Allah itu Muhammad, Muhammad itu Allah

CG Sponsors




blueskuini

Active+ Member
Joined
Mar 20, 2011
Messages
3,205
Reaction score
47
Points
30
org lain pun jumpa nabi dlm mimpi ibarat jumpa kekasih bertentang muka sambil bersembang antara dua insan..

tak pulak kata macam TT kata..
Setakat mimpi x mainlah bro. Org mukmin yang x bertareqat pun boleh mimpi jumpa baginda rasulullah saw
 
Sponsored Post

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
6,174
Reaction score
886
Points
121
Jatuh aqidah kau jika kau beri'tiqod baginda rasulullah saw tu manusia biasa
View attachment 330014
Ilmu wahdatul wujud ni sesat..bukan Dr kefahaman ASWJ sebenarnya..tuhan menyatu dgn manusia..jadilah dia spt hamba2 sesat Firaun tu..yg mengatakan Firaun itu tuhan..dan jika ada mereka itu mengatakan halaj tu tuhan pun..mereka itu sesat..
Ana Ahmad bila min..cerita bab fana..yg jadi sesat tu bila nyata dilidah dan hati manusia lain yg mengatakan dia tuhan..insan Kamil tu tetaplah insan..rasullullah wa abduhu..itu yg Rasululullah s.a.w. sebut menafikan hal spt kefahaman mu tu..
Jgn amik ikut hawa nafsu..amik keseluruhan spt ulama muktabar bgtau..
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
11,378
Reaction score
1,996
Points
201
Kasi serang. Jangan x serang kah3. Masa untuk menyerang
bukan serang la
Ko iktikad nko
Org lain ada iktikad lain
Berkongsi2 pahaman saja

semua masih islam
Apa jua fahaman
Selagi islam, bole di terima buat haji

transgender je tak bole hehe
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
11,378
Reaction score
1,996
Points
201
sy stuju
Ayat english sebenarnya lebih baik

ayat tu beritahu
Muhammad itu aku manusia biasa saja sperti kamu, dia guna perkataan basyar maksud nya keperluan mkn minum tidor berperasaan etc

cuma seseorg itu akan menjd agong/mulia bila memiliki sifat2 yg terpuji, muhammad la tu..agong tu maksudnya mulia/tertinggi
 

blueskuini

Active+ Member
Joined
Mar 20, 2011
Messages
3,205
Reaction score
47
Points
30
sy stuju
Ayat english sebenarnya lebih baik

ayat tu beritahu
Muhammad itu aku manusia biasa saja sperti kamu, dia guna perkataan basyar maksud nya keperluan mkn minum tidor berperasaan etc

cuma seseorg itu akan menjd agong/mulia bila memiliki sifat2 yg terpuji, muhammad la tu..agong tu maksudnya mulia/tertinggi
Kena mengaji ilmu martabat 7, barulah akan tahu Allah, Ahmad, Muhammad, Adam itu diri yang satu. Jangan tersesat di atas kitab. Firman hadith qudsi, "aku jadikan adam itu di atas rupa Muhammad"
Screenshot_20201029-211022.jpg
 

Attachments

Sponsored Post
Top
Log in Register