BTC USD 55,747.4 Gold USD 1,777.28
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Covid-19 Agong perkenan isytihar darurat hingga 1 Ogos

Adakah anda bersetuju dengan pengisytiharan darurat?

  • Setuju

    Votes: 87 79.1%
  • Tidak setuju. PKP sudah memadai

    Votes: 17 15.5%
  • Tidak setuju. PKP juga tidak perlu

    Votes: 5 4.5%
  • Berkecuali

    Votes: 1 0.9%

  • Total voters
    110
  • Poll closed .

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,700
Reaction score
1,183
Points
111
sidang atau tidak bukan bedasarkan persepsi dan mainan budak2 nk bg sakit hati sesama kawan dan lawan sbg ahli parlimen.. ianya penghormatan buat perlembagaan kita, jika yakin ada majoriti ikutkan saluran yg betul, samada undi percaya atau tidak percaya.. kalau nuar yakin dia ada majoriti maka pembangkang cadang la undi tidak percaya pm, kalau tsmy yakin ada majoriti pihak kerajaan buat la undi percaya, bkn hanya utk meyakinkan kekuatan di pihak kerajaan malah akan memberi keyakinan pada rakyat dan pelabur luar.. politik yg stabil akan memberi kesan positif kepada rakyat juga.. YDPA pun dah buka ruang utk buat sidang waktu darurat ni, yg tak setuju dgn YDPA ni kira derhaka ke tak ye, haha

sapa2 yg jadi pm pun perlu ada tanggungjawab meneruskn usaha membanteras covid, jadikan pengajaran kegagalan tsmy hingga covid menjadi kritikal sbg panduan utk penambahbaikan seterusnya..

Kesiannya.....teruskanlah rayu ke PM supaya sidang parlimen dibuat. Kesian betul tengok ahli parlimen tak dapat masuk sidang ni kan. hehe
 
Sponsored Post

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
78,596
Reaction score
12,489
Points
1,906
pada pendapat saya, buat je lah sidang parlimen selepas semua ahli parlimen diberi suntikan vaksin
 
  • Like
Reactions: WnB

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
78,596
Reaction score
12,489
Points
1,906
Menteri Undang undang dah bersuara
 
Last edited:

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,700
Reaction score
1,183
Points
111
pada pendapat saya, buat je lah sidang parlimen selepas semua ahli parlimen diberi suntikan vaksin
Mana boleh CMM, nanti jelas kedudukan angka kerusi-kerusi dalam parlimen tu.

Kerusi yang side kerajaan dah minoriti la. Malu la Malaysia kalau negara luar tahu hal ni. Pelabur-pelabur nak masuk pun tak confident. Biar 'senyap' dulu macam sekarang ni sampai bulan 8. hehe
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
78,596
Reaction score
12,489
Points
1,906
Mana boleh CMM, nanti jelas kedudukan angka kerusi-kerusi dalam parlimen tu.

Kerusi yang side kerajaan dah minoriti la. Malu la Malaysia kalau negara luar tahu hal ni. Pelabur-pelabur nak masuk pun tak confident. Biar 'senyap' dulu macam sekarang ni sampai bulan 8. hehe


tn silasroon, sapa yg ada majoriti sekarang, PH pun takde majoriti kan

puak PH pun sekarang dok berharap pada UMNO/BN
(update terbaru:
Umno utus surat ‘rasmi’ kepada Muhyddin tamatkan kerjasama pada PRU-15?
Kata Annuar, isi kandungan surat itu menyampaikan perkara berikut:

"Pertama, tidak ada kerjasama dengan Bersatu dalam PRU15.

"Kedua, Umno berpendapat kebersamaan Umno dalam kerajaan hanyalah sehingga parlimen di bubarkan." )



 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
78,596
Reaction score
12,489
Points
1,906
Najib Razak



1m ·

SEBAHAGIAN besar ahli Parlimen adalah warga emas yang dianggap sebagai kes Covid-19 berisiko tinggi, kata Menteri Undang-Undang Takiyuddin Hassan.

Menteri yang juga bertanggungjawab dalam Hal Ehwal Parlimen itu berkata bahawa terdapat 77 ahli Parlimen berusia antara 60 hingga 69 tahun manakala 19 ahli Parlimen berusia antara 70 hingga 79 tahun.
Terdapat pula seramai empat ahli Parlimen berusia 80 tahun ke atas.

Tidak termasuk kerusi Parlimen Batu Sapid an Gerik yang kini kosong berikutan kematian ahli Parlimen, terdapat 220 ahli Parlimen di Dewan Rakyat.

“Sebilangan besar ahli Parlimen kami tergolonga dalam kumpulan berisiko tinggi. Kami tidak mahu ahli Parlimen terdedah kerana kita perlu berada di kawasan terkurung.

1614758139209.png
 

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
23,249
Reaction score
2,313
Points
201
Najib Razak



1m ·

SEBAHAGIAN besar ahli Parlimen adalah warga emas yang dianggap sebagai kes Covid-19 berisiko tinggi, kata Menteri Undang-Undang Takiyuddin Hassan.

Menteri yang juga bertanggungjawab dalam Hal Ehwal Parlimen itu berkata bahawa terdapat 77 ahli Parlimen berusia antara 60 hingga 69 tahun manakala 19 ahli Parlimen berusia antara 70 hingga 79 tahun.
Terdapat pula seramai empat ahli Parlimen berusia 80 tahun ke atas.

Tidak termasuk kerusi Parlimen Batu Sapid an Gerik yang kini kosong berikutan kematian ahli Parlimen, terdapat 220 ahli Parlimen di Dewan Rakyat.

“Sebilangan besar ahli Parlimen kami tergolonga dalam kumpulan berisiko tinggi. Kami tidak mahu ahli Parlimen terdedah kerana kita perlu berada di kawasan terkurung.

View attachment 348830
Bijak jugak Takiyuddin bagi alasan. Takut jadi macam Kluster Rumah Orang Tua pulak.
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
3,049
Reaction score
701
Points
81
Kesiannya.....teruskanlah rayu ke PM supaya sidang parlimen dibuat. Kesian betul tengok ahli parlimen tak dapat masuk sidang ni kan. hehe

ahli parlimen lg suka, goyang kaki gaji masuk, haha
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register