Covid-19 Agong perkenan isytihar darurat hingga 1 Ogos

CG Sponsors




Adakah anda bersetuju dengan pengisytiharan darurat?

  • Setuju

    Votes: 87 79.1%
  • Tidak setuju. PKP sudah memadai

    Votes: 17 15.5%
  • Tidak setuju. PKP juga tidak perlu

    Votes: 5 4.5%
  • Berkecuali

    Votes: 1 0.9%

  • Total voters
    110
  • Poll closed .

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
21,445
Reaction score
2,530
Points
201
aduhai tn zari, kuasa mengisytihar Darurat, perkenan Darurat adalah Agong
Agong boleh je menolak permohonan PM utk isytihar Darurat sebagaimana yg terjadi tahun lepas


jadi Darurat diperkenankan, sidang Parlimen digantung adalah perkenan Agong

jika TSMY dianggap mahu mengukuh kuasanya melalui Darurat, dan Agong tak perkenan, jadi takde lah pengukuhan kuasa kat situ
Darurat, gantung Parlimen bukan sebab TSMY, tapi Agong

Agong yg punya kuasa kat sini
selari dengan titah Agong taknak pertelingkahan politik antara semua yg bersampingan dengan Covid yg terus meroket naik, rakyat tak tenteram
Agong taknak MP Parlimen datang mengadap dia minta nilai sokongan majoriti ditengah tengah ribut covid sekarang ni

sebab sapa yg nak dinilaikan sokongan majoriti, nak bubar Parlimen kena akhirnya mengadap Agong juga. bukan boleh buat keputusan sendiri melantik PM atau bubar parlimen tanpa kuasa Agong

Agong dah bosan (ni kata rakyat marhaen) dengan pertelingkahan politik sekarang ni yg mana Agong jugak kena selesaikan

jadi Agong kata, bubar parlimen, nak tunjuk sokongan majoriti atau segala benda berkait Parlimen, buatlah selepas covid ni dah turun selesai, dan rakyat mula takde terkesan sangat dengan covid
tu yg nak nilai covid turun selesai, Agong perkenan Jawatankuasa Khas bebas dianggotai oleh pembangkang antaranya. Pembangkang buat check & balance

lepas covid selesai turun rakyat takde terkesan sangat dengan covid, maka boleh lah bubar parlimen, Parlimen bergerak balik, tunjuk sokongan majoriti 'strong convincing formidable numbers' dsb

ni semuanya revolves around Agong. ni semua berkisar pasal Agong.
bukannya org lain
betul betul berterima kasih kpd Agong kerena telah melaksana tugas dgn cemerlang...mujur ada Agong dan Raja Raja Melayu....
 
Sponsored Post

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
2,654
Reaction score
651
Points
81
Bila ang nmpk yg buruk ja yg baik ang ketepikan.....cuba ang jgn berpihak, berlapang dada....br akan nmpk kebaikan dr keburukan
mcm cara kamu melihat najib, zahid, mahathir dan nuar ke, haha.. aku takda masalah dgn darurat ni, hanya beri pandangan dari perspektif aku sendiri, sisi baik byk kamu dh cover, aku bantu sikit dari sisi yg buruk, baru pembaca boleh melihat dari kedua2 sisi baik dan buruk.. ni kan forum tempat berkongsi pandangan.. siapa2 pun boleh bersetuju utk tidak bersetuju..
 

chel_fi82

Active+ Member
Joined
Nov 25, 2009
Messages
4,347
Reaction score
52
Points
40
Polis sampaikan derma pada ibu mencuri kerana anak lapar, sakit
 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
9,736
Reaction score
1,181
Points
151
mcm cara kamu melihat najib, zahid, mahathir dan nuar ke, haha.. aku takda masalah dgn darurat ni, hanya beri pandangan dari perspektif aku sendiri, sisi baik byk kamu dh cover, aku bantu sikit dari sisi yg buruk, baru pembaca boleh melihat dari kedua2 sisi baik dan buruk.. ni kan forum tempat berkongsi pandangan.. siapa2 pun boleh bersetuju utk tidak bersetuju..
Aku ok ja ngn org atas tu, xdknya mls cuma ada kes mahkamah tunggu ja la perbicaraan....aku bkn org mn2 parti bebas bro....mn pun xmsk
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
2,654
Reaction score
651
Points
81
Satu je nak cakap, cuba bro bandingkan suhu politik di Malaysia semasa PH mentadbir (era covid baru bermula) dan suhu politik sekarang zaman PN mentadbir (walaupun kes dah 3,4 ribu satu hari).

Boleh la disimpulkan bahawa majoriti orang melayu macam tak kisah sangat pasal isu covid ni dan PKP berbanding dengan isu DAP (bukan melayu) mentadbir Malaysia.

22 bulan PH mentadbir, gelombang kebangkitan orang melayu dan riuh pikuk kedengaran di merata-rata.

Padahal kes covid tak tinggi macam sekarang. PKP pun takde. Huhu
itu mmg betul, semasa ph memerintah rakyat bangkit kerana tertipu dgn janji2 manifesto ph, rakyat disuruh ikat perut, byk bantuan dikurangkan dan ditarik blk, aset2 negara dijual murah..byk lg yg mendorong kebangkitan rakyat masa tu hingga bersatu (parti yg jd pm dulu n skrg) kalah di tanjung piai, terbukti waktu itu bkn melayu saja yg tolak bersatu dan ph malah kaum cina sendiri..

rakyat takkan lupa peranan bersatu menghancurkan ekonomi waktu berkuasa bersama dap.. dan skrg parti ini diangkat sbg hero oleh pihak yg mendokong pengkhianatan atas nama perpaduan org melayu.. sedangkn waktu berkuasa parti ini jugalah yg bersekongkol menipu dan menyusahkan org melayu.. melayu takkan lupa..
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,602
Reaction score
1,142
Points
111
itu mmg betul, semasa ph memerintah rakyat bangkit kerana tertipu dgn janji2 manifesto ph, rakyat disuruh ikat perut, byk bantuan dikurangkan dan ditarik blk, aset2 negara dijual murah..byk lg yg mendorong kebangkitan rakyat masa tu hingga bersatu (parti yg jd pm dulu n skrg) kalah di tanjung piai, terbukti waktu itu bkn melayu saja yg tolak bersatu dan ph malah kaum cina sendiri..

rakyat takkan lupa peranan bersatu menghancurkan ekonomi waktu berkuasa bersama dap.. dan skrg parti ini diangkat sbg hero oleh pihak yg mendokong pengkhianatan atas nama perpaduan org melayu.. sedangkn waktu berkuasa parti ini jugalah yg bersekongkol menipu dan menyusahkan org melayu.. melayu takkan lupa..
Saya tak pasti pandangan bro melalui perspektif ahli UMNO atau pun tidak. Tapi saya beri pandangan melalui perspektif bekas ahli UMNO.

'rakyat' dari pandangan bro mungkin ahli UMNO pro Najib / Zahid. Tapi, bagi saya istilah rakyat tu mungkin berbeza daripada bro.
 

eizzbizz

Super Active Member
Joined
Sep 2, 2009
Messages
8,726
Reaction score
634
Points
116
Satu je nak cakap, cuba bro bandingkan suhu politik di Malaysia semasa PH mentadbir (era covid baru bermula) dan suhu politik sekarang zaman PN mentadbir (walaupun kes dah 3,4 ribu satu hari).

Boleh la disimpulkan bahawa majoriti orang melayu macam tak kisah sangat pasal isu covid ni dan PKP berbanding dengan isu DAP (bukan melayu) mentadbir Malaysia.

22 bulan PH mentadbir, gelombang kebangkitan orang melayu dan riuh pikuk kedengaran di merata-rata.

Padahal kes covid tak tinggi macam sekarang. PKP pun takde. Huhu
masa era terakhir PH tu kovik baru start kat Wuhan China... amik masa nk sampai Mesia.. masa tu singapore + indonesia pun xde kovik jgk...
realistik la skit kalo nk compare.. tgok timeline/timelapse pandemik dulu .. jgn amik pukul rata je...
masa
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
2,654
Reaction score
651
Points
81
Aku ok ja ngn org atas tu, xdknya mls cuma ada kes mahkamah tunggu ja la perbicaraan....aku bkn org mn2 parti bebas bro....mn pun xmsk
rakyat dh tak mudah termakan persepsi mcm dulu, najib ada kes mahkamah pun bn boleh buat hatrik dlm pru, lge ada kes mahkamah rakyat ok je dia jd menteri kewangan.. setakat ni takda pun permohonan gugur kes samada dari najib atau zahid sendiri.. waktu byk kes2 mahkamah digugurkan seperti lge dan ltte, golongan yg membuat persepsi ni tak bising mn pun.. skrg nk masuk pulak kes tghh.. dulu kata tak suka pemimpim lompat parti, skrg lompat parti takpa asal boleh jd menteri.. pendek kata itulah dia politik..
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
2,654
Reaction score
651
Points
81
Saya tak pasti pandangan bro melalui perspektif ahli UMNO atau pun tidak. Tapi saya beri pandangan melalui perspektif bekas ahli UMNO.

'rakyat' dari pandangan bro mungkin ahli UMNO pro Najib / Zahid. Tapi, bagi saya istilah rakyat tu mungkin berbeza daripada bro.
betul juga, mmg tak boleh pukul rata semua rakyat berpandangan sama.. rakyat ph mungkin seronok kena tipu dan melayan fitnah masa parti mereka memerintah.. aku hormati prinsip mereka, seburuk mana parti sendiri tetap teguh dan tak perpaling tadah.. yg menyokong bersatu pun asalnya penyokong ph, bila bersatu lompat dari ph golongan ni turut melompat dgn harapan dpt disucikan dari nama buruk ph.. dan mereka2 ini lah yg kuat menyembang pasal penyatuan org2 melayu.. kononnya..
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
21,445
Reaction score
2,530
Points
201
yg penting bukan Najib ...Zahid..Anwar...Tun M...Guang ENg naik balik....rakyat dah muak dgn mereka
 
Sponsored Post
Top
Log in Register