aku ***** dan dot dot dot..

CG Sponsors




Pa_rA

Active Member
Joined
Aug 16, 2008
Messages
1,802
Reaction score
0
Points
20
salam semua warga cg..aku perlukan pendapat dan nsihat ikhlas dari korang semua..

aku ada sorang kekasih yg macam ko tgk kat dalam gambar tu (yg pakai baju hitam tu).. nama dia fida.. dah 5tahun aku bersama dgn dia sejak kami sama2 belajar kat ukm dulu..kolej sama..jurusan yg sama..kuliah yg sama..hbgn kami berjalan lancar. takde apa2 masalah. tapi sejak sebulan lepas aku nampak macam ada perubahan pada dia..dia macam dah bosan dgn aku tanpa aku tau apa sebab dia sebenarnya.. bila aku tanya dia tak jawab..dia cuma cakap dia kurang sihat..mula2 aku tak sangsi..tapi makin lama makin aku risau..aku tanya dia lagi sampai aku dapat jawapan dia..last2 petang semalam dia bagi jawapan yg aku rasa pedih aku nak trima..dia cakap hidup aku tak berubah dari dulu lagi dan dia perlukan laki yg boleh bagi dia kebahagiaan.. aku tanya samaada selama dia tak bahagia dgn aku? dia diam diri jer.. aku tak tau la apa sbnrnya erti kebahagiaan pada dia. mgkin duit yg melimpah ruah tu erti kebahagiaan pada dia..

dekat pejabat dia ada sorang laki. aku pernah jmpa laki ni. stakat borak2 gitu jer la. mmg kacak laki ni. keje pun bagus. process engineer. pakai kete honda civic type R. aku ni pakai kete cabuk jer.. kete kancil 2nd. manerla nak setanding dia.. fida slalu citer pasal laki tu pada aku. bila aku tegur dia mrah aku balik. sbb sayang, aku diamkan diri. dia tanya kenapa aku tak macam laki tu? bila dgr soklan macam tu kluar dari mulut dia, aku rasa kecewa sgt. runtuh jiwa aku. aku rasa hina bila dia bandingkan aku dgn laki lain. aku tau lelaki tu lagi hebat dari aku. tapi aku tak sangka benda tu boleh kuar sndiri dari mulut dia. selama aku hidup dgn dia, biar pun dia byk sakitkan ati aku, tapi aku blum pernah lagi bndingkan dia dgn ppuan lain. aku trima dia seadanya. buruk baik dia aku trima dgn hati yg terbuka. aku sedar gaji aku tak seberapa. kalau dia mnta aku nak jadi macam laki tu, demi Allah yg ciptakan langit dan bumi, aku belum mampu lagi untuk sampai ke tahap tu..

fida duk kat seremban. aku kat jb. tiap2 minggu aku gi seremban nak jumpa dia. kalau kete aku rosak, aku gi naik bas jumpa dia. kononnya nak lepaskan rindu. dan aku pernah buat kerja giler drive kancil buruk aku dari ofis aku datang seremban malam2 buta semata2 nak jemput dia balik dari ofis dia sebab aku takut biarkan dia naik teksi sorang2 malam2.. dan aku rasa senang hati sebab dapat hntar dia selamat sampai ke rumah walaupun esoknya aku kene bangun2 pagi2 nak gi keje. aku balik jb malam tu dgn hati yg berbunga. giler ker aku ni?

aku tak tau bentuk manusia macma maner lagi aku kene jadi untuk pertahankan hbgn ni.. masalah aku bukan stakat itu.. aku pernah jumpa famili dia.. dan satu masa aku ada bertanya pasal hntaran. aku tak sengaja pon. famili dia nak hntaran rm15ribu yg pada aku mmg agak berat untuk aku simpan memandangkan gaji aku yg tak seberapa. tapi selama 2tahun aku keje akhirnya aku dapat simpan jgk. nak harap gaji aku mmg tak cukup. aku amik part time kerja kat 7e malamnya. sbb aku kene bagi belanja skit utk adik2 aku yg masih belajar lagi kat utm dgn ukm. bila aku dah cukup duit aku bagitau pada fida. tapi dia cakap nak kene ada umah sendiri dulu baru mak ayah dia trima. masa tu skali lagi aku jadi luluh. dan skali lagi aku usaha cari duit deposit untuk dapatkan sebuah rumah. aku tunjukkan satu brochure jualan rumah.. tapi tu bukan jenis rumah yg dia suka. dan jenis tumah dia suka mmg diluar kemampuan aku. harga rm315 ribu.. tapi sbb nak bahagiakan dia, aku buat muka tak malu macam orang byk duit cuba buat pinjaman bank. dan nyata2 tak lulus..

bulan bergnti bulan.. akhirnya petang semalam dia cakap yg aku tak berubah dari dulu lagi dan dia perlukan laki yg boleh bahagiakan dia... aku lgsung takde slera makan. satu hari aku tak makan tapi aku tak lapar. selama ni dia tak nmpak ker semua pengorbanan aku? byk lagi pengorbanan aku. siapa aku ni pada dia? aku sedar aku bukan berada. rupa pun takde. tapi aku kan manusia. aku ada hati perasaan. ada hati untuk dikasihi. ada perasaan untuk merasa bahagia macma orang lain. benda yg paling buat aku hiba bila dia cakap dia tak bahagia dgn aku. 5tahun dia hidup bersama aku dia tak bahagia? sepanjang 5tahun tu aku ni siapa pada dia? patung? dia tipu aku ker sepanjang 5tahun tu? aku tak salahkan dia kalau dia nakkan kemewahan. sbb aku tau ramai ppuan skrg tgk tu semua. kalau ada duit ada rupa, ramai la yg datang walaupun hati laki tu busuk penuh dosa noda. aku tak kisah ppuan lain nak jadi macam tu. tapi bila orang yg aku sayang jadi macam ni, aku sedih ya amat. tadi aku baru cuba call dia..tapi awek lain yg jawab (operator maxis).. aku sayangkan dia. aku amat2 cintakan dia.. tapi bila keadaan macam ni jadi, perlukah aku terus pertahankan hbgn ni atau aku undur diri jer..? dan aku cadang nak hantar jer famili aku merisik dia. tapi aku risau kene tolak. malu ibu ayah aku. ntahla.. so aku harap semua warga cg dapat tolong aku bagi pendapat yg bernas.. sebab dalam keadaan skrg aku mmg tak mmpu nak pk apa.. kadang2 terkeluar sndiri air mata ni.. :( :(


**********************************************************

semua cerita ada ujung pangkalnya.. semua cerita ada plotnya.. mcm tu jgk crita kisah hidup aku.. aku tak percaya.. demi Allah aku tak percaya semua ni jadi pada aku.. apa yg jadi pada aku? bacala thread ni sampai habis.. kalau malas.. sila selak di bahagian page belakang2.. dan aku amat alu2kan pndangan korang.. sesungguhnya aku sedang gembira saat ni.. alhamdulillah... korang percaya miracle tak? aku tak caya.. tapi bila dah jadi camni barula caya.. pa nak buat jodoh pertemuan tu kan kat tgn Allah.. aku syukur atas semua yg terjadi ya Allah... :) :) :)


http://www.youtube.com/watch?v=PKdw0YwE9WY

kalau malas baca post sbb byk sgt, tgk jer video ni. buat rumusan citer. :)paid :)paid
 
Last edited:
Sponsored Post

frigid03

Super Active Member
Joined
Sep 28, 2007
Messages
6,226
Reaction score
0
Points
60
kalo aku kt tmpt hang le..aku tinggai je kot:p
siap ckp terang2 tu:(scam
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
adoi....

masalah perasaan je nih.....

minta bantuan Allah, solat sunat dua rakaat....

yakin dengan bantuan Allah, insyaAllah akan selesai.....

kalau masih tak selesai gak perpetulkan solat lagi...

sehingga selesai masalah....
 

Pa_rA

Active Member
Joined
Aug 16, 2008
Messages
1,802
Reaction score
0
Points
20
adoi....

masalah perasaan je nih.....

minta bantuan Allah, solat sunat dua rakaat....

yakin dengan bantuan Allah, insyaAllah akan selesai.....

kalau masih tak selesai gak perpetulkan solat lagi...

sehingga selesai masalah....
solat saya setakat ni alhamdulillah cukup.. cuma belum buat solat istikharah lagi.. nak mntak petunjuk Dia.. kalau betul jodoh saya kuat, so saya takkan mengalah la..
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
solat saya setakat ni alhamdulillah cukup.. cuma belum buat solat istikharah lagi.. nak mntak petunjuk Dia.. kalau betul jodoh saya kuat, so saya takkan mengalah la..
solat la sekarang.....:">:">:)paid
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Maaf ye... awak buat hubungan sejenis ke?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register