Allah itu Muhammad, Muhammad itu Allah

CG Sponsors




tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Awat para malaikat x diarahkan sujud ke arasy tu? Dah kata Allah bersemayam di arasy tu?
Apa yg ko pening ni?mu ingat bersemayam tu duduk bersila ke?huhu..mabuk ko ni..ingat aku ni wahabi ke piang camtu..
Kisah diperintahkan bersujud pada Adam..bukankah malaikat pun bersujud masa tu..melainkan iblis....?tu je..
 
Sponsored Post

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Muhammad tu wujud dulu sebelum nama Allah tu mai
Mai..mungkin maksud ko tu dizahirkan je..hakikatnya dh ada lama sebelum wujud nurmuhammad tu..tu disebut qodim..spt quran tu qodim yg kekal sedia kala..Dr awal mula sebelum adanya Nur Muhammad..bukan spt org yg xreti tu..yg berkhayal Allah baru nk cari nama dia UTK diberikan pada Rasullullah s.a.w...hakikatnya semua tu dh ada awal dlm ilmu Allah yg maha luas..cuma dizahirkan pada makhlukNya..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Mana ada saidina Abu Bakar as siddiq tarik janggut saidina Umar Al khattab. Yang bab tarik janggut tu ialah nabi Musa as tarik janggut nabi harun as kes umat nabi Musa as pi sembah sapi emas tu
Itu yg mu tahu..ni yg aku bagitau..xtau lah menarik atau hanya pegang..kerana boleh menyesatkan umat manusia..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Muhammad tu mana
Muhammad tu mana wafat. Kalau Muhammad tu wafat. Dengan kau2 pun mampus, xde. Diri nurani pada kau tulah Muhammad. Sabda rasulullah saw, "aku berada di tengah dada2 kalian"
Muhamad..Nur..kan aku dh bgtau..Dr Nur Muhammad tu dijadikan roh..baharu tp kekal abadi..tu aku kata ko tu pening..
Org yg belajar..dia tahu..hatta Rasullullah s aw pun berpeluh ketika saat kewafatan baginda..ko tu yg xreti..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Habis tu, dalam rukun iman tu percaya kepada kitab2. Takkan suruh percaya kepada Al quran sebutir jah. Taurat, zabur, injil tu x wajib percaya ke?
Bab percaya tu percaya lah..bab beriman tu Kene beriman kepada Al quran dh spt beriman kepada seluruh kitab,suhuf2 dsbnya..
Yg jadi piangborg skrg ni..duk baca kitab2 selain quran spt Bible LA..sedangkan quran pun xabis lagi..duk berkalut dgn kitab agama lain..huhu
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Cerita Muhammad
Cerita Muhammad, daripada atas ke bawah. Memang cerita Dia. Dia yang bercerita. Allah x pernah bercerita pun. Muhammad awal, Muhammad akhir, Muhammad zahir, Muhammad bathin
Karut ilmu ko ni..Yg hadis Qudsi tu..yg berkata2 dgn Musa tu?mu ni..masa belajar ilmu tauhid masa kecik g main tempurung ni..sampai xreti lasung ni..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Dah memang jumpa rasulullah saw je penghujungnya. Mana ada orang jumpa Allah. Allah mana ada rupa bentuk
Itu yg direzekikan oleh Allah kepadamu..maka..jagalah ia..jika tidak..ada yg Allah rezwkikan berjumpa nabi Allah Khidir..tu rezeki dia..dan ada yg Allah xberi rezeki spt tu..tp berkasih dgn ulama muhaqiqin ASWJ..tu pun rezeki dia..dan ada yg merindui rasul s.a.w. walaupun xjumpa..tu pun lebih baik Dr kamu..dan ada yg mencintai Allah..xjumpa sesiapa pun tp beriman sungguh2 kepada Allah..tu pun dia beruntung..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register