Aircond - Ada sapa tau yg paling bagus tak?

Recommended Brokers


Brand Aircond - Jimat Tenaga


  • Total voters
    0

Irwan De Gea

Active Member
Joined
Feb 8, 2012
Messages
1,999
Reaction score
14
Points
25
jenis 5 star kalau guna lebih 8jam baru terasa penjimatan tu
kedai pun ada tanya...
kerap guna atau tak..
kalau jarang2, ok jer yg tak byk star tu...

sya pun dah ambil haier 1hp guna kat bilik..
setting timer, dlm 2jam, off...
 
Sponsored Post

pokyo

Super Active Member
Joined
Jan 7, 2009
Messages
5,281
Reaction score
144
Points
83
Tapi, utk harga tu, kecekapan elektrik cuma, 2 star jer...
Yg tak heavy guna, ok la kot pakai...
kalau harga beza Rm100++ je baik angkat Acson atau York lah.
Ramai installer suruh angkar Daiken (mahal) tp aku angkat York jugak walaupun ramai cakap tak bagus. 1.5hp hanya Rm1050... bolehlah ikut bajet
 

izaf505

Active Member
Joined
Oct 25, 2011
Messages
1,851
Reaction score
29
Points
35
kedai pun ada tanya...
kerap guna atau tak..
kalau jarang2, ok jer yg tak byk star tu...

sya pun dah ambil haier 1hp guna kat bilik..
setting timer, dlm 2jam, off...
Betul tu,hampir semua kedai jwp soalan cmtu.kalau penggunaan jarang2 amik yg non inverter 2 star pon ok dah,haier blh dpt brp? smlm baru psng daikin 1hp,1180 termasuk installation
 

Irwan De Gea

Active Member
Joined
Feb 8, 2012
Messages
1,999
Reaction score
14
Points
25
Betul tu,hampir semua kedai jwp soalan cmtu.kalau penggunaan jarang2 amik yg non inverter 2 star pon ok dah,haier blh dpt brp? smlm baru psng daikin 1hp,1180 termasuk installation
Sya area hulu langat.
Haier 1hp ( 2 star ) 880 siap pasang..
 

fish

Active Member
Joined
Dec 2, 2010
Messages
1,060
Reaction score
15
Points
25
Nak tanya, mana lagi jimat penggunaan letrik untuk non inverter? Penggunaan bilik tidur anak sekarang ni pakai 1HP setting max 18C baru dapat rasa sejuk atau tukar ke 1.5HP memadai setting dalam 25/26C sepanjang malam. Bilik tidur utama saya mmg pakai 1.5hp setting 24/25C dah cukup sejuk

Tak minat yg inverter sbb semua tukang servis cakap pcb outdoor senang bakar
 
Sponsored Post
Top
Log in Register