AirAsia rancang jual 25 pesawat, ceburi bidang perniagaan digital & restoran

CG Sponsors




G-FS

Junior Member
Joined
Jan 20, 2014
Messages
64
Reaction score
10
Points
11
website tunehotel pun tinggal 9-10 branch je
 
Sponsored Post

azham

Active+ Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
4,130
Reaction score
422
Points
56
banyak branch..yang aku tengok sendiri dpulz cyberjaya & maju junction KL tukar jadi hotel lain..
Maju Junction tu memang patut tutup sebab dulu ia bekas hospital swasta.
Tak ramai pelanggan sebab katanya banyak mistik.
 

Ms Senorita

CG Journalist
Joined
Mar 31, 2014
Messages
917
Reaction score
276
Points
31
Jenama menu dalam penerbangan - AirAsia buka restoran makanan segera Asean yang pertama di KL

air asia.jpg


KUALA LUMPUR (2 Dis): Jenama menu dalam penerbangan AirAsia Group Bhd, Santan dan T & CO, telah membuka restoran makanan segera Asean di Mid Valley Megamall di sini bagi membolehkan lebih ramai pelanggan menikmati hidangan dan kopi masakan Asean dengan harga yang berpatutan.

"Pembukaan restoran utama ini adalah sesuatu permulaan yang hebat untuk jenama Santan dan T & CO. Kami mendapati selera yang signifikan dengan tawaran menu penerbangan kami diluar penerbangan kami di rantau ini dan ini adalah jawapan kami terhadap permintaan tersebut, "kata Pengurus Besar Santan Restaurant dan Cafe T & CO, Catherine Goh, dalam satu kenyataan hari ini.

"Kami berasa sangat berbangga untuk memperluaskan sesuatu yang bermula dari menu dalam penerbangan ke pasaran baru dan menunjukkan sokongan kami kepada pengeluar tempatan dan Asean, pembekal, selain mewujudkan peluang pekerjaan baru dengan francais yang berpatutan. Menjelang akhir tahun 2020, kami berhasrat untuk memiliki lima restoran Santan dan 100 restoran dan kafe yang dikendalikan oleh francais dalam tempoh tiga hingga lima tahun akan datang, mengikut perkembangan pasaran global, "kata Goh.

Pembukaan restoran utama dan kafe hari ini dirasmikan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, dan disaksikan oleh Pengerusi Eksekutif AirAsia, Datuk Kamarudin Meranun, Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Tony Fernandes, dan Presiden AirAsia (RedBeat Ventures) Aireen Omar.

Menurut AirAsia, restoran ini mempunyai menu pintar yang dilengkapi dengan Kecerdasan Buatan dan Pembelajaran Mesin yang boleh mengesyorkan masakan popular berdasarkan masa, pola pesanan lalu, serta citarasa secara demografi. Pelanggan boleh menempah secara langsung dari santan.com.my, serta aplikasi mudah alih T & CO.

"Pencinta makanan kini boleh menikmati Pak Nasser's Nasi Lemak dan Uncle Chin's Rice Rice, serta hidangan lain yang diilhamkan oleh masakan Asean popular seperti Nasi Ayam Nanas dari Kemboja, Ayam Inasal dengan Beras Garlic dari Filipina, selain Asean kopi dan teh, makanan ringan dan makanan ringan yang diilhamkan oleh perisa tempatan seperti Nasi Lemak Quinoa Wrap dan Kuih Onde-Onde, "katanya.

Untuk meraikan pembukaan, Santan menawarkan pelanggan promosi dalam talian terhad di mana Nasi Lemak Pak Nasser dengan Rendang Ayam yang hanya boleh didapati dengan harga RM5, manakala ahli BIG dapat menikmati kopi percuma dengan memuat turun aplikasi T & CO.

====================================================================

KUALA LUMPUR (Dec 2): AirAsia Group Bhd’s in-flight menu brand, Santan and T&CO, has opened its first Asean fast food restaurant in Mid Valley Megamall here to enable more customers to enjoy its Asean cuisine offerings and coffees at affordable prices.

“The opening of this flagship restaurant is the beginning of something great for the Santan and T&CO brands. We have seen a significant appetite for our in-flight menu offerings beyond our flights across the region and this is our answer to that demand," said the general manager of Santan Restaurant and T&CO Cafe, Catherine Goh, in a statement today.

"We are very proud to extend what started out as an in-flight menu into new markets and reiterate our support for local and Asean producers, suppliers; apart from creating new job opportunities with affordable franchising. By the end of 2020, we aim to have five owned Santan restaurants and 100 franchisee-operated restaurants and cafes within the next three to five years, with expansions in global markets,” Goh added.

The opening of the flagship restaurant cum cafe today was officiated by the Domestic Trade & Consumer Affairs Minister Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, and witnessed by AirAsia executive chairman Datuk Kamarudin Meranun, AirAsia chief executive officer Tony Fernandes, and AirAsia president (RedBeat Ventures) Aireen Omar.

According to AirAsia, the shop features a smart menu equipped with Artificial Intelligence and Machine Learning which is able to recommend popular dishes based on time, past ordering patterns, as well as demographic taste. Customers can order directly from santan.com.my, as well as T&CO mobile app.

“Foodies can now indulge in Pak Nasser’s Nasi Lemak and Uncle Chin’s Chicken Rice on-ground, as well as other dishes inspired by popular Asean cuisines such as Pineapple Fish Noodle from Cambodia, Chicken Inasal with Garlic Rice from the Philippines, in addition to Asean-sourced coffee and tea, snacks and desserts inspired by local flavours such as the Nasi Lemak Quinoa Wrap and Onde-Onde Cake,” it said.

To celebrate the opening, Santan is offering customers a limited-time online promotion where Pak Nasser's Nasi Lemak with Chicken Rendang is available at only RM5, while BIG members get to enjoy free coffee with every T&CO app download.

Sumber : the edge markets
 
Last edited:

Ms Senorita

CG Journalist
Joined
Mar 31, 2014
Messages
917
Reaction score
276
Points
31
AirAsia enters preliminary deal with Universal Music to set up record label
December 06, 2019 13:19 pm +08




KUALA LUMPUR (Dec 6): AirAsia Group Bhd has entered into a preliminary shareholders agreement with Universal Music Malaysia Sdn Bhd to set up a record label to promote Southeast Asian talents, it said in a Bursa filing today.

The joint-venture company (JVCo) will be named RedRecords Sdn Bhd and aims to popularise Asian pop music through artists and repertoire, artist development, music recordings and contents, management and agency services related to all entertainment activities, and music publishing and merchandising.

“The partnership with Universal Music aligns with AirAsia’s focus in developing talents in ASEAN. This will facilitate the ancillary revenue growth of AirAsia in the music industry, with Universal Music bringing in the necessary expertise and skills set to create a synergy which will enhance the musical venture.

“The joint venture forms part of the broader effort of AirAsia to position itself as an all-in-one travel and lifestyle marketplace,” it said.

Chairing the board of the JVCo are AirAsia Group chairman Datuk Kamarudin Meranun, while the directors are AirAsia X Bhd group chief executive officer (CEO) Nadda Buranasiri, Ong Chun Eng and Wong Ying Chong.

The budget carrier and music label will sign a definitive agreement within three months from Nov 29, which governs their rights and obligations as the shareholders of the JVCo.

The paid-up share capital of RedRecords will eventually be US$1 million (RM4.17 million), with the shareholding to be split equally between AirAsia and Universal Music.

The company’s operational and capital requirements will be met through third-party debt financing and a shareholder loan for the initial three-year period, by way of a drawdown fund of US$750,000 (RM3.13 million).

At afternoon break, shares of AirAsia were unchanged at RM1.67, with 3.82 million shares traded, giving it a market capitalisation of RM5.58 billion.

Sumber : the edge markets
 

azham

Active+ Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
4,130
Reaction score
422
Points
56
Waaaa...dapat le merasa menu AirAsia kat MidValley.
Ada menu2 hanya ada pada flight tertentu sahaja.
 

Ms Senorita

CG Journalist
Joined
Mar 31, 2014
Messages
917
Reaction score
276
Points
31
AirAsia lantik Jun Aida ketuai AirAsia Japan


Jun Aida dilantik sebagai wakil pengarah dan ketua pegawai operasi AirAsia Japan Co. Ltd berkuat kuasa 1 Jan depan.

KUALA LUMPUR: AirAsia melantik Jun Aida sebagai wakil pengarah dan ketua pegawai operasi bagi mengetuai AirAsia Japan Co. Ltd, berkuat kuasa 1 Jan depan.

Jun akan mengambil alih jawatan itu daripada Jenny Mayuko Wakana yang akan meletakkan jawatan pada 31 Dis ini.

Sebagai ahli pasukan kepimpinan kanan AirAsia, Jun akan bertanggungjawab bagi operasi syarikat penerbangan tersebut di Jepun dan pertumbuhan masa depannya.

“Sebagai jurutera pesawat berpengalaman dan pengurus eksekutif, Jun memiliki pengalaman pengurusan yang luas dalam pelbagai industri.

“Kita melihat potensi amat besar di Jepun dan kini adalah masa untuk melonjakkan lagi AirAsia Japan ke fasa pertumbuhan dan kejayaan seterusnya,” kata Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia Group Tony Fernandes dalam kenyataan di sini, hari ini.

Jun menyertai AirAsia Group sebagai penasihat kanan pada 2017. Sebelum menyertai AirAsia, beliau merupakan pengarah urusan Phoenix Resort Co, Ltd selain memegang jawatan pengurusan kanan dalam pelbagai syarikat multinasional termasuk Capcom USA, Square USA dan GAGA Communications.

Beliau memiliki ijazah sarjana muda dalam kejuruteraan aeronautik daripada Northrop University di Amerika Syarikat (AS) dan lesen juruterbang persendirian dan mekanik pesawat daripada Pentadbiran Penerbangan Persekutuan AS (FAA).


Sumber : Free Malaysia Today
 

WalKing

Fun Poster
Joined
Jun 17, 2014
Messages
260
Reaction score
19
Points
25
Nasi
AirAsia lantik Jun Aida ketuai AirAsia Japan


Jun Aida dilantik sebagai wakil pengarah dan ketua pegawai operasi AirAsia Japan Co. Ltd berkuat kuasa 1 Jan depan.

KUALA LUMPUR: AirAsia melantik Jun Aida sebagai wakil pengarah dan ketua pegawai operasi bagi mengetuai AirAsia Japan Co. Ltd, berkuat kuasa 1 Jan depan.

Jun akan mengambil alih jawatan itu daripada Jenny Mayuko Wakana yang akan meletakkan jawatan pada 31 Dis ini.

Sebagai ahli pasukan kepimpinan kanan AirAsia, Jun akan bertanggungjawab bagi operasi syarikat penerbangan tersebut di Jepun dan pertumbuhan masa depannya.

“Sebagai jurutera pesawat berpengalaman dan pengurus eksekutif, Jun memiliki pengalaman pengurusan yang luas dalam pelbagai industri.

“Kita melihat potensi amat besar di Jepun dan kini adalah masa untuk melonjakkan lagi AirAsia Japan ke fasa pertumbuhan dan kejayaan seterusnya,” kata Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia Group Tony Fernandes dalam kenyataan di sini, hari ini.

Jun menyertai AirAsia Group sebagai penasihat kanan pada 2017. Sebelum menyertai AirAsia, beliau merupakan pengarah urusan Phoenix Resort Co, Ltd selain memegang jawatan pengurusan kanan dalam pelbagai syarikat multinasional termasuk Capcom USA, Square USA dan GAGA Communications.

Beliau memiliki ijazah sarjana muda dalam kejuruteraan aeronautik daripada Northrop University di Amerika Syarikat (AS) dan lesen juruterbang persendirian dan mekanik pesawat daripada Pentadbiran Penerbangan Persekutuan AS (FAA).


Sumber : Free Malaysia Today
Nasib baik ado gambar. Mati2 ingat pompuan
 

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
32,133
Reaction score
1,370
Points
206
AirAsia lantik Jun Aida ketuai AirAsia Japan


Jun Aida dilantik sebagai wakil pengarah dan ketua pegawai operasi AirAsia Japan Co. Ltd berkuat kuasa 1 Jan depan.

KUALA LUMPUR: AirAsia melantik Jun Aida sebagai wakil pengarah dan ketua pegawai operasi bagi mengetuai AirAsia Japan Co. Ltd, berkuat kuasa 1 Jan depan.

Jun akan mengambil alih jawatan itu daripada Jenny Mayuko Wakana yang akan meletakkan jawatan pada 31 Dis ini.

Sebagai ahli pasukan kepimpinan kanan AirAsia, Jun akan bertanggungjawab bagi operasi syarikat penerbangan tersebut di Jepun dan pertumbuhan masa depannya.

“Sebagai jurutera pesawat berpengalaman dan pengurus eksekutif, Jun memiliki pengalaman pengurusan yang luas dalam pelbagai industri.

“Kita melihat potensi amat besar di Jepun dan kini adalah masa untuk melonjakkan lagi AirAsia Japan ke fasa pertumbuhan dan kejayaan seterusnya,” kata Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia Group Tony Fernandes dalam kenyataan di sini, hari ini.

Jun menyertai AirAsia Group sebagai penasihat kanan pada 2017. Sebelum menyertai AirAsia, beliau merupakan pengarah urusan Phoenix Resort Co, Ltd selain memegang jawatan pengurusan kanan dalam pelbagai syarikat multinasional termasuk Capcom USA, Square USA dan GAGA Communications.

Beliau memiliki ijazah sarjana muda dalam kejuruteraan aeronautik daripada Northrop University di Amerika Syarikat (AS) dan lesen juruterbang persendirian dan mekanik pesawat daripada Pentadbiran Penerbangan Persekutuan AS (FAA).


Sumber : Free Malaysia Today
wow orang malaysia gajikan orang jepun.
thorbaik.
 

Gigahertz CS

Active Member
Joined
Sep 23, 2011
Messages
1,584
Reaction score
132
Points
48
Jenama menu dalam penerbangan - AirAsia buka restoran makanan segera Asean yang pertama di KL

View attachment 211902

KUALA LUMPUR (2 Dis): Jenama menu dalam penerbangan AirAsia Group Bhd, Santan dan T & CO, telah membuka restoran makanan segera Asean di Mid Valley Megamall di sini bagi membolehkan lebih ramai pelanggan menikmati hidangan dan kopi masakan Asean dengan harga yang berpatutan.

"Pembukaan restoran utama ini adalah sesuatu permulaan yang hebat untuk jenama Santan dan T & CO. Kami mendapati selera yang signifikan dengan tawaran menu penerbangan kami diluar penerbangan kami di rantau ini dan ini adalah jawapan kami terhadap permintaan tersebut, "kata Pengurus Besar Santan Restaurant dan Cafe T & CO, Catherine Goh, dalam satu kenyataan hari ini.

"Kami berasa sangat berbangga untuk memperluaskan sesuatu yang bermula dari menu dalam penerbangan ke pasaran baru dan menunjukkan sokongan kami kepada pengeluar tempatan dan Asean, pembekal, selain mewujudkan peluang pekerjaan baru dengan francais yang berpatutan. Menjelang akhir tahun 2020, kami berhasrat untuk memiliki lima restoran Santan dan 100 restoran dan kafe yang dikendalikan oleh francais dalam tempoh tiga hingga lima tahun akan datang, mengikut perkembangan pasaran global, "kata Goh.

Pembukaan restoran utama dan kafe hari ini dirasmikan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, dan disaksikan oleh Pengerusi Eksekutif AirAsia, Datuk Kamarudin Meranun, Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Tony Fernandes, dan Presiden AirAsia (RedBeat Ventures) Aireen Omar.

Menurut AirAsia, restoran ini mempunyai menu pintar yang dilengkapi dengan Kecerdasan Buatan dan Pembelajaran Mesin yang boleh mengesyorkan masakan popular berdasarkan masa, pola pesanan lalu, serta citarasa secara demografi. Pelanggan boleh menempah secara langsung dari santan.com.my, serta aplikasi mudah alih T & CO.

"Pencinta makanan kini boleh menikmati Pak Nasser's Nasi Lemak dan Uncle Chin's Rice Rice, serta hidangan lain yang diilhamkan oleh masakan Asean popular seperti Nasi Ayam Nanas dari Kemboja, Ayam Inasal dengan Beras Garlic dari Filipina, selain Asean kopi dan teh, makanan ringan dan makanan ringan yang diilhamkan oleh perisa tempatan seperti Nasi Lemak Quinoa Wrap dan Kuih Onde-Onde, "katanya.

Untuk meraikan pembukaan, Santan menawarkan pelanggan promosi dalam talian terhad di mana Nasi Lemak Pak Nasser dengan Rendang Ayam yang hanya boleh didapati dengan harga RM5, manakala ahli BIG dapat menikmati kopi percuma dengan memuat turun aplikasi T & CO.

====================================================================

KUALA LUMPUR (Dec 2): AirAsia Group Bhd’s in-flight menu brand, Santan and T&CO, has opened its first Asean fast food restaurant in Mid Valley Megamall here to enable more customers to enjoy its Asean cuisine offerings and coffees at affordable prices.

“The opening of this flagship restaurant is the beginning of something great for the Santan and T&CO brands. We have seen a significant appetite for our in-flight menu offerings beyond our flights across the region and this is our answer to that demand," said the general manager of Santan Restaurant and T&CO Cafe, Catherine Goh, in a statement today.

"We are very proud to extend what started out as an in-flight menu into new markets and reiterate our support for local and Asean producers, suppliers; apart from creating new job opportunities with affordable franchising. By the end of 2020, we aim to have five owned Santan restaurants and 100 franchisee-operated restaurants and cafes within the next three to five years, with expansions in global markets,” Goh added.

The opening of the flagship restaurant cum cafe today was officiated by the Domestic Trade & Consumer Affairs Minister Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, and witnessed by AirAsia executive chairman Datuk Kamarudin Meranun, AirAsia chief executive officer Tony Fernandes, and AirAsia president (RedBeat Ventures) Aireen Omar.

According to AirAsia, the shop features a smart menu equipped with Artificial Intelligence and Machine Learning which is able to recommend popular dishes based on time, past ordering patterns, as well as demographic taste. Customers can order directly from santan.com.my, as well as T&CO mobile app.

“Foodies can now indulge in Pak Nasser’s Nasi Lemak and Uncle Chin’s Chicken Rice on-ground, as well as other dishes inspired by popular Asean cuisines such as Pineapple Fish Noodle from Cambodia, Chicken Inasal with Garlic Rice from the Philippines, in addition to Asean-sourced coffee and tea, snacks and desserts inspired by local flavours such as the Nasi Lemak Quinoa Wrap and Onde-Onde Cake,” it said.

To celebrate the opening, Santan is offering customers a limited-time online promotion where Pak Nasser's Nasi Lemak with Chicken Rendang is available at only RM5, while BIG members get to enjoy free coffee with every T&CO app download.

Sumber : the edge markets
meniaga makanan margin lebih 100% bahan asas naik macam mana pun akan ada yang datang makan.
biasanya jenis makanan mahal2 + premium kena buka di tempat yang premium.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register