Covid-19 Agong perkenan isytihar darurat hingga 1 Ogos

CG Sponsors




Adakah anda bersetuju dengan pengisytiharan darurat?

  • Setuju

    Votes: 87 79.1%
  • Tidak setuju. PKP sudah memadai

    Votes: 17 15.5%
  • Tidak setuju. PKP juga tidak perlu

    Votes: 5 4.5%
  • Berkecuali

    Votes: 1 0.9%

  • Total voters
    110
  • Poll closed .

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
9,713
Reaction score
1,173
Points
151
rakyat dh tak mudah termakan persepsi mcm dulu, najib ada kes mahkamah pun bn boleh buat hatrik dlm pru, lge ada kes mahkamah rakyat ok je dia jd menteri kewangan.. setakat ni takda pun permohonan gugur kes samada dari najib atau zahid sendiri.. waktu byk kes2 mahkamah digugurkan seperti lge dan ltte, golongan yg membuat persepsi ni tak bising mn pun.. skrg nk masuk pulak kes tghh.. dulu kata tak suka pemimpim lompat parti, skrg lompat parti takpa asal boleh jd menteri.. pendek kata itulah dia politik..
Ang tau pun permainan politik, tu aku ckp ngn depa kt xperlu tabsub kt sapa2 yg betul kt ikut xbetul kt xpyh ikut sebab kebanyakan main sentiment ja lebih
 
Sponsored Post

midi2020

Active+ Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
4,807
Reaction score
111
Points
33
yg penting bukan Najib ...Zahid..Anwar...Tun M...Guang ENg naik balik....rakyat dah muak dgn mereka
macam mana dengan muhyidin.. bro sokong ke?
bukan ke muhyidin dah kantoi luluskan bina dewan rm35juta?
adakah rakyat tak muak dengan tindakan pemimpin yg membazirkan duit negara?

'ini bukan tentang perbezaan ideologi, ini tentang kesan buruk kepada rakyat'
 

zackpenang

Fun Poster
Joined
Jan 9, 2010
Messages
303
Reaction score
141
Points
23
jepun tak gantung parlimen
Saya tau la tu, tapi Jepun tak ada ahli sarkas mcm Malaysia ni, cuba check balik kenyataan media istana negara tahun lepas apa Agong kata, Agong berpuas hati dengan pentadbiran Abah ko, dan menyuruh ahli politik berhenti politiking tak habis2, sedang rakyat tengah gelisah dengan kes covid dan ekonomi, tapi geng sarkas ni jenis ***** tak dengar cakap, sekarang mendapatla, Agong isytihar darurat terus, masa Agong nak jumpa Bang Non haritu pun buat main2, senarai nama tak bawa, cuma habag ada angka, Agong pun dah malas nak layang puak sarkas ni baik PH & sebahagian ahli Umno ni.. Nah baca balik kenyataan Istana negara tahun lepas bagi paham sikit... Jangan jadi lobai waalaauunnta

41603622281_freesize.jpg
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
2,648
Reaction score
650
Points
81
Ang tau pun permainan politik, tu aku ckp ngn depa kt xperlu tabsub kt sapa2 yg betul kt ikut xbetul kt xpyh ikut sebab kebanyakan main sentiment ja lebih
tau takpa..kita rakyat biasa ni relek2 je layan politik malaysia ni, jgn berat sgt.. ada yg berpolitik dgn prinsip yg jelas dan tak berubah.. ada politik yg mcm lalang.. ada masa kutuk musuh kaw2 punya pekat, tiba masa jd geng puji tinggi melangit.. level2 kita ni layan politik isi masa lapang..haha
 

WnB

Super Active Member
Joined
Dec 30, 2007
Messages
8,378
Reaction score
157
Points
83
macam mana dengan muhyidin.. bro sokong ke?
bukan ke muhyidin dah kantoi luluskan bina dewan rm35juta?
adakah rakyat tak muak dengan tindakan pemimpin yg membazirkan duit negara?

'ini bukan tentang perbezaan ideologi, ini tentang kesan buruk kepada rakyat'
Ok je.. Asalkan projek tu jadi.. Lagipun utk rakyat kawasan dia. PM pun mmg ada kuasa utk peruntukan khas seperti itu...

Berbaloi atau tidak bergantung kepada hasil... Lagipun, lulus je skrg.. Belum buat lagi.. Tempoh projek jalan 36 bulan...... Tak kan tunggu covid habis baru nak lulus projek. Dah tu bila nak siap?
 

Maestro

Active+ Member
Joined
Nov 11, 2009
Messages
3,206
Reaction score
489
Points
51
Alah baru utus surat dah kira derhaka...

Ada sorang tu punya la bergegar cakap pertahankan raja melayu..

Dulu dia siap tabal raja lain kat bawah pokok ketapang...

Tu derhaka kuasa kuda ke... :ROFLMAO:
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
2,648
Reaction score
650
Points
81
Saya tau la tu, tapi Jepun tak ada ahli sarkas mcm Malaysia ni, cuba check balik kenyataan media istana negara tahun lepas apa Agong kata, Agong berpuas hati dengan pentadbiran Abah ko, dan menyuruh ahli politik berhenti politiking tak habis2, sedang rakyat tengah gelisah dengan kes covid dan ekonomi, tapi geng sarkas ni jenis ***** tak dengar cakap, sekarang mendapatla, Agong isytihar darurat terus, masa Agong nak jumpa Bang Non haritu pun buat main2, senarai nama tak bawa, cuma habag ada angka, Agong pun dah malas nak layang puak sarkas ni baik PH & sebahagian ahli Umno ni.. Nah baca balik kenyataan Istana negara tahun lepas bagi paham sikit... Jangan jadi lobai waalaauunnta

View attachment 332854
covid terkawal = no darurat

so, kalau nk darurat kena bg covid kritikal la kan.. otak tsmy mmg bijak..matematik mudah..

skrg paham kan kenapa malaysia ni pkp tapi tak mcm pkp... darurat tp tak nampak mcm darurat.. haha

YDPA sentiasa memerhati gelagat ahli politik malaysia ni tp YDPA tak amik port sgt pun nk berat mana2 pihak.. kalau YDPA tak suka nua jd pm dh tentu awal lg YDPA dh sokong darurat tsmy kali pertama dulu masa nuar kata ada majoriti.. YDPA buat keputusan utk menjaga keselamatan rakyat.. tp syg ada pemimpin yg mempertaruhkan keselamatan rakyat utk terus mengekalkan kuasa..

aku tau ramai yg tak setuju dgn pandangan aku ni, tp hadam je la selagi boleh, bukan kena byr pun..haha
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
2,648
Reaction score
650
Points
81
Ok je.. Asalkan projek tu jadi.. Lagipun utk rakyat kawasan dia. PM pun mmg ada kuasa utk peruntukan khas seperti itu...

Berbaloi atau tidak bergantung kepada hasil... Lagipun, lulus je skrg.. Belum buat lagi.. Tempoh projek jalan 36 bulan...... Tak kan tunggu covid habis baru nak lulus projek. Dah tu bila nak siap?
setuju tak kalau waktu darurat ni duit rakyat rm35 juta tu digunakan bg tambahan peruntukan pada frontliner?
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
290,489
Reaction score
12,170
Points
2,376

eizzbizz

Super Active Member
Joined
Sep 2, 2009
Messages
8,723
Reaction score
634
Points
116
setuju tak kalau waktu darurat ni duit rakyat rm35 juta tu digunakan bg tambahan peruntukan pada frontliner?
projek lulus bukan terus dlm masa 5 bulan kena buat dan bayar 35 juta....
projek start pun hujung tahun...Q3 2022 baru bayar 5-10% .. ikut progress

kalo nk jdkan isu jgk.. guna la alasan 35juta tu mahal ke .. rega tak masuk akal..... tapi tak tgok BQ tak tau kos sebenar
 
  • Like
Reactions: WnB
Sponsored Post
Top
Log in Register