BTC USD 55,498.2 Gold USD 1,777.28
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Agihan Kerusi MN-PN & Parti2 Politik: Potensi PRU15 dlm Okt'20-Mac'21

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
13,156
Reaction score
2,157
Points
201
UMNO BN lancar jihad hapuskan Pas PPBM Gerakan PN Perikatan Nasional PPBM asal PPBM dari dr Mahathir Pakatan Harapan DAP kerajaan Pakatan Harapan 2018-2020.

Mana mana MB Perak JOHOR Pahang Perlis sokong kerjasama PPBM adalah Pengkhianat Islam Melayu Bumiputera . UMNO BN NAIK MB KEDAH KELANTAN TERENGGANU SELANGOR KM Pulau Pinang Negeri Sembilan dan semua Negeri selagi Sarawak GPS.

Pas Pengkhianat Islam Melayu Bumiputera masuk PPBM PN asal PPBM dari dr Mahathir Pakatan Harapan DAP kerajaan Pakatan Harapan 2018-2020

Selamatkan ekonomi Malaysia 🇲🇾 daripada PN Perikatan Nasional PPBM PAS hancurkan ekonomi Malaysia 🇲🇾

UMNO BN GPS bertanding semua dun Parlimen di PRU15

Ahmad Shuaib Ismail
Ahli Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu UMNO
Angkatan fi sabillillah 30TS
20-2-2021

 
Sponsored Post

cariemas100

Fun Poster
Joined
Oct 24, 2020
Messages
174
Reaction score
24
Points
15
BN tak boleh ke mana dah, sebab tu penyokong bersatu dan ph kena sokong percepatkan buat pru lepas covid reda ni, kasi benam BN terus, lg cepat pru lagi cepat BN dihapuskan..terbaik

bn kene benam? hahaha....duk gua mana? kena rembat direct 7 prk, masih rasa ph ada sokongan? sokongan cina ya, tapi melayu sorry la. no more phancing
 

midi2020

Active+ Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
4,987
Reaction score
140
Points
33
Tak untung apa sangat..

Memang pas x mampu gerak sendirian. Kena ada parti lain bersama. Pas dah belajar dri kesilapan pru lepas. Rugi banyak kerusi sbb buat 3 penjuru. Patutnya jika dikongsi kerusi bersama BN. Pas mampu menang banyak kerusi.

Tak semua ahli pas boleh memimpin. Tapi kita pengundi kena faham. Spe pun yang kita undi. Auto jdi bod0h bila memimpin dlm kerajaan. Punca dia kerana apa ? Kerana system kita bukan system islam. Maka kita lantik wakil rakyat yang boleh buat kerja namun tak mampu buat dengan baik. Disebabkan system kita. Manakala yang menjadi pembangkang. Hak wakil rakyat dinafikan. Dana dan peruntukkan dinafikan. Ini terjadi di zaman BN dan PH, skrng PN.

Benda ni bukan sebab pemimpin, tapi masalah system. Wujudnya pembangkang, wujudnya pro kerajaan dll. Dimana dana tidak disalurkan secara adil.

PH takleh salahkan mahathir sbgi trojon horse. PH yang setuju lantik mahathir jdi PM.

Anwar patutnya boleh hidu, tindak tanduk mahathir. Tapi dia pun tak berani nak bersuara. Takut jawatan PM yang dijanjikan tidak diberi.

Bertambah malang, dia mmg tak dapat kerusi pm.

Parti PKR ni pun, tak kukuh setelah azmin dan rafizi berbalah. Mereka dlm pkr ada satu sifat tamak akan jawatan. Tak kemana pun. Kita boleh tengon UMNO. Sama je.

maka kita yang mengundi, patutnya dah boleh fikir. Tiada siapa yang kita boleh diharap, untuk bawa berubahan.

pendapat aku ni logik..
bertepatan dengan hadis nabi.. Akhir zaman

Melantik kepemimpinan orang-orang bod0h.

Jika mereka pemimpin bijak sekali pun, mereka terpaksa jdi orang-orang bod0h kerana gagal ikut apa yang Allah dan rasul perintah. Terpaksa ikut system yang ada ni.

bro cakap, sape pun yg kita pilih, auto jadi bodoh?
bro nak pilih pas pru nanti, maknanya pas pun akan auto jadi bodoh bila memimpin nanti?
bro pilih pas supaya bro boleh salahkan pas nanti?
bro anggap takde sape yg boleh bawa perubahan.. maknanya pas yg bro cadang nak pilih tu pun tak boleh bawa perubahan?
ironi betul pemikiran bro ni..

pas tak boleh bergerak solo..
pas harapkan umno dan Bersatu..
maknanya mengundi pas secara tak langsung samalah macam menyokong umno..

dan
dari haritu bro cakap tu masalah sistem..
tapi kerajaan perak dan johor boleh je buat agihan peruntukan secara sama rata tak kira adun pembangkang atau kerajaan.. tak timbul pun soal sistem..?
contoh tersebut dah membuktikan bahawa ini bukanlah persoalan sistem.. tapi nak atau tak nak je seseorang pemimpin tu untuk berlaku adil..
najib, mahathir, muhyidin tak boleh pakai.. tapi tak bermaksud orang lain pun tak boleh pakai..

ABU
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
12,459
Reaction score
2,800
Points
201
bro cakap, sape pun yg kita pilih, auto jadi bodoh?
bro nak pilih pas pru nanti, maknanya pas pun akan auto jadi bodoh bila memimpin nanti?
bro pilih pas supaya bro boleh salahkan pas nanti?
bro anggap takde sape yg boleh bawa perubahan.. maknanya pas yg bro cadang nak pilih tu pun tak boleh bawa perubahan?
ironi betul pemikiran bro ni..

pas tak boleh bergerak solo..
pas harapkan umno dan Bersatu..
maknanya mengundi pas secara tak langsung samalah macam menyokong umno..

dan
dari haritu bro cakap tu masalah sistem..
tapi kerajaan perak dan johor boleh je buat agihan peruntukan secara sama rata tak kira adun pembangkang atau kerajaan.. tak timbul pun soal sistem..?
contoh tersebut dah membuktikan bahawa ini bukanlah persoalan sistem.. tapi nak atau tak nak je seseorang pemimpin tu untuk berlaku adil..
najib, mahathir, muhyidin tak boleh pakai.. tapi tak bermaksud orang lain pun tak boleh pakai..

ABU

Mcm mana pun kena ada umno..

Sama jgk dgn pakatan harapan..
Macam mana pun kena ada DAP..

Asal bukan umno dan asal bukan dap ?
Tak mampu membentuk kerajaan..

Dalam umno tak semua korup, ada yang okay..

Dalam dap tak semua korup, ada yang okay.. Namun dap tak mendokong islam dan agenda orang melayu.

Terpulang , dalam kita menilai.

Kita tak mampu, nak wujudkan satu kerajaan yang boleh follow cara yang islam anjurkan. Tak kisah spe pun yang perintah ikut demokrasi.

Namun tak bermaksud kita tak perlu keluar mengundi. Keluar undi parti yang mendokong islam dan agenda orang melayu.

Simple

------

Aku nak sentuh bab agihan ni.. Kita boleh tengok cara kerajaan sekat dana.. Aku sembang kerajaan pusat..

Baik BN,PH,PN.. Sama je konsep dia..

Atas faktor apa disekatnya dana kepada pihak pembangkang ?

Disebabkan sistem demokrasi ,jika dana sampai kpd wakil pembangkang. Mereka akan kekal dengan kerusi mereka, mereka akan bekerja keras siang malam untuk bantu rakyat atas tiket pembangkang.

Maka bagaimana kerajaan nak kurangkan pengaruh wakil pembangkang ? Disekatnya dana. Tanpa dana wakil rakyat pembangkang akan hadapi masalah dalam membantu rakyat.

Itu masalah sistem demokrasi. Ada banyak lagi masalah. Tapi xde keperluan untuk aku ketengahkan kerana kita bukan nak tukar sistem. Kita cuma nak pilih wakil pemimpin yang kurang mudaratnya.
 

biomedik2

Active+ Member
Joined
Jan 19, 2020
Messages
4,316
Reaction score
1,299
Points
111
bro cakap, sape pun yg kita pilih, auto jadi bodoh?
bro nak pilih pas pru nanti, maknanya pas pun akan auto jadi bodoh bila memimpin nanti?
bro pilih pas supaya bro boleh salahkan pas nanti?
bro anggap takde sape yg boleh bawa perubahan.. maknanya pas yg bro cadang nak pilih tu pun tak boleh bawa perubahan?
ironi betul pemikiran bro ni..

pas tak boleh bergerak solo..
pas harapkan umno dan Bersatu..
maknanya mengundi pas secara tak langsung samalah macam menyokong umno..

dan
dari haritu bro cakap tu masalah sistem..
tapi kerajaan perak dan johor boleh je buat agihan peruntukan secara sama rata tak kira adun pembangkang atau kerajaan.. tak timbul pun soal sistem..?
contoh tersebut dah membuktikan bahawa ini bukanlah persoalan sistem.. tapi nak atau tak nak je seseorang pemimpin tu untuk berlaku adil..
najib, mahathir, muhyidin tak boleh pakai.. tapi tak bermaksud orang lain pun tak boleh pakai..

ABU

Kalau umno join PH bentuk kerajaan bersama Anwar, Anwar ok je. Strong formidable convincing kan?

Kat sini dah nampak anwar cuma gilakan kuasa je
 

biomedik2

Active+ Member
Joined
Jan 19, 2020
Messages
4,316
Reaction score
1,299
Points
111
bro cakap, sape pun yg kita pilih, auto jadi bodoh?
bro nak pilih pas pru nanti, maknanya pas pun akan auto jadi bodoh bila memimpin nanti?
bro pilih pas supaya bro boleh salahkan pas nanti?
bro anggap takde sape yg boleh bawa perubahan.. maknanya pas yg bro cadang nak pilih tu pun tak boleh bawa perubahan?
ironi betul pemikiran bro ni..

pas tak boleh bergerak solo..
pas harapkan umno dan Bersatu..
maknanya mengundi pas secara tak langsung samalah macam menyokong umno..

dan
dari haritu bro cakap tu masalah sistem..
tapi kerajaan perak dan johor boleh je buat agihan peruntukan secara sama rata tak kira adun pembangkang atau kerajaan.. tak timbul pun soal sistem..?
contoh tersebut dah membuktikan bahawa ini bukanlah persoalan sistem.. tapi nak atau tak nak je seseorang pemimpin tu untuk berlaku adil..
najib, mahathir, muhyidin tak boleh pakai.. tapi tak bermaksud orang lain pun tak boleh pakai..

ABU

Jangan lupa Anwar pun sanggup bergabung dengan Umno
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register