BTC USD 60,164.2 Gold USD 1,764.97
Time now: Jun 1, 12:00 AM

ADUN PAS Mahu Kerajaan Kelantan Henti Salahkan Kerajaan Pusat

autorm

Active+ Member
Joined
Oct 24, 2009
Messages
2,939
Reaction score
9
Points
35
KOTA BARU: Kerajaan negeri pimpinan PAS hari ini diminta menghentikan sikap menyalahkan Kerajaan Pusat berhubung masalah yang tidak dapat diselesaikannya termasuk isu pembinaan dan membaiki jalan, kata Datuk Omar Mohamed (PAS-Perupok).

Beliau berkata, sudah 20 tahun kerajaan PAS memerintah Kelantan dan seharusnya sikap menyalahkan Kerajaan Pusat tidak timbul kerana menjadi tanggungjawab kerajaan negeri mencari ikhtiar untuk mendapatkan peruntukan bagi membaiki atau membina jalan.

Beliau yang telah menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) selama enam penggal menasihatkan pemimpin PAS agar tidak lagi menggunakan alasan seumpama itu kerana rakyat sudah jemu mendengar alasan begitu yang diulang-ulang selama 20 tahun sejak PAS mengambil alih pentadbiran Kelantan pada 1990.

“Apa-apa yang perlu dibuat jangan asyik bicara menyalahkan Kerajaan Pusat. Tidak boleh baiki jalan sebab bawah Kerajaan Pusat. Itu sudah tidak boleh dipakai.

“Jalan ada yang dinamakan jalan persekutuan, jalan negeri, jalan kampung, jadi ini semua terletak di bawah kerajaan negeri, kalau perlukan peruntukan untuk jalan kenalah ikhtiar untuk berunding dengan Kerajaan Pusat. Apa yang penting pembinaan jalan itu untuk rakyat,” katanya ketika membahaskan usul ucapan terima kasih atas titah Sultan Muhammad Kelima pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan penggal ketiga, di sini hari ini.

Omar turut mengingatkan kerajaan negeri supaya mengambil tindakan pro-aktif dalam menyelesaikan masalah rakyat seperti membaiki jambatan yang runtuh kerana ia di bawah bidang kuasa negeri.

Beliau berkata, kerajaan PAS Kelantan perlu melaksanakan keperluan rakyat jika tidak mereka akan menolak PAS seperti keputusan Pilihan raya kecil DUN Galas, Khamis lepas apabila calon Barisan Nasional (BN), Abdul Aziz Yusoff menang majoriti 1,190 undi mengalahkan calon PAS, Dr Zulkefli Mohamad.

Pilihan raya kecil itu diadakan selepas penyandangnya daripada PAS, Chek Hashim Sulaima meninggal dunia akibat barah usus pada 27 September lepas. Pada pilihan raya umum 2008, Chek Hashim menang dengan majoriti 646 undi. – BERNAMA

sumber
 
Sponsored Post

autorm

Active+ Member
Joined
Oct 24, 2009
Messages
2,939
Reaction score
9
Points
35
Selama 20 tahun ulang alasan yang sama..haha
Dekat CG ni ramai gak lagi ahli PAS guna alasan ni..
Nak buat macam mana..Ilmu turun temurun katakan..
Agak2 boleh ke berubah?

:(scam:(scam
 

astrowan

CG Top Poster Club
Joined
Aug 26, 2009
Messages
22,317
Reaction score
249
Points
138
Selama 20 tahun ulang alasan yang sama..haha
Dekat CG ni ramai gak lagi ahli PAS guna alasan ni..
Nak buat macam mana..Ilmu turun temurun katakan..
Agak2 boleh ke berubah?

:(scam:(scam
insyaalah..........
 

Joe1911

Active Member
Joined
Mar 5, 2009
Messages
1,644
Reaction score
8
Points
25
dah royalti tak dapat,mmg salahkan kerajaan pusat la,klau xnak gunakan alasan tu nak kena naikkan cukai tanah,cukai pendapatan,cukai lain2???lagi la rakyat benci...
 

autorm

Active+ Member
Joined
Oct 24, 2009
Messages
2,939
Reaction score
9
Points
35
dah royalti tak dapat,mmg salahkan kerajaan pusat la,klau xnak gunakan alasan tu nak kena naikkan cukai tanah,cukai pendapatan,cukai lain2???lagi la rakyat benci...

Rakyat hendakkan penyelesaikan,bukannya alasan..
 

atlantis

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
Abdul Aziz Yusoff menang majoriti 1,190 undi mengalahkan calon PAS, Dr Zulkefli Mohamad.

abdul lawan dr..... abdul menang..

memang tak cerdik la pengundi situ.

maaf yer #:-S
 

Ninjujitsu

Banned
Joined
Sep 3, 2010
Messages
231
Reaction score
0
Points
10
abdul lawan dr..... abdul menang..

memang tak cerdik la pengundi situ.

maaf yer #:-S

Citt... kalu aku duduk kat Galas pun takkan aku ngundi Dr. Gendut yg dh kalah bertanding 3 KALI tu nyerrrr.. :)):))

Ingat Dr tu bagus sgt ker? Dia ni takde tokoh pemimpin la bai..
 

Ninjujitsu

Banned
Joined
Sep 3, 2010
Messages
231
Reaction score
0
Points
10
KOTA BARU: Kerajaan negeri pimpinan PAS hari ini diminta menghentikan sikap menyalahkan Kerajaan Pusat berhubung masalah yang tidak dapat diselesaikannya termasuk isu pembinaan dan membaiki jalan, kata Datuk Omar Mohamed (PAS-Perupok).

Beliau berkata, sudah 20 tahun kerajaan PAS memerintah Kelantan dan seharusnya sikap menyalahkan Kerajaan Pusat tidak timbul kerana menjadi tanggungjawab kerajaan negeri mencari ikhtiar untuk mendapatkan peruntukan bagi membaiki atau membina jalan.

Beliau yang telah menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) selama enam penggal menasihatkan pemimpin PAS agar tidak lagi menggunakan alasan seumpama itu kerana rakyat sudah jemu mendengar alasan begitu yang diulang-ulang selama 20 tahun sejak PAS mengambil alih pentadbiran Kelantan pada 1990.

“Apa-apa yang perlu dibuat jangan asyik bicara menyalahkan Kerajaan Pusat. Tidak boleh baiki jalan sebab bawah Kerajaan Pusat. Itu sudah tidak boleh dipakai.

“Jalan ada yang dinamakan jalan persekutuan, jalan negeri, jalan kampung, jadi ini semua terletak di bawah kerajaan negeri, kalau perlukan peruntukan untuk jalan kenalah ikhtiar untuk berunding dengan Kerajaan Pusat. Apa yang penting pembinaan jalan itu untuk rakyat,” katanya ketika membahaskan usul ucapan terima kasih atas titah Sultan Muhammad Kelima pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan penggal ketiga, di sini hari ini.

Omar turut mengingatkan kerajaan negeri supaya mengambil tindakan pro-aktif dalam menyelesaikan masalah rakyat seperti membaiki jambatan yang runtuh kerana ia di bawah bidang kuasa negeri.

Beliau berkata, kerajaan PAS Kelantan perlu melaksanakan keperluan rakyat jika tidak mereka akan menolak PAS seperti keputusan Pilihan raya kecil DUN Galas, Khamis lepas apabila calon Barisan Nasional (BN), Abdul Aziz Yusoff menang majoriti 1,190 undi mengalahkan calon PAS, Dr Zulkefli Mohamad.

Pilihan raya kecil itu diadakan selepas penyandangnya daripada PAS, Chek Hashim Sulaima meninggal dunia akibat barah usus pada 27 September lepas. Pada pilihan raya umum 2008, Chek Hashim menang dengan majoriti 646 undi. – BERNAMA

sumber


Alhamdulillah, akhirnya ada jugak yg dah sedarr..
 

peja510

Super Active Member
Joined
Jun 13, 2009
Messages
7,875
Reaction score
41
Points
80
abdul lawan dr..... abdul menang..

memang tak cerdik la pengundi situ.

maaf yer #:-S

tak boleh dibuat perbandingan macam tu..
tgk macam tahun 2009...di manik urai..
pas tetap menang wlopun calonnya cuma org kampung jer..

saya org pas juga..jadi kita pakat2 kaji akan punca kekalahan kita di galas..insyaallah kita akan rampas kembali
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register