BTC USD 57,658.0 Gold USD 1,831.42
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Aku Bangga Dengan Diri Aku Hari Ini

Jejaka Kedekut

Legendary Member
Joined
Nov 28, 2007
Messages
11,086
Reaction score
23
Points
115
Hari ini aku secara terbuka menyatakan rasa bangga dengan diri aku kerana kesabaran aku menahan marah,sakit hati,rendah diri dan malu.

Sebabnya ialah:

Hampir setahun lalu aku ada cakap aku nak menjalankan business kepada kawan-kawan di tempat aku kerja.

Anda tahu apa yang terjadi selepas itu.

Ada seorang kawan di tempat kerja aku memperli cita-cita aku selama hampir setahun.Setiap hari apabila dia berjumpa dengan aku,mesti dia memperli cita-cita aku untuk berniaga.

Hari ini 3 orang pula member di tempat kerja aku perli cita-cita aku kerana aku ingin menjalankan perniagaan.

Aku bukan apa,aku memerlukan masa sedikit untuk menyimpan modal dan mendalami ilmu perniagaan sebelum memulakan langkah pertama perniagaan aku.

Sehingga modal aku dan ilmu aku cukup,terpaksalah aku bersabar dengan kerenah kawan di tempat kerja.Esok dan seterusnya...aku tak peduli dengan kata-kata kawan-kawan yang ingin melemahkan semangat untuk aku berniaga.

Matlamat aku jelas...aku nak jadi usahawan.

Aku Bangga Dengan Diri Aku
 
Sponsored Post

kawetoksedoh

Active+ Member
Joined
Sep 20, 2007
Messages
3,626
Reaction score
235
Points
33
Hari ini aku secara terbuka menyatakan rasa bangga dengan diri aku kerana kesabaran aku menahan marah,sakit hati,rendah diri dan malu.

Sebabnya ialah:

Hampir setahun lalu aku ada cakap aku nak menjalankan business kepada kawan-kawan di tempat aku kerja.

Anda tahu apa yang terjadi selepas itu.

Ada seorang kawan di tempat kerja aku memperli cita-cita aku selama hampir setahun.Setiap hari apabila dia berjumpa dengan aku,mesti dia memperli cita-cita aku untuk berniaga.

Hari ini 3 orang pula member di tempat kerja aku perli cita-cita aku kerana aku ingin menjalankan perniagaan.

Aku bukan apa,aku memerlukan masa sedikit untuk menyimpan modal dan mendalami ilmu perniagaan sebelum memulakan langkah pertama perniagaan aku.

Sehingga modal aku dan ilmu aku cukup,terpaksalah aku bersabar dengan kerenah kawan di tempat kerja.Esok dan seterusnya...aku tak peduli dengan kata-kata kawan-kawan yang ingin melemahkan semangat untuk aku berniaga.

Matlamat aku jelas...aku nak jadi usahawan.

Aku Bangga Dengan Diri Aku

YEAHHH BABY!! YEAHHH:)cgrock:)cgrock:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 

adar

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Dec 20, 2005
Messages
9,027
Reaction score
215
Points
73
pelik aku nape org nak perli bila ko nak meniaga. bukan duit depaa pun.

kalo aku, aku jawap mcm ni. bukan duit pak hang, suka ati aku la nak niaga ke nak joli. :)):))

aku tak tau la perasaan berkerja mkn gaji mcm mana. sbb sejak kecik dok meniaga je. kecuali masa pas SPM keje jd kalindan lori. tu pun sekejap je.

apa2 pun tahniah sbb cekal utk jd usahawan melayu. :)cgrock:)cgrock
 

Jejaka Kedekut

Legendary Member
Joined
Nov 28, 2007
Messages
11,086
Reaction score
23
Points
115
pelik aku nape org nak perli bila ko nak meniaga. bukan duit depaa pun.

kalo aku, aku jawap mcm ni. bukan duit pak hang, suka ati aku la nak niaga ke nak joli. :)):))

aku tak tau la perasaan berkerja mkn gaji mcm mana. sbb sejak kecik dok meniaga je. kecuali masa pas SPM keje jd kalindan lori. tu pun sekejap je.

apa2 pun tahniah sbb cekal utk jd usahawan melayu. :)cgrock:)cgrock

Terima kasih admin kerana bagi sokongan :)
 

isixisixisisix

Active Member
Joined
Mar 12, 2007
Messages
1,127
Reaction score
0
Points
20
ye ye... wahh.. self motivation.. teruskan.. teruskan.. hehehe
 

watakutama

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2007
Messages
5,898
Reaction score
19
Points
65
ko niaaga pe? nampak id mcm kenal je jejaka kedekut. rasanya penah kena banned kan sblm ni :)):))

ini yg tak tahan ni:eek::eek:

kepada jejaka kedekut.....selamat berjaya!!!:)cgrock:)cgrock
 

khareen

Active Member
Joined
Mar 25, 2008
Messages
1,792
Reaction score
3
Points
25
member tu jelessssss....dan mereka melayu yg takdak wawasan....suke hanya hidup cukup makan aje dan meminta2....dan kedekut nak tolong org lain...faham2 udah ler.....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register