Allah itu Muhammad, Muhammad itu Allah

CG Sponsors




imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
13,438
Reaction score
501
Points
171
Dalam Islam mana ada sembah menyembah
Bagi ler dalil yg jelas yang menyata kan solat seperti sekarang x de...sembah berhala seperti golongan musyrik tu ya...

Satu dunia orang solat...imam kat mekah tu pun solat...tetiba ada guru ntah datang dari mana bagi tau ko tak ada solat2 ni, itu yg ko percaya...


Xkan la pendapat 1 org boleh lawan pendapat berjuta2 org...tak tally la....baik ko kaji balik kebenaran solat Allah gan Rasullah ni, pastu banding kan gan ilmu guru ko bagi, pastu ko banding kan...

Tp kena g jauh sikit la jgn banding gan aliran pondok kat Malaysia ni je...g la tanah Arab tanah mana lahirnya Nabi Muhammad...ko dok pum pang pum pang sini maqam dia pon x g tgk lg
 
Sponsored Post

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
2,150
Reaction score
276
Points
51
Video Syeikh Rohimuddin itu very clear. Ada lagi 1 video bab Huwa berbalik kepada Muhammad rasulullah saw tapi sedetail yang saya upload tu
kena jumpa berdepan perlu nas dari hadis atau al-quran yg diguna ....
 

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
2,150
Reaction score
276
Points
51
Baginda rasulullah saw memperkenalkan diri - Nya.
ada juga yg bermimpi tahu (di dalam mimpi) dia rusullullah walau pun tidak pernah berjumpa dan tidak pernah terbayang wajah baginda.

--- ---- -
dalam mimpi dia cakap ke Allah itu Muhammad dan Muhammad itu Allah?
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Allah x berupa tetapi tuhan berupa pasal tuhan itu di atas sifat. Allah x boleh tengok sebab Allah memang x berupa. Yang boleh tengok itu sifat. Sifat Allah Taala itu Muhammad
Benda semua org tahu..Allah xberupa xberbentuk..tp Allah tu tetap wujud selama2nya..
Sifat Allah tu yg menerangkan kesempurnaan bg sifat Allah..zat tidak berharap kepada mana2 yg baharu..tetapi yg baharu tu bergantung harap kepada zat pencipta tu..iaitu Allah..
Sebab tu aku kata ko ni pening..antara bab Nur Muhammad tu..
Org semua tahu bab zat Allah sifat Muhammad tu..tp tiada kenyataan mengarut spt ko cakap tu..jadi bila ko menolak sifat Allah yg ulama dh bgtau sifat 20 tu..ko tu yg pening bab tauhid dgn bab Tasauf..spt lah ustaz Hizam tu yg mengatakan Muhammad tu tuhan..dan ko pulak kata Allah xde dimasyhar..serupa LA tu kefahaman xbetul ko tu..menolak kewujudan Allah tu xreti lagi..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Yang ada di mahsyar tu hanya nabi Muhammad rasulullah saw je. Allah mana ada
Mu tu yg xreti..byk hadis yg Allah ampunkan dosa manusia masa tu..kerana Rahmat Allah tu maha luas..dan bersujud Rasullullah s.a.w sehingga beberapa lama..lalu Allah perintahkan angkat Dr sujud..barulah diberi keizinan permintaan Rasullullah s.a.w. UTK menyelamatkan manusia..sesiapa yg mendapat syafaat Rasullullah S.a.w tu dia beruntung..perumpamaan syafaat tu umpama tiket..lalu diserahkan kepada Syuhada sodiqin dan sebagainya UTK menyelamatkan manusia lainnya..kerana itulah ada hadis yg mengatakan para syahid boleh memberi syafaat 70 org..Wallahualam.
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Kah3 aku mengaji dengan ahlul bait keturunan baginda rasulullah saw yang ke 36. Lawak2. Tok guru aku bukan seorang dua. 7 orang yg sanad depa bersambung sampai ke hadrat baginda rasulullah saw
Bab terputus Sanad kita tidak ceritakan disini..ramai yg belajar xamik tahu hal tu..dan xsedar mereka secara diam boleh terputus..jika xalert..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Zat mana buleh kenal. Yang boleh kenal tu sifat. Sifat itulah yang menunjukkan hal keadaan zat. Zat mana boleh nyata Kah3. Zat dengan sifat pun fail lagi
Mengisatkan zat Allah
Mengisatkan SIFAT ALLAH..
mengisbatkan AF AAL ALLAH..
mengisbatkan kebenaran Rasullullah s.a.w.
Ini yg diijmakan oleh semua ulama muktabar Islam ahli sunnah Waljamaah..
Bukan nya mengisbatkan SIFAT MUHAMMAD..
mu tu baru selapis Jah..berbanding ulama muktabar..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Kah3 di peringkat wahdah tu pun dah haqiqat Muhammad. Ahdah, wahdah, Wahdiah tu bab ketunggalan Ia, keesaaan Ia. Mana ada cerita orang lain kat situ Kah3. Belajar lagi
Huhu..ko tu yg Kene belajar lagi..byk lagi yg ko tak tahu ni..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,763
Reaction score
895
Points
121
Iblis takut dengan baginda rasulullah saw. Izzazil x takut dengan Allah
Tu yg aku kata ko ni xreti2..iblis/xboleh menyerupai wajah baginda s.a.w. jika dia cuba berupa pasti binasa..
Memang dia xtakut..manusia pun ada yg begitu..xpelik hal tu..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register