BTC USD 36,100.5 Gold USD 1,876.86
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Aku rasa lawak plak baca berita ni...

klleman

Active Member
Joined
Dec 2, 2006
Messages
1,423
Reaction score
4
Points
25
Pemandu bas terlepas hukuman rotan
18/11/2010 6:10pm

PUTRAJAYA - Seorang pemandu bas yang didapati bersalah kerana memiliki dadah terselamat daripada hukuman sebatan rotan mandatori kerana dia menghadapi hukuman mati bagi kes dadah lain.

Hakim Datuk Suriyadi Halim Omar yang mengetuai tiga panel hakim Mahkamah Rayuan membuat keputusan luar biasa ini setelah mengambilkira Seksyen 289 (b) Kanun Prosedur Jenayah (CPC) yang mengecualikan hukuman sebatan rotan terhadap lelaki yang menghadapi hukuman mati.

Suriyadi yang bersidang dengan dua lagi hakim, Hakim Datuk Hasan Lah dan Datuk Ahmad Maarop, memberitahu Suzimi Shaari bahawa dia terselamat daripada hukuman sebatan rotan mengikut Akta Dadah Merbahaya (DDA), oleh sebab Seksyen 289.

Seksyen 39 (A) DDA mengenakan hukuman minimum lima tahun penjara dan maksimum 20 tahun penjara dan 10 sebatan rotan mandatori bagi seseorang yang disabitkan kesalahan kerana memiliki dadah.

Sebelum itu, panel berkenaan sebulat suara menolak rayuan Suzimi terhadap kesalahan dan hukuman mati yang dikenakan terhadapnya yang berusia 45 tahun oleh Mahkamah Tinggi Taiping, Perak pada 31 Mac 2007 bagi pertuduhan pertama mengedar 4,877 gram ganja. - Bernama
Rujuk:http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1118&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_05.htm
 
Sponsored Post

arifrahmanz

Active Member
Joined
Jan 2, 2009
Messages
1,894
Reaction score
7
Points
25
apsal x sebat je?boleh kasi pengajaran kat yg lain ape..
 

slayer7815

Active+ Member
Joined
Mar 27, 2009
Messages
3,221
Reaction score
33
Points
30
Pemandu bas terlepas hukuman rotan
18/11/2010 6:10pm

PUTRAJAYA - Seorang pemandu bas yang didapati bersalah kerana memiliki dadah terselamat daripada hukuman sebatan rotan mandatori kerana dia menghadapi hukuman mati bagi kes dadah lain.


hahahahah aku pon rasa kelakar gak :eek::eek:
 

slayer7815

Active+ Member
Joined
Mar 27, 2009
Messages
3,221
Reaction score
33
Points
30
apsal x sebat je?boleh kasi pengajaran kat yg lain ape..

sbb kalau setakat sebat sahaja tak memadai sbb mengedar dadah boleh merosak kan bangsa agama dan negara ... nnt dorang jawab gini rilek arr sebatje pon bukan mati kita jual dadah untung puluh ribu, ratus ribu, juta juta.. anak org lain yg rosak bukan sedare mara aku takat kena sebat 100 kali sekali pun kayaa oooo...
 

klleman

Active Member
Joined
Dec 2, 2006
Messages
1,423
Reaction score
4
Points
25
Pemandu bas terlepas hukuman rotan
18/11/2010 6:10pm

PUTRAJAYA - Seorang pemandu bas yang didapati bersalah kerana memiliki dadah terselamat daripada hukuman sebatan rotan mandatori kerana dia menghadapi hukuman mati bagi kes dadah lain.


hahahahah aku pon rasa kelakar gak :eek::eek:

Lega ooo.. bila dgr terselamat... tapi..
 

ah fan

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2009
Messages
8,148
Reaction score
28
Points
70
igt xkena sbt dh selamat..hukuman mati plak tggu kt dpn..
 

dinda_umie

Legendary Member
Joined
Dec 8, 2007
Messages
10,890
Reaction score
55
Points
120
xde la azab kena rotan tu sementara dia nk mati...boleh buat amal ibadat dengan tenang sebelum mati.
 

Defxz

Fun Poster
Joined
Oct 2, 2010
Messages
364
Reaction score
33
Points
20
La.. patutlah.. mcm pepatah "kluar mulut singa msuk mulut buaya"
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
154,794
Reaction score
21,195
Points
1,671
tgk vid sebat pn dh separuh mati kena
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register