat
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
6,174
Reaction score
886
Points
121
Sesat bagi orang yg x mengaji & x faham
bila beriktikad Allah menyatu dgn makhluk..hal tu bukan satu kenyataan spt kenyataan Ahmad bila min tu..Muhammad tu tuhan..tu yg sesat..mu xfaham dan xreti lagi ni..yg membuat kenyataan tu yg sesat..kerana kefahaman yg jauh..xde ulama muktabar pun yg buat kenyataan camtu hakikatnya mereka tahu hal keadaan tu..dtg ko..bawa kefahaman tu..tu yg sesat..
Sebab tu suruh reti hal fana..bukan cerita dia tuhan..hal keadaan binasa diri je.. bukannhal OOO..bukan diri dia tp tuhan tu..tu kenyataan sesat nyata yg keluar Dr lidah si acah2 reti tp tidak akan hal ini.
 

dindunk

Fun Poster
Joined
May 16, 2007
Messages
128
Reaction score
41
Points
30
I am but a man like yourselves, (but) the inspiration has come to me, that your Allah is one Allah. whoever expects to meet his Lord, let him work righteousness, and, in the worship of his Lord, admit no one as partner.
bhs arab fail. bhs inggeris pn fail. ape la yg tggl kt ko ni. hehe. faham btul2 maksud terjemahan english tu. asal jumpa perkataan 'but' je trus bantai jd 'bukan'. melingkup english org melayu kita ni. arab lg la...hehe. sorry bro. awk ade masalah pemahaman bahasa. blajar dlu. nnt org kata awk bodoh, awk marah plak. hehe
 
Sponsored Post
Top
Log in Register