Alexander bukan Zulqarnain - jom bincang

CG Sponsors




kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Salam semua.
Malam ni ada rancangan "Alexander Bukan Zulqarnain" di OASIS 106 pukul 10.30pm.

sementera menunggu rancangan tersebut, mari kita bincang bersama-sama siapakah sebenarnya Alexander, siapa pula Zulqarnain (dalam bahasa Melayu bermakna "Yang Memiliki 2 Tanduk"), adakah mereka berdua orang yang sama ataupun orang yang berlain.

jom bincang :)
 
Sponsored Post

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Best Tuan Kuhik..... nasib baik ingatkan saya... kalau tidak mesti miss tadi...
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Best Tuan Kuhik..... nasib baik ingatkan saya... kalau tidak mesti miss tadi...
sekarang diorang tengah tayang The Making Of "Alaxander Bukan Zulqarnain"...jom layan..

jom bincang juga :D
 

ARIFFX

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 27, 2008
Messages
12,037
Reaction score
159
Points
123
dh ada dlm mastika..
alxnder seorg gayboy, xmungkin dia iskandar zulkarnain yg dinyatakan dlm alquran
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
ingatkan nak letak nama salah seorang anakku nanti dengan nama "Alexander"...sebab dulu ingat ia adalah sinonim dengan Zulkarqnain..huhuhu...
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Tengah tengok jugak ni
 

AZAM_PENJUAL_MESRA

Fun Poster
Joined
Jun 2, 2008
Messages
520
Reaction score
2
Points
15
baru tadi my lecturer cakap pasal zulkarnain dalam surah al-kahfi. dalam surah ni dah sebut cara2 casting metal dalam ayat kalo tak silap aku iskandar zulkarnain suruh nyalakan api besar dan menyuruh rakyat mengumpul metal2 seluruh negara untuk dicair kan dan dibuat tembok untuk menghalang yakjuj dan makjuj.

subhanallah..dalam quran dah sebut beribu tahun dahulu..#:-S
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
dh ada dlm mastika..
alxnder seorg gayboy, xmungkin dia iskandar zulkarnain yg dinyatakan dlm alquran
yeh..
kalo tengok filem Alexander lakonan Colin Farrel pun, dilakonkan sebagai Gay.

daripada Alexander The Great, jadi Alexander The Gay..
 

AceGlobal13

Active Member
Joined
Dec 22, 2008
Messages
1,969
Reaction score
81
Points
30
Kat Mesir memang ada daerah nama Alexander dan bahasa arabnya diorang panggil Iskandariyah...kawan pun tak tau lah....tapi kalau ikutkan citer omputih Alexander The Great tu..sah sah lah itu bukan Iskandar ZulQarnain...Wallahu A`alam..
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
kalo xsilap dlm mastika ade compare blk....
diorg kata yg ade ciri2 dkt dgn Iskandar
Zulkarnain ni adalah Raja Cyrus III.....
kalo xsilap aku laa...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register