BTC USD 55,321.1 Gold USD 1,777.28
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Agihan Kerusi MN-PN & Parti2 Politik: Potensi PRU15 dlm Okt'20-Mac'21

Sponsored Post

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
12,459
Reaction score
2,800
Points
201
dalam pembahagian peruntukan tu, sebenarnya bergantung kepada seseorang pemimpin tersebut..
dalam konteks ni, perdana menteri yg berkuasa menentukan sama ada peruntukan untuk parlimen tu di bagi secara adil atau tidak...
kalau kat negeri, yg berkuasa ialah menteri besar..
kalau peringkat pusat, yg berkuasa ialah pm.. negeri dan pusat tu sama je, sistem demokrasi jugak..
tu sebab aku bagi contoh kerajaan negeri perak dan johor yg boleh bagi peruntukan secara sama rata pada semua dun..
sistem bukanlah persoalannya di sini, tapi persoalan mahu atau tidak seseorang pemimpin berlaku adil..
persoalan sistem yg bro cakap tu cuma dijadikan alasan je untuk menghalalkan cara pembahagian yg tak adil tu..
mb perak dan johor bagi peruntukan secara sama rata sebab mereka ada kemahuan tersebut.. takde pun sistem yg bro permasalahkan tu menghalang..
najib, mahathir dan muhyidin sebagai pm pula memilih untuk tidak berlaku adil dalam agihan peruntukan parlimen.. bukan sebab sistem tu yg menghalang dorang daripada berlaku adil tapi disebabkan diri dorang sendiri yg taknak berlaku adil dalam agihan peruntukan..
bro cakap kita kena cari pemimpin yg kurang mudharatnya..
kita dah tau dorang ni memudharatkan, tak perlulah nak terus sokong lagi..

dalam bab sokongan pada umno tu, aku sarankan bro ulangkaji balik thread pengundi bijak yg bro buat tu..
cari balik alasan kenapa bro tolak umno..

Aku nak ulas bab pengundi bijak..
Kita bijak sekali pun, pemimpin tetap akan bod0h..

So adalah lebih baik pilih yg kurang mudarat..

Thread pengundi bijak dibuat atas kapasiti menolak pemimpin kerajaan BN..

Kita dah cuba, dan hasilnya tetap bod0h.. hehe..

Jangan kita salahkan tun.. Tapi salahkan siapa yg setuju angkat tun sbgi PM.. ?

mereka itu lah pemimpin² yg bod0h..

Sama jg lepas ni, jika PAS menang, PAS jg xde pilihan dan terpaksa lantik pemimpin bod0h menjadi PM.. mereka itu lah pemimpin² yg bod0h.. Ini masalah sistem..

Aku hurai "bod0h".. Bertepatan dgn hadis nabi..

Kita akan lantik pemimpin² yg bod0h.. Sama ada mereka bijak, tp buat keputusan bod0h disebabkan sistem.. Atau mereka mmg bod0h dlm membuat keputusan sehingga gagal ikut apa yang Allah perintahkan..

Aku pun x nk hurai panjang, tgk next pru. Impak tetap sama.. pemimpin yg bod0h akan dilantik..

Sama ada dia mmg bod0h, atau dia dikelilingi orang bod0h yang melantik dia sbgi pemimpin..
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
294,446
Reaction score
12,500
Points
2,376
photo_2021-03-11_00-02-50.jpg

Keputusan itu dicapai semasa Mesyuarat bulanan Muafakat Nasional yang diadakan di Menara Tun Hussein Onn, pada Rabu

Untuk lebih banyak berita, klik di Bio link kami di linkin.bio/501awani⁠


#PolitikMalaysia #HapusCOVID19 #DisiplinMalaysia
 

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
10,411
Reaction score
1,342
Points
201
Keputusan itu dicapai semasa Mesyuarat bulanan Muafakat Nasional yang diadakan di Menara Tun Hussein Onn, pada Rabu

Untuk lebih banyak berita, klik di Bio link kami di linkin.bio/501awani⁠


#PolitikMalaysia #HapusCOVID19 #DisiplinMalaysia
Umno main wayang pacak elok punya duk ada.....acah2 gengster tp tkt bini hahaha
 
  • Haha
Reactions: WnB

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
294,446
Reaction score
12,500
Points
2,376
Umno main wayang pacak elok punya duk ada.....acah2 gengster tp tkt bini hahaha

Dia tahu dah yang dia power sebab ada bini 🤭
 

chel_fi82

Active+ Member
Joined
Nov 25, 2009
Messages
4,493
Reaction score
65
Points
40
PEDEBATAN DIANTARA DATO LOKMAN ADAM DAN DATO JOHARI ABDUL “UMNO DIPENGARUHI ANWAR?”
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
294,446
Reaction score
12,500
Points
2,376
GERAKAN | Tiada Lagi Kerusi Tradisi, Terserah Kepimpinan PN

Tiada lagi istilah 'kerusi tradisi' dalam parti GERAKAN, pada Pilihan Raya Umum ke-15 akan datang.

Sebaliknya parti itu komited untuk terus fokus kepada kemenangan Perikatan Nasional (PN) sebagai sebuah gabungan.

‘SUBSCRIBE’ saluran YouTube Buletin TV3 https://bit.ly/3oF4onJ untuk lebih banyak klip berita terkini.

 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register