BTC USD 64,752.2 Gold USD 1,784.61
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Alibabakan lesen~1malaysia.....

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
Persatuan Peniaga, Penaja Diminta Basmi Penjualan Lesen Kepada Warga Asing
KUALA LUMPUR: Persatuan peniaga dan penjaja diminta bekerjasama dengan kerajaan untuk mengatasi masalah penjualan lesen perniagaan kepada warga asing.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata penyalahgunaan lesen itu semakin berleluasa bukan sahaja di kalangan peniaga Melayu tetapi juga di kalangan peniaga Cina dan juga India di sekitar Kuala Lumpur.

"Bukan orang Melayu sahaja jual lesen ini kepada warga asing, malah peniaga Cina jualnya di Petaling Street dan peniaga India di Brickfields. Sudah menjadi kebudayaan 1Malaysia pula katanya kepada pemberita selepas merasmikan program bantuan pendidikan kepada golongan miskin di sini, Sabtu.

Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas mengenai isu penjualan lesen kepada warga asing di sekitar kawasan pasar di Jalan Raja Bot, Chow Kit.

Ditanya mengenai tindakan yang akan diambil oleh kerajaan terhadap kesalahan itu, beliau berkata ia masih dalam proses perbincangan.
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2010/12/5/mstar_berita/20101204200242&sec=mstar_berita
 
Sponsored Post

fido_figos

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Aug 20, 2009
Messages
602
Reaction score
2
Points
15
mcm mana nak bagi kerjasama?bkn kami ada kuasa pun.yg ada kuasa tu hangpa,..so gunakanlah kuasa hangpa.bagal
 

frybeez

Active Member
Joined
Oct 21, 2010
Messages
1,575
Reaction score
6
Points
25
shah alam pn xterkecuali...

dalam lesen gambar org kite(malaysia)
yg niage muke indon!!!
 

KLVIPER

Legendary Member
Joined
Mar 31, 2008
Messages
16,741
Reaction score
563
Points
171
Ini cerita alibaba bujang lapuk la. Tapi ramai yang tutup mata.
 

KLVIPER

Legendary Member
Joined
Mar 31, 2008
Messages
16,741
Reaction score
563
Points
171
Tapi takleh juga nak salahkan diaorang kerana orang Malaysia Itu sendiri malas Dan Nakan duit yang senang je Tampa berusaha.
 

kaYaIlmu

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2010
Messages
7,918
Reaction score
29
Points
70
asal dapat makan komisen je ,saye rela jual lesen nie kat owan acing....:)):))
 

sipout

Active Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
1,523
Reaction score
12
Points
25
mentaliti perkataan komisen ni dah sebati kot ng org mesia...hehehe
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register