ADUN dakwa tidak pernah terima aduan

CG Sponsors




gambate

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Nov 9, 2007
Messages
6,761
Reaction score
101
Points
73
JOHOR BAHRU 4 Dis. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjong Surat, Datuk Harun Abdullah (gambar) berkata, beliau tidak pernah menerima aduan daripada penduduk berhubung masalah yang dihadapi ekoran kerja- kerja mengorek pasir di kawasan berkenaan.

Beliau berkata, sejak menjadi wakil rakyat di kawasan itu lebih dua penggal, tiada seorang pun penduduk Teluk Ramunia, Punggai, Kampung Datuk Abdul Ghani Othman dan Sungai Rengit membuat aduan bahawa mereka menghadapi masalah ekoran kerja mengorek pasir itu.

"Tiada seorang pun pernah mengadu kepada saya, biarpun masalah kecil berhubung dengan kerja-kerja mengorek bukit bagi mendapatkan batu granit," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas aktiviti mengorek tiga buah bukit yang terletak kira-kira 650 meter dari pantai Teluk Ramunia, antaranya untuk mendapatkan batu granit.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan kira-kira 10,000 penduduk di sekitar kawasan tersebut gusar dan kecewa apabila tiada usaha pemulihan dilakukan oleh syarikat perlombongan berkenaan.

Tinjauan Utusan Malaysia mendapati penduduk bimbang kegiatan tersebut boleh mengundang bencana seperti ditenggelami air akibat ketiadaan kawasan penahan sama ada apabila berlaku hujan lebat dan ombak besar.

Harun yang mengesahkan mengenai aktiviti tersebut berkata, pemaju yang beroperasi di kawasan tersebut mempunyai lesen sah untuk melakukan kerja-kerja mengorek pasir.

Malah katanya, sebanyak 70 peratus daripada pekerja di tapak tersebut adalah penduduk tempatan.


tak terima aduan ker buat buat pekak badak?..itu pasal la orang lantik ko jd ADUN..supaya menjaga kebajikan rakyat..bukan tunggu orang komplein baru nak bertindak ..apakejadahnya ..makan gaji buta ker ...ker die ada amik share sekali:">:">:">:">:">
 
Sponsored Post

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Standard lah tu....dia makan sikit kot
 

niedzal

Active+ Member
Joined
Mar 6, 2007
Messages
2,686
Reaction score
15
Points
25
Apa nak buat... dah salah sendiri undi dia buat ape.
 

ADI78

Super Active Member
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,298
Reaction score
17
Points
65
dah kenyang
 

gambate

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Nov 9, 2007
Messages
6,761
Reaction score
101
Points
73
yang aku tak tahan..boleh die kata tak ada aduan penduduk pun merungut selama die lead 2 penggal..mana ko tau ada orang merungut ker tak..ko lepak kat kedai makan dieorang ker..umah ko di tepi tempat angkut tanah ker..hahah..pastuh..ada ker tak perasan bende ni mudharat..bukan semut..tuh lori bang oii..dasar penyangak!!:)):)):)):(scam:(scam
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
yang aku tak tahan..boleh die kata tak ada aduan penduduk pun merungut selama die lead 2 penggal..mana ko tau ada orang merungut ker tak..ko lepak kat kedai makan dieorang ker..umah ko di tepi tempat angkut tanah ker..hahah..pastuh..ada ker tak perasan bende ni mudharat..bukan semut..tuh lori bang oii..dasar penyangak!!:)):)):)):(scam:(scam
Sabar yer... Makcik aku ahli Parlimen kat Sarawak. Dia ada pejabat untuk menanggani aduan2 di kawasan dia. Mungkin penduduk kat sana tak guna saluran yang betul kot. Tak kan ADUN tu takde pejabat kot
 

ADI78

Super Active Member
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,298
Reaction score
17
Points
65
Sabar yer... Makcik aku ahli Parlimen kat Sarawak. Dia ada pejabat untuk menanggani aduan2 di kawasan dia. Mungkin penduduk kat sana tak guna saluran yang betul kot. Tak kan ADUN tu takde pejabat kot
aden tadik nak komen byk...tapi bilo tgk jor abatar ni trus lupo apo yg nak komen....
 

gambate

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Nov 9, 2007
Messages
6,761
Reaction score
101
Points
73
Sabar yer... Makcik aku ahli Parlimen kat Sarawak. Dia ada pejabat untuk menanggani aduan2 di kawasan dia. Mungkin penduduk kat sana tak guna saluran yang betul kot. Tak kan ADUN tu takde pejabat kot
ahli parlimen sarawak..aww..tatottt:eek::eek::eek:..masalahnya benda ni kije ADUN..masalah die kene cari punca..bukan tunggu goyang t***r di opis pusat aduan..takkan lah die x nampak lori besar besar masuk kawasan..takkanlah die x pegi check status penduduk dan pendapat dieorang..proaktif la sikit...huh:(scam
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
UMNO kan? No komen lah... aku tak minat parti2 nie
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
JOHOR BAHRU 4 Dis. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjong Surat, Datuk Harun Abdullah (gambar) berkata, beliau tidak pernah menerima aduan daripada penduduk berhubung masalah yang dihadapi ekoran kerja- kerja mengorek pasir di kawasan berkenaan.

Beliau berkata, sejak menjadi wakil rakyat di kawasan itu lebih dua penggal, tiada seorang pun penduduk Teluk Ramunia, Punggai, Kampung Datuk Abdul Ghani Othman dan Sungai Rengit membuat aduan bahawa mereka menghadapi masalah ekoran kerja mengorek pasir itu.

"Tiada seorang pun pernah mengadu kepada saya, biarpun masalah kecil berhubung dengan kerja-kerja mengorek bukit bagi mendapatkan batu granit," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas aktiviti mengorek tiga buah bukit yang terletak kira-kira 650 meter dari pantai Teluk Ramunia, antaranya untuk mendapatkan batu granit.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan kira-kira 10,000 penduduk di sekitar kawasan tersebut gusar dan kecewa apabila tiada usaha pemulihan dilakukan oleh syarikat perlombongan berkenaan.

Tinjauan Utusan Malaysia mendapati penduduk bimbang kegiatan tersebut boleh mengundang bencana seperti ditenggelami air akibat ketiadaan kawasan penahan sama ada apabila berlaku hujan lebat dan ombak besar.

Harun yang mengesahkan mengenai aktiviti tersebut berkata, pemaju yang beroperasi di kawasan tersebut mempunyai lesen sah untuk melakukan kerja-kerja mengorek pasir.

Malah katanya, sebanyak 70 peratus daripada pekerja di tapak tersebut adalah penduduk tempatan.


tak terima aduan ker buat buat pekak badak?..itu pasal la orang lantik ko jd ADUN..supaya menjaga kebajikan rakyat..bukan tunggu orang komplein baru nak bertindak ..apakejadahnya ..makan gaji buta ker ...ker die ada amik share sekali:">:">:">:">:">
atau dapat habuan bulanan untuk pekakkan telinga tetapi bila dah masuk paper tak boleh buat donno dah tu yang reka cerita tu...2 penggal tu dah dekat 10 tahun tak kan tak tau kot...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register